כלפון: "זה לא נכון לשנות החלטה כל רגע, המחזור הקרוב ישוחק"

ארז כלפון, יעקב שחר , אדר זהבי
ארז כלפון, יעקב שחר , אדר זהבי | עדי אבישי

יו"ר מנהלת הליגות התראיין ב-103FM ואישר הפלייאוף ייערך, כמו גם משחקי הלאומית: "בלי קהל לצערי, אבל אחרי זה יהיו לנו שלושה שבועות לקחת החלטות". וגם: ביטול משחק הנבחרת בסקוטלנד יקדים את משחק העונה?

(גודל טקסט)

הליגות המקצועניות בישראל צפויות להיערך בסוף השבוע כמתוכנן. נכון, יהיו אלה משחקים ללא קהל, אבל משרד הבריאות אישר הערב (חמישי) שאין כל מניעה מקיום המשחקים תחת מהגבלות הקיימות ואם לא יהיה שינוי דרמטי ביממה הקרובה, הליגה הלאומית תימשך מחר (שישי) ובשבת ייצאו לדרך משחקי הפלייאוף העליון והתחתון בליגת העל. אם להסתמך על דברי ארז כלפון, גם קיימת האפשרות שמשחק העונה בין מכבי ת"א למכבי חיפה יוקדם.

הערב התראיין בתכנית הספורט של 103FM יו"ר המנהלת ארז כלפון, שסיפר תחילה מדוע הליגות המקצועניות ייערכו בעוד במקביל בוטלו משחקי הנוער והילדים: "קיימנו דיון ארוך מאוד מול משרד הבריאות ובסופו של דבר ההנחיה שלהם היא שאנחנו יכולים לקיים את המשחקים, כמובן ללא קהל לצערי הרב, וזה מה שיקרה במחזור הקרוב. לאחר מכן יש פגרה של שלושה שבועות, עד ה-4.4, ויהיה זמן לקחת את כל ההחלטות הנכונות".

מדוע נמשכים המשחקים אם ארגון השחקנים דורש לעצור: "מי שלוקח אחריות על בריאות, עם כל הכבוד לארגון השחקנים, הוא אך ורק משרד הבריאות. שוחחתי הערב עם פרופסור איתמר גרוטו (המשנה למנכ"ל במשרד הבריאות), שעדכן אותי שהחלטתו היא שיכולים לשחק בתנאים מיוחדים שכבר הודענו עליהם לקבוצות. כמו שאמרתי, המחזור בליגות המקצועניות יתקיים ללא קהל ולאחר מכן נמתין להתפתחויות".

האפשרות שליגת העל תשוב מוקדם מהמתוכנן אם ישראל לא תשחק בסקוטלנד בפלייאוף העלייה ליורו: "בהחלט, זאת אופציה שנשקלת במנהלת. כמובן שאם תהיה החמרה אז נתחשב בה, אבל כאשר נקבל את ההנחיות – ואנחנו מקבלים אותן כל כמה שעות – נעדכן. אם משחק הנבחרת יתבטל, בהחלט יש סיכוי שהמשחקים יוקדמו".


כלפון. עוד יקדימו את משחק העונה בין מכבי ת"א למכבי חיפה במחזור השני של הפלייאוף? (דני מרון)

מדוע לקחת סיכון ששחקן ידביק שחקן אחר: "חס וחלילה. יצא מכתב לכל השחקנים איך עליהם לפעול ולהישמר, כמובן שכל האזורים הרלוונטיים הפכו לסטריליים. אם חלילה וחס שחקן יידבק, נצטרך לשבת ולקבל החלטות. כרגע, אחרי בדיקה של משרד הבריאות ותוך שאני מזכיר שגם אזרחים רגילים מגיעים למקום העבודה וכך גם שחקני הכדורגל. אנחנו מקווים שכל רופאי הקבוצות יקפידו על ההנחיות ויש לנו לאחר מכן שלושה שבועות כדי לקבל החלטות. זה גם לא נכון לשנות החלטה כל רגע, הליגה הלאומית תימשך מחר וליגת העל בשבת, ואחרי המחזור הזה נתכנס ונקבל החלטות. כל קבוצה מלווה על ידי רופא וכל שחקן צריך לדווח אם הוא לא מרגיש טוב, זו חלק מהאחריות. אני מתחייב שאף שחקן עם חום לא יגיע לאזור חדרי ההלבשה או למשחק רשמי".

אם גם ישראל תושפע מהפגישה של אופ"א ביום שלישי: "אני מעריך שגם אם אופ"א תקבל החלטות, אלו יהיו המלצות כי כל מדינה נמצאת במצב בריאותי אחר. אני לא מעריך שאופ"א תיתן החלטה כללית על כל המדינות באותה צורה. אם תתקבל החלטה, זו תהיה המלצה. צריך לזכור שלכל מדינה משרד בריאות ולכן אני מעריך שאופ"א תתעסק ביותר במשחקי נבחרות וביורו. עם כל ההערכה והכבוד לאופ"א, משרד הבריאות יקבל את ההחלטות הנוגעות לישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי