אופ"א שוקלת להשהות את ה"פייר פליי", מכבי ת"א תרוויח מכך?

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | אריאל שלום

על פי דיווח ב"מארקה" הספרדי, השפעות השבתת הכדורגל עקב הקורונה עשויות להוביל לעצירת התכנית לפחות למשך שנה אחת. אלופת ישראל יכולה לזכות מן ההפקר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

זו יכולה להיות הבשורה שמכבי תל אביב ציפתה לה. הנסיבות אמנם כואבות, אבל זה בהחלט עשוי להפוך למעין יתרון עבור הקבוצה של מיץ' גולדהאר. בעקבות השבתת הכדורגל ברחבי העולם וההשלכות הכלכליות הקשות שצפויות לבעלי המועדונים וכתוצאה מכך לקבוצות עצמן, אופ"א שוקלת להפסיק לפחות לתקופה ממושכת את את פעילות הפייר פליי הפיננסי.

לפי הפרסום הערב (שישי) ב"מארקה", אופ"א בוחנת את האפשרות להשהות את החלת החוקים של הפייר פליי הפיננסי והמשמעות היא שמכבי תל אביב, שנותרה לה עוד שנה וחצי תחת מגבלות, תרוויח מכך ותוכל לשוב לפעילות רגילה. בשלב זה לא נמסרו פרטים נוספים, כך כותבים בעיתון הספרדי, אך מובן כי הצעד נשקל בשל ביטול הליגות והעובדה שכבר עתה קבוצות מרגישות את השפעת הקורונה בכיס, בהיעדר הכנסות ובמקביל למשכורות שמשולמות כרגיל ושאר הוצאות מבלי שיש אפשרות לצמצם את ההפסדים עקב השבתת הפעילות.

נטען כי אפשרות עצירת התכנית תהיה תחילה לשנה אחת בלבד, אבל ספק אם מכבי תל אביב, כמועדון שנמצא לקראת סוף התהליך, תיפגע מכך ותיאלץ לרצות את המשך העונש בעונת 2021/22. למי שלא יודע, מהות ה"פייר פליי", תכנית שהחלה לפעול ב-2011, היא למנוע מקבוצות שמשתתפות בליגת האלופות ובליגה האירופית להיכנס לחוסות או להשקיע יותר מגובה הכנסות המועדון.

מכבי תל אביב, למשל, נענשה בשל כך באיסור רכישת שחקנים למשך שלוש שנים, אלא אם סכום העברתם לא יעלה על הסכום שיתקבל ממכירה של שחקנים המשתייכים לסגל – משמע שעל כל רכישת שחקן, יהיה על המועדון למכור אחד אחר בסכום זהה לכל הפחות.


גולדהאר ואיביץ'. מכבי ת"א תשוב לרכוש שחקנים? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי