דרך חדשה לקרוע את השחקנים: הכירו את מדריכת הספינינג של בית"ר

ליאל גרינברג
ליאל גרינברג | בית"ר ירושלים

ליאל גרינברג עוזרת לשחקנים לשפר את הכושר שלהם בעזרת תרגילים על האופניים, ומסבירה איך אפשר לשפר את עצמנו גם בבית: "אני לא אוהבת לרוץ, אז מצאתי את העולם הזה". אז איך עושים את זה נכון?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

הצוות המקצועי של בית"ר ירושלים החליט כי על מנת לשמור על הקצב ולגרום לשחקנים להפעיל את השרירים, תערוך הקבוצה במשך כל השבוע אימונים משותפים בשעות הבוקר. בעקבות ההחלטה, יכולים עכשיו גם מאמן הקבוצה רוני לוי, והצוות חיים שבו, טלמו דה אנדרס ומשה בן דוד, לעקוב אחרי השחקנים בצורה שוטפת ולבדוק את רמת האימון שלהם.

אחת הבקשות של הצוות המקצועי היו שיפור האירובי של השחקנים, ועבודה על השרירים החשובים לכדורגלנים. בדיוק בשביל זה הגיעה למועדון ליאל גרינברג, מדריכת ספינינג, אשר באה לסחוט מהשחקנים את היכולות שלהם. בזכות שיתוף הפעולה והעזרה של מועדון הכושר 'ego' בירושלים, אשר השאיל לשחקנים את האופניים לתקופה המאתגרת הזאת. ליאל הסבירה בדיוק איך כדאי לעבוד בספינינג ויותר מכך – אם יש לכם אופניים שמעלים אבק, הגיע הזמן לנער אותם ולהתחיל לדווש.

"שיעור הוא דרך מצוינת להעביר אימון אירובי עצים או אנ-אירובי בתוך סטודיו. לרוב זה עם אורות ומערכת סאונד טובה, מה שמכניס אנרגיות, אבל עכשיו התקופה הזאת מאתגרת לדברים אחרים וזה מה שאני ניסיתי לעשות עם השחקנים. גם אני זזתי והשתחררתי כדי שתהיה יותר מוטיבציה לשחקנים ולמדוושים. בשיעור היו שלושה תרגילים עיקריים – תחילה תשע דקות בהם משנים מנחים, כדי לעבוד על קבוצות שרירים שונה. לדוגמה, אם אתם רוצים לחזק את ההמסטרינג, מנח שלוש הוא בדיוק בשבילכם. בכל פעם עירבנו קבוצת שרירים אחרת בתרגול.

 

"התרגול השני היה של הוספת עומס מצטבר. כל דקה נותנים עוד התנגדות. חצי דקה של עבודה בקצב מהיר ואז חצי דקה בקצב איטי. ככל שהדקות עוברות, המסלול מעלה את דרגת הקושי, מה שמאפשר להגיע לעומסים מאוד גבוהים בצורה מאוד מתונה התרגיל השלישי היה עבודה בקצב מאוד מהיר. זה אמנם לא ספרינט, אבל במשך דקה כל אחד דחק את עצמו עד קצה היכולת במהירות דיווש גבוהה. עבדנו דקה בקצב מהיר, ואז שחררנו במנח שתיים, ונתנו לחומצות החלב לחזור לרמתן הקבועה".

ליאל סיכמה: "אפשר לעשות המון תרגילים בספינינג: אימון HIT, ספרינטים, טיפוס, עומס גבוה, ואפשר לדמות את זה גם לריצה, כמו שרצים על שיפוע או מישור. כמובן שהקדשנו זמן ללימוד על דיווש נכון ולישיבה נכונה. אני חייבת לציין שכל השחקנים היו מעולים והם נתנו 100 אחוז מעצמם. תיקנתי אותם תוך כדי והם שיתפו פעולה באופן מדהים.

"התרגשתי בהתחלה כי זה משהו שונה מהסטודיו וכי מדובר בבית"ר ירושלים אחרי הכל, אבל התרומה של הספנינג היא שאפשר לבצע אימון אירובי עצים במקום סגור. משהו שלא מתאפשר לקבוצות כדורגל לעשות במגבלות הנוכחיות. זה מוסיף מוטיבציה למתאמנים, נותן להם משהו אחר. הם גם עושים משהו ביחד. באימונים הבאים אפשר להוסיף את האפקט התחרותי".

על עצמה סיפרה ליאל: "אני מאמנת בשמונה השנים האחרונות, מנהלת חדר כושר בתל אביב ומדריכת ספינינג כבר חמש שנים. אני מאוד לא אוהבת לרוץ, אז הכרתי את העולם הזה והוא הפך את החוויה להרבה יותר מגניבה".

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי