סילבסטר בראיון מרתק: "באשדוד בעל הבית בוחר את ההרכב, הוא מחק אותי"

יאקוב סילבסטר
יאקוב סילבסטר | לירון מולדובן

חלוץ הפועל חיפה דיבר בסלובקיה על היחס אצל האקסית, הקריירה ("מחליף קבוצות כמו גרביים"), הקורונה בארץ ("לא חושב שכולם מכבדים את הבידוד"), נבחרת ישראל ("שחקנים פזיזים וחסרי אחריות") וערן זהבי ("חיה")

(גודל טקסט)

יאקוב סילבסטר נמצא כבר בעונתו השלישית בליגת העל. החלוץ הסלובקי הגיע בחלון ההעברות של חודש ינואר בעונת 2017/2018 לבית"ר ירושלים, רשם פתיחה מרשימה, אך בעונה שלאחר מכן קיבל פחות קרדיט והושאל בינואר 2019 לבני יהודה. עם הקבוצה משכונת התקווה זכה השחקן בגביע המדינה ובקיץ האחרון הפך לשחקן חופשי. ממש לקראת סגירת החלון בישראל הוא חתם במ.ס. אשדוד, אך החיבור שלו לקבוצה מעיר הנמל לא היה מוצלח ושוב הוא ביצע מעבר בחלון ההעברות של ינואר – הפעם להפועל חיפה.

היום (שישי) הוא העניק ראיון במולדתו, סלובקיה, אשר הוגרלה יחד עם ישראל בקמפיין הבא של ליגת האומות וסיפק מספר ציטוטים סופר מסקרנים. סילבסטר בן ה-31 דיבר על הנבחרת של אנדי הרצוג, ליגת העל, התקופה הלא נעימה באשדוד, המנטליות הישראלית, ערן זהבי וכמובן – ההתמודדות עם נגיף הקורונה. 

"ישראל סגרה את הגבולות", אמר החלוץ בעקבות הבלאגן סביב נגיף הקורונה. "לפי מה שאני יודע, יש בערך 100,000 אנשים שנמצאים בבידוד. עם זאת, כפי שאני מכיר את המקומיים, אני לא חושב שכולם מכבדים את זה. כבר היו הפרות. מישהו ידע על שכן שנמצא בהסגר, אבל לאחר מכן ראה אותו מסתובב בעיר. צר לי שהדבר מאיים על החברה כולה".

"צריך לראות מה יהיה עם הצופים במשחקים, הכסף ממכירת כרטיסים מאוד חשוב כאן למועדונים", הוסיף השחקן. "אני לא חושש מהמחלה. אבי הוא רופא, אנחנו מדברים על זה. אני חושב שזה די חד צדדי מכיוון התקשורת. כמובן שזה לא משהו שהוא בסדר, אך הרוב המכריע של מקרי המוות הוא של אנשים בני 65 ומעלה שסובלים מבעיות בריאותיות חמורות אחרות. אני ממש לא מפחד".


סילבסטר במדי הפועל חיפה (מאור אלקסלסי)

התקופה באשדוד: "לא הייתה לי אז הצעה אמיתית אחרת והייתי צריך לקבל החלטה. באותה תקופה ניהלתי משא ומתן גם עם הפועל חיפה, אבל היו לה הרבה שחקנים זרים וזה לא הסתדר, אז הגעתי לאשדוד. המצב שם היה לא נוח. בעל הבית בוחר את ההרכב, הוא מחק אותי והשתמש בשחקנים צעירים יותר. ראיתי שהוא כבר לא סומך עליי ואז הפועל חיפה פנתה שוב. המאמן מאוד רצה אותי ואמרתי 'כן' מיד. אני מבין שזה לא אידיאלי שאני מחליף מועדונים כמו גרביים, אבל זה היה לא הגיוני להישאר באשדוד".

הפועל חיפה: "פרט להדחה מהגביע, לא הפסדנו מאז שהצטרפתי. איש לא ספר אותנו במאבק על הפלייאוף העליון, אבל עשינו את זה ואני שמח שגם אני תרמתי. מחכים לנו משחקים נהדרים עם אצטדיונים מלאים, אבל כמובן שאנחנו נשחק בעיקר על הכבוד. אין לנו סיכוי גדול להילחם על אירופה. מכבי תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, שנמצאות בשלושת המקומות הראשונים, נמצאות במקום אחר מבחינת האיכות".


ההגרלה של נבחרת ישראל יחד עם סלובקיה, צ'כיה וסקוטלנד בליגת האומות:
"אני לא צופה בתקשורת המקומית, אבל בישראל חיים כדורגל, ויש להם עכשיו משחק חשוב מול סקוטלנד בפלייאוף העלייה ליורו. זה לא שישראל היא נבחרת גרועה, אבל זה לא בא לידי ביטוי בתוצאות. יש לה גם אנשים ושחקנים איכותיים, אך הם מתחת לרמה של הסלובקים והצ'כים. הבעיה היא המנטליות שלהם, הם פזיזים, חסרי אחריות ובעלי ביטחון יתר, אבל יש שחקנים שחכמים באמת. ערן זהבי הוא חיה, הוא עובד בצורה שלא תיאמן. הוא תמיד רוצה להבקיע וזה ראוי להערכה. הוא כלי הנשק הכי טוב של נבחרת ישראל".


סילבסטר במדי בית"ר ירושלים (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי