תכנית חירום בב"ש: ברקת הציבה תנאי להזרמת 20 מיליון ש"ח

אלונה ברקת
אלונה ברקת | אבשלום ששוני

בעלת הבית התחייבה לספק רשת ביטחון לעונה הבאה, זאת בהנחה ששכר השחקנים יקוצץ בשיעור של 30% לשארית העונה ולעונה הבאה: "ללא הסכמה של כולם, המועדון יקרוס"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בצל התפשטות נגיף הקורונה והמשבר במשק, הפועל באר שבע הודיעה היום (רביעי) על הפעלת תכנית חירום, זאת בשל צניחה צפויה של מעל 20 מיליון שקלים בהכנסות הקבוצה בעונה הבאה. הבעלים אלונה ברקת מסרה: "מחובתי לתת פתרון שיאפשר יציבות פיננסית ותעסוקתית לכל עובדי המועדון בתוך המשבר ולאחריו. ללא שילוב ידיים והסכמה של כולם על תכנית החירום, המועדון יקרוס".

כאמור, ברקת הודיעה היום על הפעלת תכנית חירום להצלת המועדון אל מול המשבר הפיננסי הקיומי שעומד בפני ענף הכדורגל בעקבות מגיפת הקורונה. על פי התכנית, בעלת הבית מתחייבת להעמיד מכיסה רשת ביטחון של 20 מיליון שקלים לעונה הבאה, זאת בתנאי ששכר השחקנים יקוצץ בשיעור של 30% לשארית העונה ולעונה הבאה, זאת לצד קיצוץ רוחבי בשכר ההנהלה, העובדים והצוות המקצועי. הקיצוץ לא יחול על שחקנים ועובדים שמשתכרים מתחת לשכר הממוצע במשק.

תכנית החירום אושרה בהסכמה משותפת עם מאמן הקבוצה יוסי אבוקסיס, הראשון להסכים לקיצוץ בשכרו. במקביל נערכו התייעצויות עם שחקני העבר אליניב ברדה ומאור מליקסון שנתנו גיבוי מלא לתכנית.


הראשון שהסכים לקצץ. יוסי אבוקסיס (מאור אלקסלסי)

גיבוש התכנית נעשה לאחר אנליזה של הצוות הניהולי של המועדון בהתייעצות עם פירמת הייעוץ וראיית החשבוןEY. על פי האנליזה, הוערך כי המשבר הפיננסי יפגע במועדון במלוא עוצמתו בעונה הבאה, ויעמיד את כל ענף הכדורגל בארץ ובעולם בפני איום כלכלי קיומי. התרחיש הקיים במודל מצביע על צפי לצניחה דרמטית של כ50% בהכנסות המועדון בכל הפרמטרים.

המועדון יציג את התכנית לכל הצדדים הנוגעים בה ויבקש את הסכמתם ותמיכתם. אלונה ברקת והנהלת המועדון מאמינים כי כלל הצדדים יבינו את גודל השעה ויגיעו להסכמה על הפעלה מידית של התכנית כדי להציל את המועדון

עיקרי התכנית

• אלונה ברקת מתחייבת לספק רשת בטחון של 20 מיליון שקלים מכיסה לעונה הבאה.

• המועדון יקצץ 30% בשכר השחקנים ויבצע קיצוץ רוחבי לכל עובדי המועדון מעתה ועד סוף העונה הבאה. 

• הקיצוץ לא יחול על עובדים ושחקנים שמשתכרים מתחת לשכר הממוצע במשק.

• במידה והירידה בהכנסות תהיה קטנה מהתרחיש הקיים, המועדון ישיב 30% מההכנסות העודפות לעובדי ושחקני המועדון ובכך יקטן הקיצוץ.



"ללא הסכמה של כולם, המועדון יקרוס" (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי