מצאו את ההבדלים: העונה הנוכחית בליגת העל לעומת 2018/19

ניקיטה רוקאביצה, אלמוג כהן
ניקיטה רוקאביצה, אלמוג כהן | דני מרון

בשלב הזה היינו אמורים ליהנות מהפלייאוף העליון המרתק מזה שנים. בינתיים ספורט1 ערך עבורכם השוואה לגבי הליגה הסדירה: הקבוצה המשתפרת והמאכזבת, עסקים כרגיל במכבי ת"א וגם: מלך השערים

(גודל טקסט)

בשלב הזה ליגת העל הייתה צריכה להיות בתחילתו של הפלייאוף העליון המבטיח מזה שנים. מאבק אליפות מרגש וגם יתר הקבוצות עם קהל אוהדים רב. אבל כמובן שיש רצוי ויש מצוי. את התפרצות הקורונה, כמובן, אף אחד לא ציפה ולכדורגל הישראלי לא הייתה ברירה. תחילה הליגה הושבתה ובהמשך כך גם אימוני הקבוצות. בכל מקרה, זה הזמן כדי להיזכר בכמה עונת 2019-20 שונה מקודמתה בכל הקשור לליגה הסדירה (26 המחזורים עד לפלייאוף). ספורט1 בדק עבורכם ומצא.


כצפוי, כמובן, בשנה שעברה מכבי תל אביב הוליכה בפער מבטיח. היו לה 66 נקודות, 22 יותר ממכבי חיפה השנייה בטבלה. השנה הפער עומד על שש נקודות כמובן. הצהובים שוב רשמו עונה ללא הפסד ושיפרו את קו ההגנה, אך מנגד כבשו תשעה שערים פחות.

רבים חושבים שהקבוצה של מרקו בלבול היא המשתפרת הגדולה של העונה. אמנם היא כבשה 24 שערים יותר (58 העונה לעומת 34 אשתקד) והשיגה 14 נקודות יותר (58 לעומת 44) אך "התואר" הזה שייך לפרויקט השאפתני של משה חוגג ובית"ר ירושלים. בעונה שעברה הירושלמים דורגו במקום ה-11 המעליב עם 29 נקודות בלבד. העונה יש להם 20 נקודות יותר, ואמנם הגביע כבר לא בהישג יד אך מקום שלישי בהחלט ייחשב כהצלחה.


שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. השיפור הגדול של העונה (דני מרון)

המשתפרת השלישית היא הפועל תל אביב של ניר קלינגר שהשיגה 38 נקודות לעומת 31 אשתקד, כלומר שבע נקודות יותר. מצד שני, ההגנה האדומה חדירה מדיי. אשתקד ספגו האדומים 23 שערים בלבד עד עכשיו – הנתון הטוב ביותר חוץ משל האלופה, והעונה הוציאו כבר 36 כדורים מהרשת. הפועל חיפה השיגה חמש נקודות יותר העונה וזכתה בפרס – מקום בפלייאוף העליון, בעוד הפועל חדרה השיגה העונה נקודה יותר אך נאלצה להסתפק בפלייאוף התחתון.

ואם כבר הפלייאוף התחתון, מכבי נתניה היא מאכזבות העונה ללא ספק. בשנה שעברה דורגה הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה במקום השלישי עם 43 נקודות בשלב הזה. העונה הם צנחו עד למקום התשיעי עם 12 נקודות פחות. זו הירידה הגדולה ביותר בליגה פרט לזו שכנראה אכן תרד בסיום העונה – הפועל רעננה. הקבוצה של מנחם קורצקי סיימה את הליגה אשתקד עם 30 נקודות (שמונה הפסדים) והעונה מספר הנקודות שלה קוצץ כמעט בחצי – 16 נקודות בלבד, כשנכנעה כבר 14 פעמים.

ואחרי שדיברנו על הקבוצות, הגיע הזמן לשים את הזרקור לכוכבים. ניקיטה רוקאביצה מוליך בגאון את טבלת הכיבושים עם 18 שערים העונה בדרך לשיא אישי. אשתקד היו לו שבעה בלבד, והתואר היה שייך לאלירן עטר שכבש 12 פעמים. פאטוס בצ'יראי נפל מ-11 שערים אשתקד לשבעה בלבד, ומה תגידו על ירדן שועה שהרשית תשעה כיבושים בשלב הזה והעונה הבקיע רק פעמיים? שיאן הבישולים היה דור מיכה עם עשרה, אלא שקשר האלופה איבד את חדוות המשחק והעונה בישל רק שער בודד.


שחקני הפועל תל אביב. העפילו לפלייאוף העליון על אף הגנה בעייתית (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי