במכבי ת"א מבהירים: "הצעד של השחקנים ראוי להערכה גדולה"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

קולו של הבעלים מיץ' גולדהאר טרם נשמע וגם הודעה רשמית על קיצוץ לא יצאה, אבל גורם במועדון הביע סיפוק רב לאחר הפוסט של דור מיכה שבישר על סיכום. השחקנים טוענים: "לרגע לא חשבנו שלא נצטרך לקצץ"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

שחקני מכבי תל אביב עשו אתמול (שישי) צעד גדול בדרך לחתימה על מתווה הקיצוץ בגובה 40-50% משכרם, אותו דרש הבעלים מיץ' גולדהאר לעשות בחוזים שלהם בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ועמו המשבר הכלכלי הגדול שקורה בעולם כולו. בהודעה שפרסם אמש דור מיכה נכתב בין השאר: "קיימנו היום פגישה עם הנהלת הקבוצה והגענו להבנות ברוח טובה. השחקנים רוצים לסייע למועדון להתגבר על התקופה הקשה שפגעה במשק כולו. הסכמנו לוויתורים ניכרים לטובת המועדון".

עד כה טרם יצאו דברים רשמיים מהמועדון בנוגע להסכם הקיצוץ, וגם קולו של גולדהאר לא נשמע מתחילת המשבר והפסקת המשחקים. "הצעד של השחקנים, עם פרסום ההודעה המשותפת, ראוי להערכה גדולה מאוד", אמרו במועדון.

בשבוע האחרון התנהלו מספר שיחות בין הנהלת המועדון, אותה ייצגו הסמנכ"לית שרון תמם, ברק יצחקי והיועץ המשפטי מורן מאירי, אל מול נציגות השחקנים, בהם שלושת הקפטנים שרן ייני דור מיכה ואבי ריקן, דן גלזר שהיה נציג השחקנים הצעירים וכן אנריק סבוריט שייצג את הזרים. בסופו של דבר, בשיחה שנערכה אתמול, הובהר לשחקנים שהחלטתו של גולדהאר היא סופית והמתווה הנדרש הוא 40-50% קיצוץ משכר הנטו שלהם בשלושת החודשים שנותרו עד סיום העונה שעברה. הבעלים הקנדי, שעסוק בימים אלה במשבר הכלכלי העולמי ואיבד לא מעט כסף בעסקיו הפרטיים בקנדה וארצות הברית, הסכים לבוא לקראת השחקנים הצעירים שמרוויחים פחות מ-100 אלף דולר לעונה והם ידרשו לקיצוץ של 30% בלבד.


קולו של גולדהאר טרם נשמע, אבל במועדון מעריכים את הצעד שעשו השחקנים (אודי ציטיאט)

יש לציין שנכון לעכשיו הסכימו רק השחקנים הישראלים לחתום על דרישת הקיצוץ, וכעת מחכים גם לששת הזרים, אנדראס יאניוטיס, אנדרה ג'ראלדש , אנריק סבוריט, ז'איר אמאדור, צ'יקו אופאדו ואורוש ניקוליץ', וכן לניק בלקמן, שאמנם משחק על תקן ישראלי, אך גם הוא טרם חתם על הסכם הקיצוץ. לשחקנים ברור שמי מהם שלא יסכים לחתום על דרישת הקיצוץ, לא יוכל להישאר בקבוצה בעונה הבאה, אולם נראה שבסופו של דבר כולם יסכימו למתווה שמבקש גולדהאר. לגבי אופאדו ובלקמן הדברים מעט שונים, כי מרבית הסיכויים ששניהם לא יישארו בקבוצה עונה נוספת. אנריק סבוריט כבר הביע רצון להגיע לסיכום וכמוהו גם המגן ג'ראלדש, שמסיים עונת השאלה, אך אמור להישאר במדים הצהובים גם בעונה הבאה.

"אנחנו רואים מה קורה בעולם ולא יכולים להתעלם מהמצב שנוצר", אמר אחד השחקנים לספורט1. "אנחנו מעריכים את כל מה שמיץ' עושה בשבילנו ובשביל המועדון ולרגע לא חשבנו שלא נצטרך לקצץ גם אנחנו. חבל שהיו כאלה שניצלו את המצב לפרסם דברים לא נכונים, ולכן בסוף הוחלט שמיכה יוציא הודעה בשם כולנו – כדי להעביר מסר לאוהדים שכולנו מאוחדים", הוסיף השחקן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי