כשהגלגל התהפך: שבע שנים לשער הבכורה של זהבי בדרבי במדי מכבי ת"א

ערן זהבי
ערן זהבי | עדי אבישי

במשחקו הראשון בצהוב נגד האקסית הוא עוד היה על תקן השף עם שני בישולים, ואז כבש שער בלתי נשכח מהאוויר, התגרה בקהל האדום והפך לסיוט של הפועל תל אביב

(גודל טקסט)

הוא כבש את שער האליפות הדרמטי של הפועל תל אביב בטדי ב-15 במאי 2010, ובהמשך גם היה אחראי לעוד רגעים ענקיים כמו הצמד נגד בנפיקה בליגת האלופות או המספרת נגד ליון. אבל ב-21 בינואר הפך זהבי משחקן מפתח באדום לסמל של המהפכה של מכבי תל אביב כשחזר ארצה אחרי פרק לא מוצלח בפאלרמו. זהבי יסמל את הקבוצה של ג'ורדי קרויף שתדרוס כל מה שזז בדרך לשלוש אליפויות רצופות (טרבל) והשתתפות בליגת האלופות, בזמן שהקבוצה האדומה ממול קורסת שלב אחר שלב.

 
"אני מאה אחוז צהוב, זו הייתה החלטה קלה", אמר זהבי. הדרבי הראשון של זהבי בצהוב היה כעבור שלושה שבועות. מכבי הביסה 0:4 את הפועל. זהבי אמנם בישל פעמיים אך זה היה הערב הגדול של אלירן עטר שכבש צמד, בעוד זהבי הוחלף בדקה ה-76.  עטר היה השחקן המכריע של הצהובים בדרך לאליפות ראשונה מאז 2002/03, כשכבש 22 שערי ליגה.
 
 
במסגרת הפלייאוף זה כבר היה סיפור אחר. לפני שבע שנים (ויום אחד), זהבי כבש את שער הבכורה שלו בדרבי כשחקן צהוב, בבעיטה נאה מהאוויר אחרי בישול של דור מיכה, הוריד את החולצה וביצע ספרינט גדול לשער 11 במה שהקהל האדום נתפס כהתגרות ויריקה לבאר ממנה שתה, כאילו מסמן להם "אני כאן!". וזה עוד כלום לעומת תנועת ה-"פיו-פיו" המפורסמת שבאה לאחר מכן.

ערן זהבי עם דור מיכה (ערן לוף)

 

מאז אותו יום, זהבי לא עצר והאדומים סבלנו ממנו שוב ושוב. הוא כבש בפנדל בדרבי הבא שניצחה מכבי (2:4, לאחר שכבר פיגרה 0:1), ואת השיא שמר לעונת 2013/14 עם פאולו סוזה על הקווים. בסיבוב הראשון הוא כבש בפנדל ומכבי ניצחה 0:1, ובסיבוב השני רשם שלושער בלתי נשכח שהוציא את המאמן מדעתו וגרם לו לרוץ על הקווים כמו משוגע, באחת התמונות הזכורות ביותר מתקופתו בישראל. מכבי ניצחה למרות ששיחקה מהדקה ה-38 בעשרה שחקנים לאחר הרחקתו של ראדה פריצה, והאדומים עוד הובילו 1:2 בדקה ה-87.
 
 
בדרבי הרביעי והאחרון באותה עונה, הפועל הצליחה לנצח 1:3. זה היה ההפסד היחיד של זהבי בדרבי כשחקן בשתי הקבוצות, אם כי פתח על הספסל משום שלא היה כשיר במאה אחוז וכמובן הצליח לכבוש. זהבי כבש גם בדרבי שפוצץ בשלושה בנובמבר 2014 לאחר שאוהד הפועל, אלרועי ידעי, ניסה להכות אותו. זהבי שהגיב הורחק, הדרבי בוטל.
 
 
זהבי הוא מלך שערי הדרבי בכל הזמנים בצוותא עם שייע גלזר – 11 שערים בכל המסגרות, בצהוב ובאדום יחד. בעשרה משחקי דרבי בליגה בצהוב, זהבי כבש שבעה שערים – שלושער אחד ועוד ארבעה שערים בודדים, ניצח בשבעה והפסיד פעם אחת. בצד האדום כבש זהבי שני שערים בתשעה משחקי דרבי בליגה. בסך הכל, הסטטיסטיקה שלו בליגה עומדת על תשעה שערים ב-19 הופעות בדרבי בהם ניצח 12 פעמים והפסיד רק פעם אחת.

פאולו סוזה. גם הוא לא ישכח את הדרבי ההוא (אסף קליגר)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי