מאכזבים בהגדרה: חמש ההחתמות הכי כושלות בליגת העל העונה

אנדראס יאניוטיס
אנדראס יאניוטיס | אריאל שלום

פוקס נחתך למרות שלא הגיע מחליף, ספורי עלה הרבה ותרם מעט, בלקמן הוציא לאוהדים את המיץ, אולהה הבהיר שלא ממנו תבוא הישועה ויאניוטיס נרדם בשמירה. הנפילות הגדולות, דירוג

(גודל טקסט)

פגרת הקורונה הובילה להשבתת הכדורגל הישראלי וגרמה לכולנו להתגעגע בטירוף למשחק שאנחנו כל כך אוהבים, אבל יש כמה שחקנים שההפסקה הזו נפלה להם כמו מתנה מהשמיים. סביר להניח שז'אנדו פוקס, רמזי ספורי, ניק בלקמן, מייקל אולהה ואנדראס יאניוטיס היו שואלים 'איפה לחתום' לו היו מבטיחים להם שהעונה הזו תימחק מהזיכרון שלהם ושל הציבור, רק כמובן שבנסיבות אחרות. לפניכם דירוג חמשת שחקני הרכש המאכזבים ביותר שהגיעו לליגת העל בעונת 2019/20.

5 – ז'אנדו פוקס
הוא בקושי קיבל הזדמנויות, רשם בסך הכל שש הופעות ליגה ורק אחת מהן הייתה בהרכב. כשלא הייתה למרקו בלבול ברירה ונטע לביא לא עמד לרשותו בגלל כרטיסים צהובים, המושאל מאלאבס נזרק למים במשחק העונה המפורסם בסמי עופר ולא סיפק את הסחורה. כנראה שבמכבי חיפה כל כך לא האמינו בפוקס, שבמהלך בחודש ינואר הם חתכו אותו למרות שלא צורף שחקן על המשבתת שלו והירוקים העדיפו להישאר רק עם קשר אחורי אחד טבעי בסגל. 

4 – רמזי ספורי
 אחרי עונת שיא בהפועל תל אביב ומעורבות ישירה ב-13 שערים, הפועל באר שבע הפעילה את סעיף השחרור שעמד על סך חצי מיליון דולר וחטפה  את רמזי ספורי ממתחם חודורוב. ב-21 הופעות במסגרת הליגה, הקשר בן ה-24 תרם שני שערים בלבד, לא סיפק אף בישול והרבה להעיף כדורים למרומי היציעים בטוטו-טרנר. לא מן הנמנע שבקיץ, לאור עזיבתה הצפויה של אלונה ברקת, הקבוצה מבירת הנגב תנסה לסיים את ההתקשרות עם השחקן, לו חוזה די שמן לארבע שנים נוספות.


אולי בעונה הבאה? רמזי ספורי (מאור אלקסלסי)

3 – ניק בלקמן
אם תשאלו חלק ניכר מאוהדי מכבי תל אביב, הם יגידו לכם שהם חזו מראש איך תראה עונת החזרה של בלקמן. אחרי שנאלצה להביא מגן ימני זר על חשבון אלי דסה ו-ויתרה על רכישת חלוץ, האלופה החליטה ללכת על שחקן מוכר ללא דמי העברה -והחתימה את ניק בלקמן שהגיע על תקן ישראלי. אם בפתיחת העונה שחקן ההתקפה האנגלי עוד זכה לקרדיט מהמאמן ולדימיר איביץ', בחודש אוקטובר הוא איבד את מקומו ברוטציה ומאז לא ראה דשא במשך כמעט ארבעה חודשים. בשמונה הופעות במסגרת הליגה, הוא לא מצא את הרשת והצליח בעיקר להרגיז את חבריו לקבוצה ואת הקהל שלעתים אף איבד את הסבלנות והגיב בשריקות בוז.

2 – מייקל אולהה
כמובן שזה ממש לא הוגן לשפוט את מייקל אולהה על סמך 465 דקות ליגה בלבד, אולם העובדה שבהפועל תל אביב דיברו עליו במשך כל כך הרבה זמן יצרה ציפייה שאינה תואמת בשום צורה את המציאות. מרוב ששמו עלה, חלק מאוהדי הכדורגל כבר החלו לתהות האם מדובר בשחקן אמיתי. בסופו של דבר, למרות שחתם בחודש יוני, החלוץ השיג את השחרור המיוחל מקבוצתו בווייטנאם והצטרף רק במהלך ינואר. אחרי מספר הזדמנויות ולא מעט אימונים, נראה שגם ניר קלינגר הבין שלא מאולהה תבוא הישועה ואלטמן – קשר במקצועו – קיבל את המפתחות בעמדת החלוץ.

1 – אנדראס יאניוטיס
על המקום הראשון אין באמת עוררין. כשאנדראס יאניוטיס חתם במכבי תל אביב איש לא העז לדמיין שבחודש אפריל לא תהיה לו אף הופעה במסגרת הליגה. השוער הגיע לישראל לאחר תקופה ארוכה במהלכה לא שיחק והחלודה הרבה שצבר הובילה להדחה מוקדמות מהזירה האירופית. בחצי גמר גביע הטוטו מול ק"ש היווני נפצע, פינה את מקומו לדניאל טננבאום ומאז הוא בגדר נעלם בעוד שמחליפו האלמוני מנפץ שיאים בזה אחר זה. כשקיבל הזדמנות נדירה בגביע, הוא נרדם בשמירה בזמן בעיטה של ריף מסיקה ופעם נוספת היה בין האחראיים לכך שהאלופה עפה ממפעל חשוב בשלב מוקדם. אם לוקחים בחשבון את שכרו הגבוה, אפשר לומר בפה מלא שמדובר בהחתמה הכי מאכזבת שנעשתה העונה בליגת העל.


מייקל אולהה. היו רגעים שאוהדי הפועל ת"א תהו האם מדובר בשחקן אמיתי (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי