קלינגר יאמן את הפועל ת"א גם בעונה הבאה: "המזל הולך עם הטובים"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | דני מרון

מאמן האדומים היה מאושר אחרי העלייה לפלייאוף העליון וה-1:2 על חדרה: "כולם היו עצבניים בחדר ההלבשה". מימר: "הקבוצה הפחות ראויה עלתה". אלטמן, שכבש צמד: "קלינגר הביא לכאן שינוי ניכר"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב סיימה מאושרת הערב (שבת). הקבוצה גברה 1:2 על הפועל חדרה בזכות צמד נהדר של עומרי אלטמן, וזה היה ניצחון כל כך מתוק – ניצחון שהביא אותה אל הפלייאוף העליון לראשונה מאז עונת 2013/2014. לאחר העלייה לשישייה הראשונה, חוזהו של קלינגר הוארך אוטומטית, בעקבות סעיף בחוזה של המאמן, שצפוי לזכות לשדרוג. לצדו של קלינגר ימשיך בהפועל תל אביב גם המנהל המקצועי משה סיני.

מנגד, עבור החדרתים זה נגמר במפח נפש. כמעט לאורך כל העונה הסדירה הקבוצה של שרון מימר שהתה בשישייה הראשונה בטבלה, אך היא רשמה שלושה הפסדים רצופים במחזורים האחרונים – הערב, מול מכבי חיפה ומול בית"ר ירושלים וסיימה בפלייאוף התחתון למרות מחצית שנייה מצוינת, אך נתקלה ביכולת אדירה של אריק ינקו בין הקורות.

ניר קלינגר, שהיה פשוט בטירוף ונראה מאושר, אמר בסיום ההתמודדות: "היו במשחק שתי מחציות שונות מנטלית. הראשונה הייתה מצוינת שלנו אבל ספגנו שער כשנתנו מתנה שאנחנו רגילים לתת. זה לא נראה טוב בחדר ההלבשה, כולם היו עצבניים ולחוצים. ניסינו להוריד את רמת העצבים והלהבות. היו לנו כמה שחקנים עם יום חלש מאוד וכמה שחקנים עם יום מדהים. כשיש לך בקבוצה מינוס ופלוס לא תמיד התוצאה היא חיובית, אבל אני שמח ששמרנו על קור רוח. ידענו שחדרה תלך על כל הקופה והיינו בהאזנה למשחק השני. היו לנו עוד שתי מתפרצות שיכולנו להבקיע. נכון שחדרה שלטה לחלוטין במחצית השנייה, אבל זה פחות מעניין".


שחקני הפועל ת"א חוגגים (דני מרון)

ההחלטה לספסל את יואב ג'ראפי ולפתוח עם אריק ינקו, שהיה נהדר: "זה שיש לי שני שוערים טובים זה מתנה. שניהם באו לעבודה כשהיינו צריכים אותם. את ההחלטות שלי לפעמים אני מקבל באמת על פי תחושות בטן ודברים שאני מרגיש. אני רואה את ההתנהלות של האנשים וחשבתי שכדאי לשמור את אריק ברוטציה, יש לנו גם גביע. אנחנו צריכים שני שוערים 'חיים' ולא אחד שמיובש ואחד שמשחק. אני שמח שההחלטה התבררה כנכונה. המזל הולך עם הטובים".


האם הוא שמע את הרחשים שאולי עדיף שהקבוצה לא תהיה בפלייאוף עליון:
"אני לא חושב שזה מופרך ובא משום מקום. כשאני ומשה סיני הגענו לפני קצת פחות מארבעה חודשים רצינו רק לשרוד. היינו במצב של רגל בלאומית ורגל בליגת העל. המטרה הייתה להישאר בליגה ולאט לאט המטרות השתנו. אני גם לא יוצא מגדרי עכשיו. הניצחון הזה היה ניצחון של עשייה, לא של כדורגל ולא משהו שאפשר להתהדר בו. ידענו שחדרה תהמר והכנסנו כלים קצת יותר מהירים וניצחנו. המשחק ביום רביעי בגביע מול הפועל רעננה הרבה יותר חשוב לי ויותר מאתגר אותי. הפלייאוף העליון כל עוד אתה לא נאבק על אירופה הוא טוב רק מבחינת העובדה שאתה משחק מול אצטדיונים מלאים ובאווירה, אבל אנחנו אוהבים את האתגרים האלה". 

על החגיגה שלו בשער השני של אלטמן: "רציתי לבטא את השמחה שלי וההערכה שלי לקהל שהגיע ותמך גם ברגעים שלא היינו טובים. גול ברגע כזה רק כוכב יכול לעשות, ויש לנו אחד כזה. רציתי לחגוג איתו, מגיע לו".


אריק ינקו (דני מרון)

שרון מימר המאוכזב סיפר: "זה הכי מתסכל בעולם. הוכחנו שאנחנו ראויים. לצערי לא מי שראוי נמצא בפלייאוף העליון, כי עשינו מחצית שנייה נהדרת שהייתה צריכה להיגמר בניצחון שלנו. הבחורים הוכיחו היום שהם שווים פלייאוף. המזל הפעם ניצח את היכולת. בשלוש שנים האחרונות לקחתי שתי קבוצות מתחת לקו האדום וסיימתי אותם למקום השביעי, העונה לקחתי את חדרה אחרי משבר ונלחמנו על הפלייאוף. אני לא מתייחס למי שמקשקש קשקושים עלייה".

המטרות עד סוף העונה: "קודם כל להתאושש מהדבר הזה, כל המערכת פה מתוסכלת. חדרה ראויה לפלייאוף, היא לא סתם נמצאת במקום השיא נמצאת. אנחנו צריכים להמשיך את המומנטום הזה ולהוכיח שחדרה שווה ליגת העל. האם אני אשאר? אנחנו כמה שניות אחרי המשחק, אני ואורן גולן נשב והכל יהיה בסדר"


מימר עם קלינגר (דני מרון)

כוכב המשחק, עומרי אלטמן, שיתף את התחושות: "אנחנו מאוד שמחים, השגנו את המטרה הראשונה שלנו. עכשיו נתכונן למטרות הבאות. יש לנו ביום רביעי משחק גביע מאוד חשוב. מגיע שאפו לכל המועדון, לשחקנים, לאוהדים, לכולם. עברנו דרך לא כל כך נעימה מתחילת העונה, ידענו לצאת מזה ומכל מיני משברים בדרך וכאפות שספגנו. הקבוצה הזו חזקה מנטלית. אין ספק שייאמר לזכותו של ניר קלינגר שהוא הביא לפה שינוי ניכר. שאפו לכולם".

אריק ינקו הוסיף: "לא ידעתי שאפתח אבל אני שמח שבסוף שיחקתי והצלחתי לעזור לקבוצה להעפיל לפלייאוף. הייתי מאוד דרוך ורציתי להוכיח את היכולת שלי. אני שמח שעשיתי את זה. הבנו את המצב שלנו כשניר קלינגר הגיע והוא חיבר את כולם ביחד לכיוון המטרה".


אלטמן חוגג עם קלינגר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי