דויד מתיאוס: "היחסים בין ישראל לפלסטין השתפרו מאז הקורונה"

דויד מתיאוס
דויד מתיאוס | דני מרון

סגירת בני ברק ("אני מאמין שאין דרך לשכנע אנשים קיצוניים"), ההתקדמות במציאת חיסון ("ישראל היא מעצמה טכנולוגית") והכדורגל המקומי ("איכותי מאוד אבל לא פיזי"). בלם הפועל רעננה בראיון

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)

בלם הפועל רעננה דויד מתיאוס התראיין היום (רביעי) באתר יורוספורט  וסיפר על החיים בישראל, שגרת היומיום החדשה, מדוע שחקנים מקומיים מתקשים לצאת לאירופה וגם נזכר בימים בריאל מדריד.

מתיאוס נשאל תחילה על סגירת העיר בני ברק והשפעות הדת בנושא מיגור הנגיף: "לוקחים כאן את נושא הדת מאוד ברצינות ונכון יש מספר רב של חולים בבני ברק. ההמשלה נקטה בצעדים ואף אחד לא יכול להיכנס לעיר אותו לעזוב אותה, מכיוון שהתושבים לא חושבים שווירוס הקורונה ישפיע עליהם".

"אני מאמין שאין דרך לשכנע אנשים קיצוניים כאלה. הם אפילו עשו מחוות מכוערות כלפי המשטרה כשנשלחו הביתה, כמו יריקות ושיעולים. במובן הזה, יש להם אמונות שונות משל האחרים וכמעט בלתי אפשרי לשנות אותם ממה שאני ראיתי".


"היחסים בין ישראל לפלסטין השתפרו". דויד מתיאוס (דני מרון)

האם יש שיתוף פעולה בין ישראל לפלסטין במהלך המגפה: "אני חושב שכן. בסופו של יום, הנגיף הזה פוגש את כולם באותה צורה, והדרך הטובה ביותר להילחם בו הוא לשתף פעולה. במקרה הזה אני חושב שהקשר ביניהן טוב בהרבה".

אומרים שישראל מתקדמת משמעותית במציאת חיסון: "ישראל מאוד מתקדמת מבחינת טכנולוגיה ומדע ובכלל ממה שאני רואה, ישראל חזקה בכל תחום".


ועכשיו לכדורגל. האם אתה חושש שליגת העל לא תחודש
: "אפשרות זו לא נבחנה, בגלל שמתכננים לסיים את העונה בכל מקרה. עכשיו עלינו לשחק בפלייאוף התחתון. יש לנו שבעה משחקים. אם הליגה תחזור במאי, רק משחק אחד יגלוש לחודש יולי. ברור שאם יבטלו את הליגה זה יעזור לנו כי אנחנו מתחת לקו האדום".


"יעזור לנו אם יבטלו את הליגה" (אריאל שלום)

שיחקת ביוון, הונגריה בארה"ב ועוד. מה שונה הכדורגל בישראל: "הגעתי לכאן כדי לשחק כדורגל, להמשיך ולהינות ממה שאני הכי אוהב. אבל הסתכלתי גם על דברים אחרים כמו איכות חיים והיכולת להעניק יציבות כלכלית למשפחתי. ביוון לדוגמה הכדורגל מאוד מהיר ופיזי, וגם בהונגריה די דומה. בישראל הכדורגל איכותי בהרבה, אבל לא פיזי בכלל. יש פה פוטנציאל גדול, אבל הדבר מקשה לכדורגלנים ישראליים כשהם יוצאים לאירופה".

מה הזיכרונות שלך מריאל מדריד: "מאז שהייתי קטן חלמתי לשחק בריאל מדריד ולהגיע לקבוצה הראשונה. ההזדמנות בקבוצה הבוגרת תמיד יישאר כזיכרון נהדר. באותה תקופה נהנינו מאוד מכדורגל".

מי השחקן שגדל איתך ולא ציפית שישתלב בריאל מדריד: "אני חושב שלוקאס ואסקס. יש לי איתו מערכת יחסית נהדרת. הוא שחקן שהרוויח כל מה שיש לו, הוא עבד קשה ועשה זאת רק בשבילו ולדעתי הוא צריך לשמש דוגמה עבור שחקנים".


"צריך לשמש דוגמה לשחקנים צעירים". לוקאס ואסקס (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי