המטרה של אופ"א: לסיים את הליגות עד אוגוסט, יבוצעו שינויים בחלון העברות

ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

לאחר שההנחה האופטימית בדבר חזרה לפעילות בתחילת מאי נראית פחות ריאלית, הוצגו אופציות שונות של חזרה לפעילות במהלך יוני וסיום העונה הנוכחית בקיץ. חסון אופטימי

(גודל טקסט)

ראשי אופ"א קיימו היום (רביעי) שיחת וידאו בהשתתפות כל מנכ"לי ההתאחדויות השונות, במהלכה ניתן עדכון על היערכות הארגון בעקבות משבר הקורונה ואושרו הצעדים הבאים על יד הוועד הפועל.

1. משחקי הפלייאוף לטורניר גמר היורו שנדחו ליוני, ייאלצו להידחות פעם נוספת. המשחקים יעברו ככל הנראה למועדים הבינלאומיים שקבועים בחודשים ספטמבר – אוקטובר – נובמבר 2020. כתוצאה מכך, ייתכן שהנבחרות ייאלצו לקיים שלושה משחקים בשבוע התכנסות אשר יורחב ביומיים נוספים (במקום מיום חמישי עד ליום שלישי, מיום רביעי עד לרביעי בשבוע שאחרי). מעבר להערכות הלוגיסטית יוצאת דופן בשבוע כזה, המשמעות האופרטיבית היא יותר משחקים רשמיים ופחות אימונים בשבוע בין-לאומי.

2. בשלב הזה, העיקרון המרכזי שמנחה את אופ"א הוא לעשות הכל כדי לסיים את הליגות המקומיות ואת המפעלים האירופים של עונת 2019/20. לאחר שההנחה האופטימית בדבר חזרה לפעילות בתחילת מאי נראית פחות ריאלית מבחינת המפעלים האירופים, הוצגו אופציות שונות של חזרה לפעילות במהלך יוני וסיום העונה הנוכחית בשלהי יולי/תחילת אוגוסט. במקרים אלה, גם פתיחת עונת 2020/21 תידחה או תתנהל בחפיפה עם סיום העונה הנוכחית. המשמעות האופרטיבית מבחינת לוח המשחקים המקומי היא שניתן יהיה לשחק את הליגות המקצועניות בחודשים יוני ויולי כדי לדווח בזמן לאופ"א על זהות הנציגות שלנו באירופה בעונה הבאה.


העיקרון המרכזי שמנחה את אופ"א הוא לעשות הכל כדי לסיים את הליגות המקומיות (דני מרון)

3. משחקי המוקדמות של נבחרות הנשים והצעירה ידחו מאפריל/יוני לחודשים אוקטובר/נובמבר השנה וטורנירי הגמר יידחו לשנת 2022. טורנירי פיתוח, שלבי העילית והגמר של הנערים והנוער (בנים ובנות), יבוטלו השנה הזאת, אלא אם מתוכננת אליפות עולם ואז יצטרכו למצוא פתרון לגבי הנציגות האירופיות (לדוגמה – נערות עד גיל 17).

4. יבוצעו שינויים בכל הקשור לחלון העברות ומועדי רישום של אופ"א, כדי להתאים אותם למצב הנוכחי. כמו כן, הליך רישוי המועדונים של אופ"א צפוי לעבור שינויים והתאמות לגבי העונה הנוכחית ורישוי לעונה הבאה.

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות, אמר: "לוחות הזמנים שנקבעו לפני כשלושה שבועות ביטאו אופטימיות גדולה, אך לצערי המציאות לא פעלה לפיה. התאריכים החדשים אותם הציגה אופ"א היום מבטאים את השאיפה המשותפת לכולם לאפשר את חזרת הליגות לטובת הכרעות על כר הדשא. ברור שאנחנו תלויים בהחלטות משרד הבריאות והרשויות בנושא, אבל אני אופטימי יותר היום, כי הארכה שנתנה אופ"א תסייע לנו להביא את הליגות לסיומן לא על שולחן הדיונים אלא במגרשים".




אורן חסון (ההתאחדות לכדורגל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי