אורן חסון לספורט1: "אנחנו לקראת צונאמי כלכלי וספורטיבי"

אלמוג כהן , ז'וסוואה
אלמוג כהן , ז'וסוואה | מאור אלקסלסי

יו"ר ההתאחדות רוצה שהליגה תחזור במאי, אבל מכין קרקע להקמת ועדה שתחליט מה עושים אם העונה לא תסתיים בזמן. "איחוד והקפאת עולות ויורדות? האופציה הפחות טובה"

(גודל טקסט)

בעוד שנגיף הקורונה ממשיך להתפשט וגבה הבוקר קורבן חמישי במספר בישראל, בספורט הישראלי ממשיכים לקוות שניתן יהיה לחזור לשגרה כבר בחודש מאי. יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, יודע שאי חזרה לליגה עד תחילת יוני וחזרה לאימונים במהלך מאי, תסריט ריאלי כרגע, תגרור מחשבה מחודשת לגבי האופן שבו תסתיים העונה, אם בכלל. בהתאחדות לכדורגל החלו לבדוק ביממה האחרונה אפשרות למנות צוות מומחים, מעין ועדה, בסוף חודש אפריל – זאת במידה ולא ניתן יהיה לקבוע שאפשר לחזור לאימונים תוך טווח קצר.

"אני לא נערכים כרגע לאפשרות שלא נסיים את הליגה בזמן, כי על פי מסמך ההערכות שלנו – ככל שיהיה ניתן לשוב במהלך מאי, לא ידוע מתי במאי, נוכל לסיים את העונה. אם לא נצליח לפני יוני, אז ניכנס לבחינת אלטרנטיבות. זה נכון שיש חשיבה לגבי הקמת צוות כזה, אבל זה עדיין מוקדם, נקבל החלטה רק במהלך במחצית השנייה של חודש אפריל", אמר יו"ר ההתאחדות בשיחה עם ספורט1.

מי יקבל את ההחלטה?
"ברור שהצוות יצטרך לקבוע האם חוזרים ואם כן – אולי לשנות את הפורמט. מצד אחד, אני רוצה לסיים את העונה בצורה הכי קרובה לספורטיבית, שהקבוצות יוכלו להתכונן לעונה הבאה. צריך לזכור שדרושים שבועיים או שלושה במקרה הטוב כדי לחזור לכושר משחק. כלומר, חייבים לחזור עד הראשון במאי לפעילות".


אורן חסון. "חייבים לחזור עד הראשון במאי לפעילות" (עדי אבישי)

בימים האחרונים פורסמו שלושה מתווים אפשריים, כשאחד מהם הוא איחוד עונות והקפאת העולות והיורדות. "זו אחת משלוש אפשרויות, אבל הפחות טובה", מודה חסון. שתי האפשרויות האחרות מדברות על אישור העולות והקפאת היורדות, כשבעונה לאחר מכן כמות היורדות תוכפל כדי להחזיר את גודל הליגות לסדרן. האופציה השלישית היא הקפאת היורדות והעולות.

לא מעט קבוצות מתנגדות למתווה האחרון.
"חלק מאותן אופציות יוצרות גם בעיה מסוימת. מה קורה עם קבוצה שנמצא מקום אחד מעליה עם משחק חסר? אנחנו לא רוצים להגיע לשם. מן הגורן והיקב ננסה להביא עונה זו לידי סיום".

אתה רואה מה קורה בקבוצות. בית"ר ירושלים שואפת להגדיל את הקיצוץ, מכבי נתניה ובני יהודה מקצצות עשרות אחוזים, שחקנים בחל"ת. אתה לא חושש מהורדת רמת הליגה?
"קשה כרגע לאמוד את גודל האירוע ולהבין משמעותיות, אבל אין לי ספק שנחזור לפעילות אחרת לגמרי. כל ההבנות, אני לא בטוח שהן יחזיקו מים לאורך זמן. ככל שההפסקה תהיה גדולה יותר, אני יותר משוכנע שאנחנו מתקרבים לקראת צונאמי כלכלי וספורטיבי. נחזור לענף הכדורגל שונה ממה שהיה עד היום. אבל יש כאלה שאומרים שזה לטובה".

לטובה?
"ההשקעה הפכה להיות קצת פחות רציונלית. נגררנו פה למספרים מאוד גבוהים. אולי זה זמן טוב לעשות חישוב מסלול מחדש, אולי לבנות תשתיות בנוער. משבר יכול להיות גם הזדמנות".


"משבר יכול להיות גם הזדמנות" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי