קלינגר: "רציתי להעפיל לפלייאוף העליון כדי לנצח את מכבי ת"א"

ולדימיר איביץ', ניר קלינגר
ולדימיר איביץ', ניר קלינגר | דני מרון

ההבטחה: ("תהיה לנו קבוצה טובה יותר בעונה הבאה"), המטרות ("להגיע לאירופה ולזכות בגביע"), נבחרת ישראל ("לא רלוונטי") והחתימה בהפועל ת"א ("כסף לא עניין אותי"). המאמן ענה על שאלות האוהדים

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

 מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר, ענה היום (שני) לשאלות הגולשים בלייב צ'אט בדף האוהדים HTA וסיפר מדוע הגיע למועדון, המטרות, היחסים עם משה סיני, הקהל, נבחרת ישראל ועוד.

מה אני מצפה להפועל לעונה הבאה: "זה מאוד תלוי איך העונה הזאת תסתיים. אני מקווה שהיא תסתיים כמו שצריך ואם בעזרת השם נצליח מאיזשהו מפעל להגיע לאירופה, אז התקציב יהיה שונה לחלוטין. הגביע הוא המטרה שלנו השנה. כמובן שכל נושא הקורונה מאוד חשוב ונצטרך לראות מתי נחזור לפעילות".

היחסים עם משה סיני: "הם מעולם כבר תקופה ארוכה ושיתוף הפעולה איתו הוא יוצא מן הכלל. אנחנו מתייעצים המון ומדברים על הכל. עם ההנהלה אנחנו עובדים בשיטה כזאת שהבעלים עוברים דרך משה והוא בעצם הצינור. הם לקחו צעד אחורה ונותנים לנו חופש מוחלט לעבוד. הם מאוד מעורבים, אבל הכל ברמה עניינית וטובה".


"היחסים על משה סיני מצוינים כבר תקופה ארוכה" (עדי אבישי)

על הקהל: "אני חייב להיות ישר והגון. ולא שאני מתחנף' גם שאימנתי ושיחקתי בקבוצות אחרות, תמיד חשבתי שהגרעין של הקבוצה הוא מאוד חזק, דומיננטי ותומך והרגשתי את זה על בשרי. נכון שבהתחלה היה לנו קצת קשיים ביחסים שלנו וזה בסדר אני מבין את זה, וגם היו קצת ספקות וחשדות. אבל עכשיו אני מאוד שמח לראות את האוהדים מרימים את הראש ושמחים וזה מגיע להם וכיף גדול. אני חושב שהיריבות האישית שלי עם הפועל תל אביב כבר מאחורינו ואני אמרתי שנעשה הכל להחזיר את הפועל למקומה. אני חושב שאתם מבינים שאני כל כולי אתכם ואני מקווה שמשקעי העבר מהצד שלכם יהיו מאחורינו".

השינוי המקצועי: "דיברתי על העניין של האווירה. בהתחלה היה הכל מסובך ומבולגן. חלק ההלבשה היה לא שמח והשינויים העיקריים היו בצד המנטלי. זה ארוך מאוד ולא אפרט, אבל אגיד שעבדנו מאוד קשה בנושא משחק ההגנה, התיאום ולא להישבר שזו הייתה נקודת תורפה בקבוצה ולאט לאט זה נבנה. כמובן שיש גם עניינים של מערכים וטקטיקות ושיחות אישיות".

חיזוק הסגל: "אני יודע שהסגל שלנו הוא לא מושלם, בעיקר בנושא החלק הקדמי שנראה פחות טוב. אבל זו הקבוצה שאני ומשה קיבלנו אותה. גם בינואר השינויים היו מינוריים וניסינו למצוא פתרונות. לגבי הנוער לא רק שאנחנו שמים דגש, חמישה או שישה שחקנים מתאמנים אצלנו, אבל לצערי גם בקבוצת הנוער אין ממש חלוץ 9 אמיתי, הלוואי שהיה כזה. תהיה לנו קבוצה טובה יותר בעונה הבאה".


"חדר ההלבשה לא היה שמח". ניסו אביטן (מאור אלקסלסי)

נבחרת ישראל: היא שאלה טובה וחשובה אבל לא רלוונטית, המשחקים של הנבחרת יהיו רק בנובמבר ואני כל כולי בהפועל תל אביב. תקופת הקורונה הוציאה את כולם מפוקוס, אבל לא אותנו. אנחנו עדיין עוקבים אחרי שחקנים ומתכננים את העונה הבאה. אנחנו עושים עבודה שקטה מאחורי הקלעים ואני מקווה שזה יניב פירות".

חזרה לאימונים: "אני מעריך שהאימונים יחזרו בעוד שבועיים שלושה והמשחקים יחזרו ביוני, אבל אנחנו דואגים שימשיכו לעשות אימונים, לא רק אימוני כושר, אלא גם אימוני כדור כדי שיהיה לנו יתרון על אחרים".

איך מרימים את השחקנים אחרי תבוסות: "אם יש קשר טוב עם המאמן לשחקנים, הדברים שאנחנו אומרים להם אחרי הפסדים היא מאוד מיוחדת. אנחנו לא כועסים, אמנם יש ביקורת שמתלווה עם הבנה וחושבים ביחד איך מתקנים את זה, ואני חושב שזה עבד מצוין".


"נבחרת ישראל לא רלוונטית. אני כל כולי בהפועל תל אביב". ניר קלינגר (אריאל שלום)

לגבי שחקני הנוער: "שי אייזן הפך לבאנקר קבוע בהרכב. הוא בחור מאוד רציני ואני צופה לו עתיד גדול. אגב יש עוד כמה שחקנים בנוער שאני חושב שישתלבו די מהר בקבוצה הבוגרת בשנה הבאה ואתם תוכלו להיות גאים שלהפועל תל אביב יש נציגות של שחקני בית".

ירידה במעמדו של מאור בוזגלו: "הדבר שפגע במאור בוזגלו הכי הרבה זה מחלת הנשיקה, ואחרי שחזר לאימונים הקבוצה כבר רצה וזה רק מראה על העוצמה של הפועל תל אביב. אני לא מעלים את ההפסדים הצורמים, אבל הצלחנו לתקן בהמשך. אין מה לעשות זהו חיים של כדורגלן והסברתי לו שהוא צריך לעבוד קשה כדי לחזור להרכב".

מערך סקאוטינג: "כמובן שאנחנו מתכוונים לשדרג אותו, אנחנו עדיין תהליך למידה, אני עדיין רק שישה חודשים במועדון. אבל אני אוהב לחפור בליגות הנמוכות, עם זאת אני חושב שבסופו של דבר יש לנו שחקני נוער מצוינים ולא צריך יותר מדי. בעונה הבאה ברור שחלוץ אחד או שניים הם בסדר העדיפויות שלנו".

המאמן האוהב עלייך: "כמובן שהמאמן היום שהכי חשוב לי לראות הוא פפ גווארדיולה, כי הוא מייצג את השלמות בכדורגל. אבל זה לא פשוט, כי צריך שיהיה לך תקציב מאוד גדול כדי להביא שחקנים שיוכלו לשחק בשיטה הזאת. מצד שני יש את יורגן קלופ, וליברפול של השנה היא השראה גדולה מאוד עבורנו. זה רחוק מלהגיע לשם, אבל ניסינו לשחק העונה יותר כמו ליברפול".


פפ גווארדיולה. "הוא מייצג את השלמות בכדורגל" (Catherine Ivill/Getty Images)

התבוסה למכבי חיפה: "אני לוקח את ההפסד הזה עלי. ברור שההרכב היה הרפתקני מדי. חשבתי שהקבוצה הייתה יכולה לשחק כדורגל התקפי. אבל יכול להיות שאם לא היינו סופגים את שני השערים המוקדמים אולי הייתי יוצא צודק, אבל מה לעשות גם אני טועה".

איך דרבנת את השחקנים לפני העלייה לפלייאוף העליון: "אמרתי לשחקנים באסיפה לפני המשחק נגד חדרה שקבעה שתהיה בפלייאוף – אם יש סיבה אחת שאני רוצה שנהיה בפלייאוף העליון כדי שנוכל לשחק עוד שני דרבים ולנסות לנצח את מכבי תל אביב. זו הייתה האספה הכי חזקה שלי השנה מול השחקנים".


"יש לנו שני שוערים מצוינים". אריק ינקו (עדי אבישי)

עמדת השוער: "אני מנסה לא לדבר על שחקנים באופן אישי, אבל יש לנו שני שוערים מצוינים. אריק ינקו היה מתחרה מאוד גדול ליואב ג'ראפי. אבל מצד שני אני גם מאוד מעריך את יואב. במהלך אימון הוא פרק את האצבע וביקשתי ממנו לעלות עם זריקה והוא עשה את זה ושוב אני מאוד מעריך אותו על זה".

למה הגיע להפועל תל אביב: "אמרתי לסיני, אני בא אלייך הביתה. לא מעניין אותי שכר, לא מעניין אותי כסף, אני מפה הולך איתך, נוסעים לניסנובים וחותמים על החוזה. אני רוצה להגיע, הפועל זה מועדון ענק, אני בא בטירוף לעבודה. מאוד-מאוד מתאים לי. ואני אוהב את הרעיון הזה ואני בא בכל הכוח. משה אהב את מה שאמרתי, סיפר לי בדיעבד והייתה כימיה מדהימה ביני לבינו מהרגע הראשון וגם אחר כך עם שרון ואיציק. מאוד רציתי לעבוד במועדון גדול כזה ולהוכיח שאני שייך למועדונים גדולים. קשה לי מאוד לעבוד במועדונים קטנים ואני שמח מאוד שזה יצליח ואני רוצה שזה יצליח עוד יותר. נהיה סבלניים, נחכה שהקורונה תיגמר ושכולנו נהיה בריאים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי