אברמוב: "כוכב יצטרך להרוויח גג 250 אלף דולר, הנגיף ישנה את העולם"

ברק אברמוב
ברק אברמוב | דני מרון

רוצה לתת מרפק לברקת ("כי אסור לחבק"), חושש מהשפעת המשבר על הכדורגל והמשק ("פחות כסף, המון מובטלים"), ומסביר מדוע שחקניו לא יצאו לחל"ת. בעלי בני יהודה בראיון

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

"הייתה לי בשבוע שעבר שיחה עם אחד השחקנים הגדולים ביותר שהיו לנו, באמת אחד הגדולים, והוא אמר לי שאם הוא היה היום שחקן בגיל 22, יכול להיות שהיה חושב כמו השחקנים שלא מוכנים להפחתה".  כך מספר לספורט1 הבעלים של בני יהודה, ברק אברמוב, שעסקי המזון שבבעלותו נפגעו כמובן, אבל את שחקניו הוא לא שלח לחל"ת בעקבות משבר הקורונה.

"הייתה לי אפשרות להוציא אותם לחופשה ללא תשלום, ברור, אבל בני יהודה זו משפחה אחת גדולה, ותוך 40 דקות סגרנו את הפרטים של הקיצוץ לפי המתווה שהצעתי, ועכשיו מתברר שזה היה המתווה הטוב ביותר לעומת הקבוצות האחרות. אני גאה במה שהצעתי. עשיתי את זה באהבה גדולה, רציתי להיות פייר עם השחקנים שלי", הוא מסביר.

לא התעוררה אף בעיה? כולם הסכימו למתווה שלך?
"בגדול כן. היחיד שלא הסכים זה הבלם דוס סנטוס. היום נשב איתו, ואם הוא לא יסכים להוריד, אז הוא לא ישחק בקבוצה".

ויתר הזרים?
"עם כולם הסתדרנו, ולכולם יש חוזים לעונה הבאה".


"אם הוא לא יקצץ, הוא לא יישאר בקבוצה". דוס סנטוס (דני מרון)

שחקנים לא מצלצלים אליך?
"לא. גם ככה הם לא בקשר איתי. יש את המנכ"ל כפיר אדרי ואת נציג הבעלים יוסי כהן, הם פותרים להם את כל הבעיות".

טוב שהספקת למכור בחלון העברות את איסמעילה סורו לסלטיק. קיבלת את הכסף?
"חלק קטן קיבלתי במזומן, ואת רוב הכסף אני אמור לקבל. זה אולי ייקח זמן, אבל אני מקווה שכולם יחזרו למסלול ויהיה בסדר".

מה עשית עם אלישע לוי?
"הכי קל בעולם. האיש הכי נוח לעבוד איתו. לצערי הרב הוא לא הרגיש טוב עוד לפני הפסקת המשחקים, עבר איזה ניתוח בכליות, אבל מצבו משתפר וכבר אפילו הספיק לצאת להליכות. הוא אמר לי: 'מה שתחליט מקובל עליי'. מבין את המצב ובוא נאחל לו החלמה מהירה".

אני שומע על בעיות בהרבה קבוצות. על אי הסכמה של שחקנים לקיצוץ, יש לך איזה פתרון יצירתי?
"כן. אני חושב שהסוכנים צריכים להיכנס לתמונה. הסוכנים אצלנו מאוד משפיעים. יש להם כוח עצום. הם עושים עבודה טובה עבור השחקנים, וכמו שהוציאו סכומים יפים עבור כל אחד מהלקוחות שלהם, כך הם להיות עכשיו 'אבא בוגר' ולפתור את הבעיות האלה. שחקן בן 22 לא רואה את העתיד כמו שהסוכנים יכולים לראות".


אברמוב ואלישע לוי. "הכי קל בעולם" (דני מרון)

"גג 250 אלף דולר"
הוא מהצעירים מבין בעלי הקבוצות בכדורגל הישראלי. עסקי המזון שלו פרוסים מהצפון ועד אילת. מלבד רשת המזון האסיאתית "ג'אפניקה" שאיתה הוא כל כך מזוהה, הוא לא מסתפק בלהגיש רק סושי ונודלס מכל הסוגים, יש לו גם את מסעדות ההמבורגרים "סו סו", ובעלויות חלקיות במסעדות "קינג ג'ורג'" וברשת המסעדות "שיפודי ציפורה" ו"שיפודי ציפורה אקספרס". מדורי הכלכלה העריכו את הונו ב-300 מיליון שקלים, אבל זה היה לפני משבר הקורונה שריסק עשרות מסעדות בארץ.

מה קורה היום בעסקים?
"ברשתות שלנו יש פעילות קטנה מאוד. מדובר אך ורק במשלוחים וזה בין 25% ל-30% מהמחזור שלנו".

כמה אתה פעיל?
"מגיע למשרד כל יום, עושה באמת רק את הדברים הדחופים וחוזר הביתה".

שומר על עצמך?
"שומר? כן. אבל פוחד? לא. בוודאי לא על עצמי. פוחד על אמא שלי. בימים רגילים אני מגיע אליה פעמיים-שלוש בשבוע, עכשיו בקושי פעם, ואפילו היה מקרה שרק דיברתי איתה מלמטה".

עם בעלי הקבוצות האחרים אתה מדבר?
"די רצוף. אני חושב שאנחנו בתקופה שמחייבת לאחד כוחות. הייתה לנו גם שיחת זום אחת עם כולם".


"תקופה שמחייבת לאחד כוחות. הסתדרנו עם כולם" (מאור אלקסלסי)

באיזה צד אתה במשבר שעובר על הפועל ב"ש?
"אני מבין שחקן שיש לו שנים קצובות לשחק, אבל אי אפשר להתעלם מכל מה שקורה פה. האיקס שהרוויחו עד היום – כבר לא קיים. הכדורגל זו הנאה. הם חייבים לבוא לקראת הבעלים. כל הקורונה הזו נפלה עלינו כרעם ביום בהיר. אף אחד לא רצה את זה, זה פשוט נכפה עלינו. כולם צריכים להיות מאוחדים".

האמנת שאלונה ברקת מסוגלת לעזוב את ב"ש?
"מהיכרות שלי עם משפחת ברקת הכתובת הייתה על הקיר. מדובר במשפחה שבאה לכדורגל מאהבה עם רצון ענק לתרום לקהילה. הם מאוד מאוד פגועים. אני מבין אותם, ועוד איך מבין אותם. הם לא חיפשו למכור את הקבוצה, כי הם לא באו כדי לעשות כסף מהכדורגל. אני שומע שהם אפילו מתחייבים להעביר סכום כל שנה, ואנחנו הולכים לשנה בלי רווחים. אם זה באמת כך אז מגיע לה מרפק, פשוט כי אסור חיבוק בימים אלה. היא ראתה את כל מה שקורה פה צעד אחד קדימה. רצתה לקצץ מהשכר גם לעונה הבאה עוד לפני שכל האחרים חשבו על זה. פשוט הבינה שאין מנוס מצעדים כאלה. חבל לי, חבל לי מאוד, ששחקני הכדורגל לא רואים את התמונה האמיתית של המצב בו אנחנו נמצאים".

אתה צופה כדורגל אחר כשהמגפה תחלוף?
"רואה עולם אחר. הכל יהיה שונה. החודשיים-שלושה האלה ישנו את העולם. כולם יהיו מחושבים יותר כי נחיה במערבולת מסתובבת. הרבה מובטלים יישארו מובטלים. תראה, זה מגיע לכולם. ברצלונה מקצצת, רונאלדו מוותר על שכרו. הכל יתחיל מההתחלה. תמיד אמרתי שזו טעות לשלם את הסכומים שאנחנו משלמים. שכר הגג, גג-גג, של כוכב, יצטרך להיות בין 220 ל-250 אלף דולר. שחקן ממוצע צריך להרוויח בין 80 ל-100 אלף דולר. ואם זה לא מתאים, שייצאו לאירופה ויישחקו שם. אנחנו, הבעלים, נקבל פחות כסף מחסויות, פחות מזכויות שידור, פחות מהטוטו, יהיה פחות קהל".


אוהדי בני יהודה. גם כמות הקהל תיפגע? (אריאל שלום)

למה אתה הכי מתגעגע?
"לשגרה. מת לחזור לימים האלה של לקום בבוקר, לצאת לעסקים, להיפגש עם חברים, לטוס קצת לחו"ל".

אז אתה מגדיר את עצמך אופטימי או פסימי?
"פסימי. אנחנו נזכור את התקופה הזו עוד הרבה שנים בגלל הקורבנות שהיא תגבה. מצב המשק יהיה קשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי