לאור התפשטות נגיף הקורונה: כל אירועי הספורט בישראל ייערכו ללא קהל עד להודעה חדשה

סמי עופר
אצטדיון סמי עופר | מאור אלקסלסי

בעקבות המשבר, ראש הממשלה הכריז על הגבלת התקהלויות עד 100 איש: "אם אין צורך בכנסים ואירועים - אל תקיימו אותם ואל תלכו אליהם". יו"ר מנהלת הליגות התנצל בפני הקהל

(גודל טקסט)

משבר הקורונה בישראל והפגיעה בעולם הספורט ממשיכה, והערב (רביעי) הודיע ראש ממשלת ישראל על הנחיות חדשות בכל הקשור בהתמודדות עם הנגיף, וביניהן הגבלת ההתקהלויות עד ל-100 איש. המשמעות היא שכל אירועי הספורט במדינה ייערכו ללא קהל עד להודעה חדשה, כשבין היתר משחקי הפלייאוף העליון והתחתון בליגת העל בכדורגל יתקיימו אל מול יציעים ריקים. חבילת הערוצים של ספורט1 תמשיך ללוות את הצופים עם שידורים ישירים מכל המגרשים.

נתניהו ביקש מהציבור: "אם אין צורך בכנסים ואירועים – אל תקיימו אותם ואל תלכו אליהם. על מקומות סגורים אנחנו מגבילים ל-100 איש, למעט החרגות. ואם כבר הגעתם למקום עם קהל, חשוב לא להצטופף". עוד הוסיף: "אנו שוקלים את דחייתה של שנת הלימודים האוניברסיטאית. בנוגע למערכת החינוך נכון לרגע זה אין שינוי, בשל אופי המחלה".

נתניהו פתח את ההצהרה במאמציו הכלכליים להצלת המשק: "שוחחתי היום עם פרופ' בירקס, שהיא אחראית על המלחמה במגפה בארה"ב, ועם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. התייעצתי עם שר האוצר ונגיד בנק ישראל והצענו חבילת סיוע של 10 מיליארד שקלים, 8 מהם לעסקים במשק, מיליארד למערכת הבריאות המאותגרת מהמשבר ועוד מיליארד לצרכים מיוחדים".

"בנושא הבריאות, אני בהתייעצות מתמדת עם שר הבריאות ליצמן ואנשי משרדנו, ועם היועץ לביטחון לאומי. המשבר הזה שונה במהותו ממשברים אחרים. במשברים אחרים אנחנו עושים הכל לטפל באיום חיצוני כדי לשנות ככל המעט את שגרת החיים הפנימית. במשבר הזה טיפלנו במעטפת החיצונית, ונאלצים עכשיו לשנות את המעטפת הפנימית", סיכם ראש הממשלה.


נתניהו: "אם אין צורך בכנסים ואירועים – אל תקיימו אותם ואל תלכו אליהם" (Alex Wong/Getty Images)

ממנהלת הליגות לכדורגל נמסר: "לאור המשך ההחמרה של התפרצות נגיף הקורונה וההנחיות החדשות שהתקבלו הערב ממשרד הבריאות, הוחלט כי עד להודעה חדשה משחקי הכדורגל בליגות המקצועניות ייערכו ללא נוכחות קהל". יו"ר המנהלת ארז כלפון הוסיף: "אנו מצטערים על שינוי הסטטוס באופן תכוף ועל הפגיעה בשגרה. בימים קשים אלו על כולנו, אזרחי המדינה כולה להיות קשובים להנחיות משרד הבריאות על מנת לשמור על שלום הציבור".

"אנו מייחלים כי אוהדי הכדורגל יוכלו לשוב למגרשים ולשגרה בכלל מהר ככל שניתן. משחקי הכדורגל בליגות המקצועניות ימשכו ואנו מקווים כי אוהדי הכדורגל שרבים מהם נמצאים בבידוד יוכלו לצפות בשידורי המשחקים של קבוצתם האהובה. אנו ממשיכים להיות בקשר רציף עם משרד הבריאות ומקבלים בהבנה את ההנחיות המקצועיות אשר נועדו לשמור על הציבור ועל כל העוסקים במלאכה. אנו מקווים כי המצב ישתפר במהרה ומבטיחים לעדכן את אוהדי הכדורגל בכל התפתחות".


אצטדיון בלומפילד. יהיה ריק מקהל בזמן הקרוב (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי