תחושת בלבול: מכבי חיפה מתקשה להחליט על עתידו של מרקו

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

הירוקים משחקים את הכדורגל היפה בליגה ונאבקים על אליפות לראשונה מזה שנים, אבל ספק אם המאמן שלהם יזכה בצלחת וימשיך עונה נוספת. האם הוא ראוי להמשיך? התשובה בפנים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה מתחילה שבוע קריטי מבחינתה, כשתפגוש פעמיים את הפועל באר שבע – הערב (ראשון, 20:15) במחזור הסיום של העונה הסדירה וביום רביעי ברבע גמר הגביע. לשתי התוצאות השפעה ישירה על המשך העונה של הירוקים – אבל גם על עתידו של המאמן מרקו בלבול.

בדצמבר 2018 נחת בלבול בכרמל. השינוי שהביא היה הדרגתי, אבל על השורה התחתונה אי אפשר להתווכח: מכבי חיפה של העונה שונה 180 מעלות מזו של השנים האחרונות. מכבי חיפה חזרה למאבק בצמרת לראשונה זה שמונה שנים, ואף מציגה את הכדורגל היפה והאטרקטיבי בליגה. ועדיין, הבעלים יעקב שחר טרם הכריע בנוגע לעתידו של בלבול, וכלל לא בטוח שהמאמן ימשיך לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה.

ביציעי סמי עופר הדעות חלוקות. מצד אחד יש המשבחים את בלבול, שהצליח "להחזיר עטרה ליושנה". גם אם חיפה לא תזכה השנה באליפות, אומרים שם, הרי שהכדורגל שהקבוצה משיגה בהחלט מזכה את בלבול בחוזה לעונה נוספת, בה הוא אמור לעשות את קפיצת המדרגה ולא רק להגיע לבאר – אלא גם לשתות ממנה. מנגד, יש גם קולות אחרים, שטוענים כי במצ'-אפ בין מכבי חיפה למכבי ת"א, יש לירוקים נחיתות בעמדת המאמן וכי לא בלבול הוא האיש שיוכל להוביל את הקבוצה לאליפות – העונה, בעונה הבאה ובכלל.


איביץ' ובלבול. הירוקים בנחיתות בעמדת המאמן? (מאור אלקסלסי)

אם תשאלו את יוסי מזרחי, אין בכלל שאלה. "מרקו עושה עבודה יוצאת מן הכלל", הוא קובע, "אני לא מבין את כל רעשי הרקע. חיפה מתמודדת על האליפות, וגם אם לא תיקח אותה, היא עדיין בעיצומה של עונה גדולה. זאת קבוצה שלא התחרתה על האליפות כל כך הרבה זמן, והבנייה מחדש – בזכות בלבול – הביאה אותה לכך שיש לה סיכוי. בעיניי מרקו ראוי לכל המחמאות, גם בשל הכדורגל האיכותי".

מאמן אחר שהיה פעם בעמדה דומה הוא אלי כהן "השריף", שבנה את השלד שעמו זכה אברהם גרנט בשתי אליפויות רצופות (2000/1 ו-2001/2). "גם כשאני הגעתי למכבי חיפה היא לא הייתה כמה שנים במאבק האליפות", הוא נזכר, "הבאנו זרים אדירים כמו אנדריי קלשצ'נקו וריימונדס זו'טאוטאס, והיינו במאבק עד שנפצעו לנו גם ז'וטאוטס וגם ניר דוידוביץ'. אם לא זה, היינו לוקחים אליפות בפער גדול.

"גם כעת הסיפור דומה. שמונה שנים חיפה כלל לא הייתה במאבק, אבל בכל זאת בחיפה לא סופרים את המקום השני, ומבחינתם זה לא שווה כלום", מוסיף כהן, "מאוד קשה לקחת אליפות ממכבי ת"א, והאמת? בליגה כל כך חלשה כמו השנה, חשוב שיהיו לך הישראלים הכי טובים וזרים איכותיים שישדרגו את רמת הכדורגל שלך בצורה משמעותית. בינתיים הישראלים של מכבי ת"א מביאים לה עוד אליפות. לא יהיה קל להוריד את מכבי ת"א, מהמלוכה".


החזיר את מכבי חיפה למאבק, אבל הקהל דורש יותר (מאור אלקסלסי)

גם שחקני עבר ששיחקו לצדו של בלבול מספרים על הדנ"א והרצון להביא תארים בכל עונה. "מרקו עושה עונה מצוינת, אבל מקום שני לא יכול להיות הישג", מבהיר אלון מזרחי, "מקום שני זו שמחת עניים. הקהל של מכבי חיפה לא מקבל את המקום הזה. אני חושב שלא נכון לעשות עכשיו סיכומים, כי חיפה עדיין בפער שש נקודות מהמקום הראשון (לפני תחילת המחזור ה-26, מ.ו). חיפה צריכה להיות שם עד הסוף, ומרקו צריך לשפר בעיקר את ההגעה שלו למשחקי העונה ולשחק יותר התקפי. קבוצה שרוצה לקחת אליפות צריכה להעז, וזה לא קרה במשחקים מול מכבי ת"א, וגם לא במשחק החוץ מול בית"ר ירושלים. אם הוא ישנה גישה וינצח במשחקים האלה, חיפה תעשה עוד צעד בדרך למטרה".

"אליפות לא צריכה להיות מדד להמשך הדרך של בלבול במכבי חיפה", אומר מנגד שחקן העבר זאהי ארמלי, "בעיניי הוא עושה עבודה אדירה. הוא לקח קבוצה מפורקת ובנה אותה מחדש, ובעיקר יצר קבוצה אטרקטיבית שמשחקת את הכדורגל היפה בליגה. דברים לא משתנים בחצי עונה. נכון, צריך לעשות עוד שינויים קטנים כדי לקחת את חיפה עוד צעד קדימה. אבל העונה עוד לא נגמרה ואפשר לעשות דברים יפים גם העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי