אלי טביב בראיון: "בבית"ר ירושלים בונים מועדון? אני לא קונה את זה"

אלי טביב
אלי טביב | אבשלום ששוני

הבעלים לשעבר התראיין ב-103FM והעביר ביקורת: "חוגג השקיע 80 מיליון שקל ולא הגיע לכלום, אבל אומרים שהוא בסדר. אני הצלחתי וקראו לי קמצן". וגם: האם היה מפטר את רוני לוי ומדוע לי ישוב לכדורגל הישראלי?

(גודל טקסט)

אלי טביב אמנם כבר לא הבעלים של אף קבוצה בישראל, אבל הוא עדיין עוקב מקרוב אחר הנעשה בכדורגל. איש העסקים, שהיה בעלי הפועל כפר סבא, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים עד שהעביר את הקבוצה לידי משה חוגג לפני שנה וחצי, התראיין אתמול בתכנית "דידי לוקאלי" ב-103FM ובין השאר סיפר מדוע אין בכוונתו לשוב ולהחזיק בקבוצת כדורגל בישראל, לפחות לא בקרוב.

"להגיד לך שאני אוהב כדורגל, אני אוהב. אבל אחרי מה שעברתי בהפועל ת"א ובבית"ר ירושלים, במדינה שלנו לא יודעים להעריך", הצהיר טביב בתחילת הראיון, "כולם יודעים מה אני עשיתי בהפועל ת"א. התרבות שלנו היא שונה, כשאתה מצליח בפחות כסף אז אומרים לך 'אתה קמצן'. כשאתה כמו חוגג בבית"ר ירושלים, שהשקיע 80 מיליון ולא הגיע לכלום, אומרים שהוא בסדר".

אם היה מפטר את רוני לוי אחרי שהודח מהגביע למכבי פ"ת: "בשום פנים ואופן לא. זה כדורגל, הדברים האלה קורים. הם צריכים להמשיך הלאה, אין מה לעשות. יש UPS ויש DOWNS, לפעמים אתה מצליח ולפעמים אתה לא מצליח".

עוד אמר טביב על בית"ר ירושלים: "אני לקחתי את הפועל תל אביב עם המון בעיות כלכליות, ותוך שנה סיימנו מקום שני והגענו לשלב הבתים באירופה. שנה לאחר מכן לקחנו דאבל. כל מה שמדברים בבית"ר על כך שבונים מועדון, אני לא קונה את זה".


חוגג וטביב במעמד העברת הבעלות (יח"צ)


השחקנים הרבים שמכר בימיו כבעלים וגרמו לבלאגן:
 "זה לא נכון. בשנה הרביעית שלי בהפועל תל אביב היו קריאות גזעניות וכל הכתובות נאצה בחדרי ההלבשה, אז אני תקפתי את האוהדים, סגרתי להם את השער הצפוני והם לא אהבו את זה. היו שחקנים כמו שכטר ו-ורמוט שרצו ללכת ומכרתי אותם, אבל גם הבאתי שחקנים, הבאתי את איגבור, הבאתי את דמארי, העמדתי קבוצה טובה שנאבקה למרות המחאות וסיימה מקום שני ולקחה את גביע המדינה".

איזה אוהדים יותר מסוכנים, בית"ר או הפועל ת"א? "אני לא פחדתי מאף אחד. כמה שניסו, אני בן אדם חזק והצלחתי להתמודד נגד שני הקהלים ובסך הכל מי שהפסיד בסוף זה הם".

קבוצה מועדפת עליו בליגת העל: "האמת? שום קבוצה. במדינה שלנו לא יודעים להעריך. אני הייתי במיאמי לפני כמה שבועות, הלכתי לראות משחק NBA, ממש חוויה. גם כשהקבוצה הפסידה, הם שיחקו נגד הקליפרס והפסידו, אבל צריך לראות איזה אווירה יש באולם. בלי קללות, שואו. אז הגעתי למסקנה שבמדינה שלנו לא יודעים להעריך ולא מגיע להם שאשמח אנשים".


"לא מגיע להם". אלי טביב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי