בדרך לאליפות שלישית: כשמכבי ת"א הרגישה בלתי ניתנת לעצירה

פאקו. יוביל את הצהובים לליגת האלופות?
פאקו. יוביל את הצהובים לליגת האלופות? | צילום: עדי אבישי

היום לפני חמש שנים, הצהובים גברו 1:3 על ב"ש והגדילו את הפער בפסגה לשמונה נקודות בתום המחזור ה-28. זהבי ניצל טעות של דוידזאדה (3) והשלים צמד (83), בן חיים הוסיף (79) ובוזגלו רק צימק (47)

(גודל טקסט)

היום לפני חמש שנים, מכבי תל אביב ואוהדיה הרגישו שהם בלתי ניתנים לעצירה. אחרי שתי אליפויות רצופות ועם יתרון של חמש נקודות על פני הפועל באר שבע, הצהובים אירחו באצטדיון בלומפילד את החבורה של אלישע לוי במסגרת המחזור ה-28 במטרה ברורה – לסגור את הסיפור.

וכך קרה. מכבי תל אביב ניצחה 1:3, הגדילה את הפער בפסגה לשמונה נקודות כשנותרו עוד 21 בקופה ועשתה צעד משמעותי בדרך להבטחת התואר השלישי שלה ברציפות. כבר בדקה השלישית, המארחת הבהירה שהיא באה לסגור הסיפור מהר ככל הניתן. כדור עומק של עדן בן בסט אמור היה להיעצר בקלות על ידי אופיר דוידזאדה, אולם המגן התבלבל וערן זהבי אמר תודה וגלגל מקרוב לרשת. הצהובים המשיכו להכתיב את הקצב, אך זהבי ומיטרוביץ' לא היו מספיק מדויקים וזה רק 0:1 בהפסקה.

שתי דקות בתוך המחצית השנייה הספיקו להפועל באר שבע, שאיזנה את התוצאה לאחר עובדת הכנה נהדרת של אליניב ברדה, שהשאיר את מאור בוזגלו בעמדה טובה והקשר לא התקשה מול חואן פאבלו והשתיק את אלפי הצהובים בבלומפילד. כשכבר היה נדמה שאנחנו בדרך לחלוקת נקודות, טל בן חיים המחליף פרץ משמאל, עקף באלגנטיות את המגן והכניע מ-17 מטרים את אוסטין אג'ידה עם בעיטה לפינה הקרובה בדקה ה-79. נגמר? לא אם זה תלוי בזהבי, שקיבל כעבור ארבע דקות כדור על מגש של כסף מדור מיכה וקבע את תוצאת הסיום. עוד קודם לכן, בדקה ה-89, סיראז' נאסר המתוסכל תיקל בפראות את שרן ייני והורחק בכרטיס אדום ישיר על ידי השופט אוראל גרינפלד.

הרכבים

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, יואב זיו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ', נוסא איגיבור (טל בן חיים, 58), דור מיכה, ערן זהבי, עדן בן בסט (ראדה פריצה, 68).

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, דור מלול, טומיסלב פאיוביץ', וויליאם סוארס, לואי טאהא (סיראז' נאסר, 82), אופיר דוידזאדה, ג'ון אוגו, מאור בוזגלו, מאור מליקסון (רועי גורדנה, 72), אליניב ברדה, דובב גבאי (שלומי ארבייטמן, 82)

פאקו אייסטאראן (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי