ג'ראלדש: "זו העונה הטובה בקריירה שלי, רוצה להישאר במכבי ת"א"

אנדרה ג'ראלדש
אנדרה ג'ראלדש | אריאל שלום

הפורטוגלי התראיין בארצו: "אני והמשפחה התאקלמנו, הילדה שלי בת שנתיים וחצי ומבינה עברית, אנחנו משחקים לעיני אלפי אוהדים ונאבקים על אליפות. זו עונה מיוחדת". וגם: המצב הביטחוני, האוכל הישראלי והמטרות

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בסוף חודש יוני, ממש רגע לפני פתיחת עונת 2019/20, הבינה מכבי תל אביב שאלי דסה כבר לא ישחק במועדון. המגן הימני סיים את חוזהו ואחרי מו"מ שארך מספר חודשים, הודיעו הצהובים באופן חד צדדי על סיום המו"מ והמעבר הלאה. אחרי מאמצים מרובים להנחית במהרה מכן זר, הפור נפל ולישראל הגיע מספורטינג ליסבון אנדרה ג'ראלדש.

הפורטוגלי בן ה-28, ששייך למועדון הפאר בשש השנים האחרונות, אבל בעיקר מצא את עצמו בהשאלות בפורטוגל ובספרד, היה מאוד סקפטי לגבי המעבר לישראל וקיווה להישאר עונה נוספת בחיחון מליגת המשנה, במדיה הצליח והיה אהוב על ידי כולם, אבל המו"מ בין אלופת ישראל לקבוצה מליסבון הוביל לריצוי כל הצדדים ולהגעתו ארצה. מעל חצי שנה עברה מאז ובהחלט אפשר לומר שהשאר היסטוריה.

בראיון שהעניק בפורטוגל, ג'ראלדש מספר על החיים בישראל, השתלבותו במכבי תל אביב, המספרים המדהימים של מכבי ת"א שעדיין לא הפסידה בליגה ושמרה על שער נקי לכל אורך הסיבוב הראשון וגם על עתידו – שבהחלט עשוי להיות בצהוב-כחול. "ידעתי שאין לי מקום בספורטינג והייתה הצעה מישראל", מספר המגן בתחילת הראיון, "הקבוצה הציעה לי לעבור לישראל והבנו ביחד שזו האפשרות הכי טובה עבור כולם".


ג'ראלדש. "עונה מיוחדת" (מאור אלקסלסי)

"מכבי תל אביב מועדון מצוין, מהגדולים בישראל ועם הכי הרבה תארים", ממשיך המגן הימני, "אני חושב שהם זכו בשנה שעברה באליפות ה-23 שלהם אחרי כמה שנים שלא עשו זאת. האוהדים כאן פנטסטיים והשנה הקבוצה חזרה לשחק באצטדיון בלומפילד שהיה תחת שיפוצים. גם החזרה לשם עושה את העונה הזו למיוחדת ותמיד טוב לנו בבית בזכות הקהל".

על התנאים במועדון והחברים בקבוצה: "יש לנו במתחם תנאים נוחים ואנשים עומדים לרשותנו 24 שעות ביממה. באצטדיון שלנו משחקות עוד שתי קבוצות. משחקים איתי גם ז'איר שהוא אומר שהוא ספרדי, אבל לדעתי הוא נולד בפורטוגל, וגם השוער ברזילאי וסבוריט ספרדי וזה מאוד עזר לי להתאקלם כי הם מדברים ספרדית ונתנו לי עצות כשהגעתי. הם סיפרו לי למשל על השבת, דבר שלא ידעתי עליו מעולם. דברים כאן סגורים בשישי-שבת ויש אנשים שאפילו לא נוהגים. הם גם סיפרו לי על החגים ועל זה שאסור לשתות חלב אחרי אכילת בשר או היכן אני יכול למצוא מאכלים כמו חזיר שאין בכל סופר. אני מתנהג כרגיל, אבל מכבד בימים שאנחנו משחקים בשבת".

העונה שעוברת על מכבי: "נכשלנו באירופה, אבל חוץ מזה אנחנו בסדר. המטרה היא לזכות באליפות והצלחנו כבר לשבור כמה שיאים בדרך. ספגנו רק שבעה שערים ב-26 משחקים וזה חשוב לנו כשחקני הגנה. גם ברמה האישית הולך לי טוב, אני משחק ומרגיש שנמצא אולי באחת התקופות הכי טובות בקריירה. אני מרגיש שהתבגרתי במשחק שלי ומאמין שזו העונה הכי טובה שהייתה לי. בכדורגל הכל יכול להיות, אבל אני חושב שהמאבק שלנו על האליפות יהיה עם מכבי חיפה".

עתידו במכבי ת"א: "בכנות, אני רוצה להישאר. מצאתי מדינה נחמדה, למשפחה שלי טוב פה, התאקלמתי במועדון, אני משחק ומרגיש את האהבה ברחוב. אני מצפה להישאר במכבי תל אביב. זה קשה כל שנה לעבור בהשאלה ובכל קיץ לא לדעת היכן תשחק. זה פגע בי כבר כמה פעמים בקריירה. יש לי חוזה לעוד שנתיים בספורטינג ואני לא חושב על חזרה בפורטוגל, אלא על לשחק בחו"ל. אני משחק כאן לעיני 25 אלף צופים ובפורטוגל במשחקי מרכז טבלה לא מגיעים לכמויות האלה. גם בספרד כששיחקתי הייתה חוויה יוצאת דופן בכל הנוגע לאווירה במגרש".


עם יונתן כהן בבלומפילד. נהנה מאווירה (דני מרון)

על המצב הביטחוני בישראל: "כשהגיעה ההצעה, זה גרם לי לעשות חושבים כי לא ידעתי שום דבר. ניסיתי לברר מה קורה שם. שוחחתי עם ניק בלקמן, שכבר שיחק בקבוצה וחזר לשם השנה, אבל שאלתי אותו יותר על הקבוצה מאשר על העיר. כשהגעתי לישראל הבנתי שהמצב יותר בעייתי באיזור עזה והגבול. עד היום רק פעם אחת מצאתי את עצמי פוחד, זה קרה באוקטובר. התעוררתי בבוקר והיה 'בום', פיצוץ גדול. מסתבר שמערכת ההגנה האווירית פוצצה טיל באוויר, אבל זה היה פחד לרגע שחלף כי בהתחלה לא הבנו מה זה. גם התחלנו לשמוע סירנות, אבל חשבנו בהתחלה שזו תאונה עד שדיברתי עם חברים לקבוצה וגם האימונים בוטלו. זה היה בוקר שלא חזר על עצמו וחוץ מזה העימות לא מורגש. אני מרגיש בטוח לגמרי בישראל, אני יכול ללכת ברחובות מתי שאני רוצה ואין שום בעיה".

עוד על המצב בישראל: "יש אזעקות בדרום, על האיזורים שיורים טילים. בכל בית יש חדר אחד שקוראים לו 'חדר מוגן' שלשם הולכים אם יש תקיפה. היו בדרום ישראל מצבים בהם הבית נפגע והחדר המוגן לא נפגע. אני מאמין שבבניינים ישנים אין חדר כזה, אבל אני גר בבניין חדש וגם לחברים שלי יש חדר כזה בבית. כשהייתה אזעקה אפילו לא היה לי זמן להגיב, זה תפס אותי בהפתעה ואפילו לא הבנתי מה צריך לעשות. בישראל זה נורמלי שהולכים לצבא בגיל 18 ולכן רואים צעירים עם רובים ברחוב, זה מחזה רגיל".


עם אשתו והילדה, שכבר מבינה עברית (באדיבות מכבי תל אביב)

כיצד מרגישה משפחתו בישראל: "אשתי והילדה הגיעו לישראל שבוע אחריי וכולנו התאקלמנו מצוין. הבת שלי הולכת לגן ואפילו מדברת עברית. היא בת שנתיים וחצי ואם אנחנו נמצאים עם חברים שמדברים עברית, היא מבינה הכל! ילדים לומדים מהר. חוץ מזה, מדברים כאן אנגלית ובמועדון בכלל אין בעיה – כששיחקתי בטורקיה אני זוכר שהיו שחקנים שבכלל לא דיברתי איתם בגלל זה. כאן אין שום בעיה".

על העיר תל אביב: "אני חושב שאני כבר מכיר את רוב האיזורים החשובים. אני גר כעשרה קילומטר ממרכז העיר, קרוב למתחם האימונים בגלל התנועה – יכול לקחת לי שעה להגיע למרכז תל אביב במקום רבע שעה. אני מאוד אוהב את העיר, אפילו שמאוד יקר לחיות בה. המסעדות והסופרים עולים כפול מבפורטוגל ואפילו חנויות כמו זארה או איקאה".

אוכל בישראל: "אין להם את הדגים שיש לנו בפורטוגל, אבל אני אוהב חומוס עם לחם (צוחק). האוכל כאן מכיל הרבה תבלינים וזה פחות לטעמי, אבל אנחנו אוכלים טוב ומתחילים להבין לאן עלינו לצאת לאכול. 

משפחתו של ג'ראלדש בבלומפילד. מקווים להישאר בישראל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי