ההתאחדות המליצה לקבוצות ליגת העל להימנע ממקומות ציבוריים ולא לטוס לחו"ל

אלירן עטר, ניר לקס, יגאל פריד
אלירן עטר, ניר לקס, יגאל פריד | דני מרון

בצל אי הוודאות בכדורגל הישראלי והחשש מהתפשטות נגיף הקורונה, יושב הראש אורן חסון פרסם הנחיות והמלצות: "תקופה מאתגרת מאין כמותה והחשיבות של המשך הפעילות היא עצומה"

(גודל טקסט)

בצל אי הוודאות לגבי המשך עונת הכדורגל בישראל בעקבות החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, ההתאחדות לכדורגל פרסמה הבוקר (שלישי) הנחיות והמלצות לקבוצות לאור המצב המורכב.

"מדינת ישראל, כמו מדינות רבות אחרות מעבר לים, מוצאת עצמה בימים אלה במאבק אדיר למנע את התפשטת נגיף הקורונה ולמזער ככל הניתן את מספר הנפגעים. הכדורגל הישראלי חווה תקופה מאתגרת מאין כמותה והחשיבות בהמשך פעילותו עצומה. מעבר להיבטים המסחריים, לפגיעה בחוויית המשחק ולהתנהלות בתקופה של חוסר ודאות, ולצד המגבלות הקיימות, אני רואה חשיבות עליונה בהמשך הפעילות השוטפת במפעיל השונים – הליגות, גביע המדינה ונבחרת ישראל.

"ההתאחדות לכדורגל, באמצעות חברות וחברי הוועדה הרפואית הפועלת במסגרתה, מקיימת קשר רציף עם משרד הבריאות ורואה חובה לפעול בהתאם להנחיותיו. כולנו נדרשים בעת הזאת למשנה זהירות והקפדה ואני סמוך ובטוח כי אם נהיה מספיק אחראיים נוכל להשיא תרומה אמיתי להצלחה במאבק המשותף לכולנו. עיניים רבות מופנות לעברנו ראשי ופעילי הענף, בימים כתיקונם, קל וחומר בימים מאתגרים אלה. הקפידו לפעול בהתאם להנחיות, גלו אחריות חברתית ועשו ככל יכולתכם כדי להבטיח את חזרת הענף שכולנו אוהבים כל כך לפעילות מלאה בהקדם האפשרי.

"מעבר להנחיות משרד הבריאות המצורפות למסמך זה, ניסחו חברי הוועדה הרפואית לבקשתי שורת המלצות ייחודיות לענף הכדורגל. אבקש מכם להתייחס במלוא הרצינות והאחריות לכלל ההנחיות. אני משוכנע כי הן ייסעו לנו לצלוח את האתגר. ההתאחדות זמינה לכל שאלה שיש לכם ולכל עזרה לה תזדקקו בימים האלה. והכי חשוב, שמרו על בריאותכם".

 
המלצות הוועדה הרפואית של ההתאחדות לכדורגל
חיטוי וניקיון יעילים – יש להקפיד על ניקיון, אוורור וחיטוי של מתקן האימונים בחדרי ההלבשה, מלתחות ושירותים. כדי שהחיטוי יהיה יעיל יש לפעול עפ"י ההנחיה לחיטוי כלור פעיל.

יציאות לחול – מומלץ להימנע מנסיעות לחו"ל של שחקנים ובעלי תפקידים.

מקומות המוניים – מומלץ להימנע לצאת ולהסתובב במקומות ציבוריים הומי אדום (כגון – כנסים, מסעדות, סרטים, מועדונים, פאבים, חתונות, בר מצווה וכו').

שמירה על היגיינה – רחיצת ידיים עם סבון ומים או בחומרי חיטוי לעתים תכופות. יש להקפיד להשתעל ולהתעטש לתוך מרפק. להימנע מלחיצות ידיים. לצמצם מגע קרוב ככל הניתן. להקפיד על שתייה מבקבוקים אישיים.

שמירה על חובת בידוד בית 14 יום – על פי הנחיות משרד הבריאות, כל מי שחוזר מחו"ל או נחשף לחולה קורונה חייב להקפיד לשהות בבידוד למשך 14 יום.

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי