קינדה בראיון מיוחד: "בית"ר לא מרגישה בחסרוני. אין הבדלים בין התקופה שלי ולאחריה"

גדי קינדה
גדי קינדה | Jamie Squire/Getty Images

המגיפה בארה"ב, הקיצוצים בישראל, תג המחיר שלו והסגל של המועדון אותו עזב: "שווה יותר ממקום שלישי, אבל בעונה שעברה כמעט ירדנו ליגה". בצל הקורונה, קשר קנזס מדבר על הכל

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

גדי קינדה פתח את העונה בצורה חלומית בבית"ר ירושלים וככל שהליגה התקדמה, הורגש יותר חסרונו במרכז השדה. בינתיים, אחרי שחתם בקנזס סיטי תמורת חוזה עתק ותג מחיר מפלצתי, גם הליגה בארצות הברית הופסקה ואיתה גל שלא נעצר: 1,150 מתים ביממה האחרונה, 366 אלף נדבקים וקצב עליה של 30 אלף נדבקים ביממה. הקשר כבש צמד בשני המשחקים הראשונים שלו בקבוצה, אבל כעת הוא צריך לדאוג לביתו, מחשש שהקורונה תתפשט גם באזור מגוריו. הימים אחרונים בארצות הברית מאלצים אותו להסתגר בביתו ואיתם הדאגה לבני המשפחה בארץ.

"במקום שבו אני נמצא די רגוע. זה מלחיץ, זה מפחיד, אבל בכל העולם מתמודדים עם זה", אומר קינדה. "ברוך השם אני בסדר בינתיים. בניו יורק ובמקומות אחרים המגיפה משתוללת. אצלנו הכל סגור מלבד הסופר ובית המרקחת. אין איפה לשבת, אין בתי קפה. אני מתאמן עם מאמן הכושר בווידאו, יש לנו שלושה עד ארבעה אימונים בשבוע. מעבירים את הזמן".

אתה לא מתכוון לחזור עד שהעניינים יסתדרו?
"כרגע אני פה, לא מתכוון לחזור לארץ, גם לא כל כך מסכימים במנהלת הליגה. בינתיים אני פה. מאכזב מאוד שאחרי פתיחת עונה כזאת אי אפשר לשחק, אבל הבריאות מעל הכל. אני מקווה שנחזור לשגרה ומקווה להמשיך מאיפה שעצרנו. קיבלו אותי כאן יפה, לא מחסירים ממני שום דבר. תנאים טובים, זו הסיבה לכך שהכניסה שלי הייתה חלקה מאוד. אני מרגיש כאילו אני כאן הרבה שנים. חבל שהמצב קצת עצר את זה. כשנחזור, אמשיך מאיפה שעצרתי. אני מבטיח".


מרגיש חלק מקנזס. גדי קינדה (Gettyimages)

לא הרבה שחקנים נמכרו בתג מחיר דומה, 3.7 מיליון דולר. קיבלת חוזה לארבע שנים.
"החלטתי שאני לא מסתכל על הסכומים ששילמו עליי. היה לי חשוב לבוא לקבוצה שרוצה אותי, אלה דברים שמתאימים לתקשורת בארץ, אבל פה זה לא 'אישיו'. שילמו כאן על שחקנים סכומים הרבה יותר גדולים. השכר שלי הוא לא פקטור, בינתיים גם לא ביקשו מאיתנו לקצץ. אנחנו מחכים לראות מה ההתפתחויות, אבל אני מאמין שבכל העולם מקצצים, אז גם כאן זה יגיע".

אתה רואה את בית"ר מאז שעזבת, ומה אתה חושב?
"שמעתי מה אומרים. אני לא חושב שבית"ר נראית פחות טוב מאז שעזבתי, הם הביאו שחקנים טובים. היה להם חוסר מזל בגביע, אבל חוץ מזה אני לא חושב שהם מרגישים בחסרוני. אלירן עטר התאקלם מצוין, חנן ממן שחקן מעולה, אז למה אני חסר? לא חושב שיש הבדלים ברמת הקבוצה בין התקופה שלי ואחריה".

שמעת את התגובות אחרי שעזבת. הרוב פרגנו, אבל חלק מהאוהדים לא קיבל את זה יפה.
"אני מבין את האוהדים שנפגעו, למרות שהרוב תומכים בי. האוהדים של בית"ר, אני לא צריך לתאר לך, הם קהל מטורף. אבל כרגע אני פה וטוב לי פה".


"אם בית"ר הייתה זוכה בגביע, זו הייתה הצלחה" (מאור אלקסלסי)

המקום השלישי הוא המקום הריאלי עבור בית"ר?
"אם בית"ר הייתה זוכה בגביע, זו הייתה הצלחה. הסגל שלה שווה יותר ממקום שלישי. אסור לשכוח שבעונה שעברה כמעט ירדנו ליגה. בית"ר תדבר חזק מאוד אם כל השחקנים יישארו, רק ככה היא תיקח תארים. גם יוסי בניון ורוני לוי צריכים להישאר".

אתה יכול להשוות את הסגל של בית"ר לסגל של מכבי תל אביב ומכבי חיפה?
"מכבי חיפה ומכבי תל אביב עם סגל מצוין, אבל הסגל של בית"ר לא פחות טוב. יכול להיות שהוא לא עמוק מספיק, אבל גם עם הסגל הזה אפשר להוציא יותר. היו לנו נקודות שהפסדנו במקומות שלא היינו צריכים להפסיד".

מה אתה חושב על מתווה הקיצוץ של חוגג?
"קראתי על מתווה הקיצוץ, זה קורה בכל העולם, אבל במקרה הזה שמחתי כי זה הסתדר די מהר, בינו לבין השחקנים. זאת תקופה שבה השחקנים צריכים לקבל את זה. בית"ר תהיה קבוצה חזקה יותר, גם אחריי. הקבוצה הזאת הייתה חוויה אדירה בשבילי, אבל אני מאושר וטוב לי כאן. עכשיו אגיע הכי רחוק שאפשר".


"שחקנים צריכים לקבל את הקיצוץ בתקופה הזו" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי