לאן עפתם? המדינה בפאניקת קורונה ופועלת בחוסר פרופורציות

אוהדי מכבי תל אביב חוגגים
אוהדי מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

השתגענו לגמרי. ישראל, שנמצאת בסיכון בטחוני יומיומי, בדרך להשבתה מוחלטת בגלל הנגיף והכסת"ח השתלט על הכל - העיקר לא לקחת אחריות. וגם: התנועה המופלאה של זהבי

(גודל טקסט)

אתה מתבונן במבול הידיעות בעיניים כלות. החיים בישראל מתמוטטים כמו מגדל קלפים. ילד שנדבק בקורונה בפיראט האדום באור יהודה היה בשער 8 בדרבי בבלומפילד ומאותו רגע שנודע על כך – ועדת חקירה רק כדי לדעת מתי זה באמת נודע – ישראל בפאניקה מוחלטת.

מדינה שניצחה שלוש מדינות בשישה ימים, ריבעה את שטחה, שחררה חטופים שהוחזקו 3,500 ק"מ ממנה, הצמיחה מדענים וזוכי פרס נובל ומתגאה בהישגים יוצאי דופן, קורסת בגלל ילד בן 14 שראה משחק כדורגל בשער 8 בבלומפילד.

הגבלה ל-5,000 איש, משחקי גביעי אירופה ללא קהל, דחיית משחק גביע, ישיבת דירקטוריון מיוחדת שתכנס היום (חמישי) מנהלת הליגה – שעלולה גם לבטל את משחקי הפלייאוף עד הודעה חדשה – ואפילו מניעת כניסתו של מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, רק כי קפץ הביתה, לאוסטריה, ליומיים. השתגענו לגמרי.

יש נתונים. בפרק הזמן הזה שישראל מתמודדת מול בהלת הקורונה, מתו עשרות אנשים בישראל משפעת וסיבוכיה, ולשפעת יש חיסון. בפרק הזמן מגילוי הקורונה בסין ועד היום, לא מת איש בישראל מקורונה, מה גם שמהנגיף הזה מתים בעיקר אנשים מבוגרים בעלי מחלות רקע. צריך לומר את זה: מה שמכניס את כולם כאן לפאניקה זו גזירת הבידוד. 


אנדי הרצוג. רק קפץ הביתה (אודי ציטיאט)

אדם שאובחן אצלו הנגיף פגש אדם אחר ועוד אדם, ומאותו רגע כל עם ישראל בבידוד, ואלו שחולים מתחילים לפקוק את האגף המבודד ב"שיבא". יש אנשים בישראל, לא מעט, שפוחדים יותר להיתקע שבועיים בבית או בבית החולים מאשר מנגיף הקורונה עצמו, שהמית עד עכשיו 2-3% מהנדבקים. זה הגיע עד למצב שראש הממשלה ממליץ לא ללחוץ ידיים – וזה אותו אחד שעד לבחירות ביום שני לא הפסיק ללחוץ ידיים.

צריך לפעול בשכל. ומה שקורה כרגע זה בעיקר פעולה חסרת פרופורציות – תחילה של משרד הבריאות ונגזרת ממנה של מוסדות הספורט. המדינה בדרך להשבתה מוחלטת, וזו מדינה שנמצאת בסיכון בטחוני יומיומי. אם זה ימשיך כך, אין סיבה לנבחרת לנסוע לסקוטלנד, אם בכלל יהיה משחק, או יורו, או אולימפיאדה. לא תהיה ליגה, הגביע כבר השתבש, שחקנים לא יתאמנו, לא יהיה טעם, כי עושה רושם שאין לזה סוף. הכסת"ח שמכרסם פה בכל דבר, מאמיר רנד ועד פסטיבל ערד, השתלט על הכל. שלא יהיה ספורט – העיקר לא לקחת אחריות.

לא נעים לומר, אבל אנשים אכלו יותר מדי סרטים, ובעיקר צפו בהם. ההקבלה לצבא המתים המהלכים מ"משחקי הכס" זועקת. כשמדברים עם רופאים מקבלים מהם תמונה אמיתית. אתמול פורסם שזוג נגוע בקורונה טס מאירופה לקנדה, ואף אחד מ-350 נוסעי המטוס כלל לא נדבקו. גם האיסורים האלה מטופשים. מספיק להכניס את יושבי שתי שורות בשער 8 בבלומפילד? מה, הם לא הלכו ברגל למשחק? לא עברו ליד אחרים שישבו ביציעים אחרים? לא הלכו לשירותים? לא קנו קולה במזנון? הם ישבו שעתיים על אותו כיסא? אנשים בישראל נעלבים כשקוראים לחלק מהם "עדר", אבל מה זה אם לא עדר?

ואגב, מה תגידו על ערן זהבי? יצא מסין לתאילנד בזמן, יצא מתאילנד לישראל בזמן, ויצא מישראל לדובאי בזמן. גם בלי משחק ליגה אחד העונה, הוא שומר על תנועה מופלאה בלי כדור.

 
ערן זהבי עם בנו. תנועה מופלאה ללא כדור (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי