אלי ישראלי הלך לעולמו, בהפועל ת"א נפרדו: "הכרוז המיתולוגי שלנו ואיש אהוב"

אלי ישראלי
אלי ישראלי | "ויקיפדיה"

עצוב: שדר הספורט המיתולוגי, שהקים בין היתר את תוכנית הספורט "צעד וחצי", הלך לעולמו בגיל 71. האדומים כתבו: "הייתה אוהד גדול והשראה ענקית לכולנו". סיני: "לימד אותי כיצד להתנהל עם התקשורת בעידן החדש"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
בשורות עצובות: שדרן הטלוויזיה והרדיו אלי ישראלי נפטר היום (חמישי) בגיל 71 והותיר אחריו שלוש בנות. אתמול בלילה חלה החמרה במצבו. ישראלי, הידוע באהבתו הניצחת לספורט (אוהד הפועל תל אביב ואף שימש ככרוז שלה), החל את דרכו בשנות ה-70 ברדיו כשעבר מקול ישראלי לגלי צה"ל, היה ידוע בסגנונו המיוחד.
 
 
בשנות ה-80 הקים את תוכניות הספורט "צעד וחצי" בגלי צה"ל לסיקור ליגת העל בכדורסל ובהמשך גם את תוכנית "עושים ספורט". ב-1990 הרחיב את פעילויותיו גם לטלוויזיה כשהנחה את השעשועון "מלך הטריוויה".

בהפועל תל אביב הוציאו הודעה רשמית לזכרו של "הכרוז המיתולוגי".  "אדם מיוחד, איש אהוב ויקר שאהב את הקבוצה בכל רמ"ח איבריו. מדובר ביום עצוב למשפחה האדומה שאיבדה אדם אשר היווה השראה וגרם אושר לרבים. לעולם לא נשכח אותך". בקבוצת הכדורסל הוסיפו: "הוא מצטרף לאגדות אדומות כמו עלי מוהר ואריק איינשטיין ז"ל". עיתוני הספורט שרון דוידוביץ' מיהר לצייץ בטוויטר אף הוא  "מהכוכבים הגדולים של דורו ברדיו" ואף הגדיר אותו כ"חולה ספורט". יהי זכרו ברוך.

משה סיני שהיה קרוב אליו ברמה האישית סיפר את תחושותיו הקשות: "הוא היה דור אחר של עיתונאים ושדרי ספורט. הוא היה אוהד הפועל גדול, ביחד עם אריק איינשטיין ועלי מוהר ז"ל וקלפטר שייבדל לחיים ארוכים. הם היו יותר קרובים למועדון, גם לכדורסל, תמיד היה כיף לדבר איתם".

זיכרון מיוחד: "בדיוק כשהחל עידן המדיה החדש. בשנות ה-80 הרי היה רק ערוץ 11. ביקשתי ממנו עצות כיצד להתנהל בצורה נכונה. הבאתי אותו אפילו בפני השחקנים כדי שיירצה בפנינו, לא הייתה אז דוברות מסודרת לכל קבוצה. הוא היה שם בשבילי ולא ביקש דבר בתמורה, עשה זאת באהבה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי