משבר הקורונה: ההנחיות החדשות של משרד הספורט פורסמו

נגיף הקורונה בליגת העל
נגיף הקורונה בליגת העל | ספורט1

צעדים חדשים בצל הבהלה: עד 4,500 אוהדים ביציע עם חציצה, קבוצות ממדינות זרות לא יבואו במגע עם הציבור ומה עם ספורטאים ישראלים שצריכים להתחרות בחו"ל?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הספורט הישראלי נכנס לפאניקה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בארץ, ונראה שכרגע נמצא פתרון להמשך קיומו, זאת כמובן במידה שההתפרצות לא תהפוך לחמורה יותר. משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות הודיעו היום (ראשון) על סיכום ביניהם על התנאים שיאפשרו את המשך פעילות הליגות.

ישיבת היערכות מיוחדת התקיימה היום בין מנכ"ל משרד התרבות, יוסי שרעבי, והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרפסור איתמר גרוטו. השניים דנו על דרכי פעולה אפשריות מתוך רצון לדאוג להמשך קיום הליגות הסדירות בספורט הישראלי, השתתפות הקבוצות הישראליות במפעלים האירופיים ואירוח היריבות בישראל, השתתפות ספורטאים ישראלים בתחרויות בינלאומיות לצורך השגת הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו ואירוח תחרויות בינ"ל בישראל.

זאת גם על רקע דרישת האיגודים הבינלאומיים מהאיגודים הישראליים להבהרות על רקע הנחיות משרד הבריאות, כשבחלק מהמקרים אף הובהר לאיגודים הישראליים כי מניעת כניסת נבחרות לישראל עלולה לפגוע במעמדם של האיגודים ובסיכויים לארח תחרויות נוספות בעתיד. ראשית כל, נקבע שלא יהיה איסור לספורטאים הישראלים להתחרות במדינות בעלות הסיכון להידבקות בקורונה, אך האישורים לכך יינתנו בכפוך לעמידה בתנאים.

כמו כן, בפגישה סוכם כי כל משחקי הליגה של כלל ענפי הכדור ימשיכו להתקיים תחת מגבלות של חציצה והפרדה ביציעים ובין היציעים, כך שלא יהיו מעל 4,500 איש בכל יציע, כפי שיתקיים מחר במשחק גביע המדינה בכדורגל בין מכבי חיפה להפועל באר שבע באצטדיון סמי עופר ב-20:15.


אצטדיון סמי עופר (ערן לוף)

ומה לגבי אירוח נבחרות ממדינות אשר שיש חובת בידוד לנוסעים השבים מהן? תהיה אפשרות לארח קבוצות/נבחרות ממדינות אלו בכפוף לתכנית מאושרת של האיגוד הרלוונטי, אשר תבטיח שהנבחרת לא תבוא במגע עם הציבור ולא תשהה במרחב ציבורי לאורך תקופתה בישראל. בעניין אירוח נבחרות לתחרויות ותקופות יותר ארוכות מאשר משחק בודד, יינתן היתר מיוחד רק במידה שתתאפשר הקמת מתחמים מבודדים.

בהתייחס לנסיעת ספורטאים לתחרויות קריטריון בחו"ל: הנסיעה תקבל אישור בתנאי שמדובר בתחרות המהווה קריטריון חובה. במידה שמדובר במדינה שמשרד הבריאות ממליץ להימנע מלבקר בה, לאור התפרצות הנגיף וריבוי מקרי התחלואה, האיגוד הרלוונטי אחראי למציאת פתרון בידוד במהלך תקופת התחרות.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה: "אני מברכת על כך שהצלחנו למצוא את האיזונים הנכונים שיבטיחו המשך תפקוד הספורט הישראלי תוך הקפדה על מימוש הנחיות משרד הבריאות ושמירת ביטחון בריאות הציבור. אני מברכת על הסיכום וההבנות שהתקבלו הבוקר בין שני המשרדים המבטיחים את המשך קיומם של אירועי הספורט והתרבות בארץ למרות המשבר, תוך עמידה בתנאים ובמגבלות שהציב משרד הבריאות במטרה לשמור על בריאות הציבור, ובתוכם ציבור הספורטאים והאמנים. אני מודה לשר הבריאות, יעקב ליצמן, מנכ"ל משרדי, יוסי שרעבי, ולהנהלת משרד הבריאות, משה בר סימן טוב ופרופ' גרוטו, על הרצון והנכונות להביא פתרונות לספורט הישראלי, כך שהספורטאים הישראלים לא ייפגעו במסגרת המאמץ להשגת הקריטריון למשחקים האולימפיים, ולהמשך קיום הליגות ללא כל פגיעה משמעותית נכון לעתה".


מירי רגב (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי