ג'ונתן בורנשטיין: "מקווה שהמצב הזה ילמד אנשים מה חשוב בחיים"

ג'ונתן בורנשטיין
ג'ונתן בורנשטיין | אריאל שלום

משבר הקורונה ("מפחיד שהקרובים אליך עלולים למות"), המעקב אחרי נתניה ("הגיוני שסגל עוזב"), כליאת רונאלדיניו ("לא האמנתי") והחלום לשחק עד גיל 40. אקס היהלומים בראיון לספורט1

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

משבר הקורונה שפוקד את העולם בימים אלו מלווה את השגרה הישראלית, אך המדינות אשר סובלות ממנו יותר מכל הן ספרד, איטליה ובעיקר ארצות הברית, אולי המדינה המפותחת בעולם, שם התרגלו למציאות של מתים רבים מדי יום. מי ששוהה בימים אלו במולדתו הוא אקס מכבי נתניה, המגן השמאלי ג'ונתן בורנשטיין, אשר שיתף במה שעובר עליו בתקופה זו בשיחה עם ספורט1 מביתו בשיקגו.

"המצב קשה. כמה מסרטי הווידאו שראיתי מראים שלא היינו ערוכים למצב ולהתפשטות המהירה של הנגיף", מספר בורנשטיין. "אף אחד לא ציפה לדבר כזה. בכל מדינה שיש בה אוכלוסייה גדולה, כמו בניו יורק לצורך העניין, הסכנה להידבקות גבוהה יותר. יכול להיות שפעלנו לאט מדי בסגירת הגבולות. החלטות מתקבלות כל יום ומה שנותר לנו לעשות זה לציית להן ולנסות לשמור על הבריאות שלנו".

אתה יכול להבין את הביקורות על טראמפ, שהגיב למשבר הזה בזלזול בהתחלה?
"זו תקופה קשה ואני והמשפחה שלי מנסים לשמור על עצמנו. אני מאמין שההחלטות של הנשיא כן נעשו לטובת הציבור. התייעצו עם מומחים ומנסים לקבל את ההחלטות הטובות ביותר. אני לא רוצה להיכנס לפן הפוליטי כי לי כאדם נורמלי אין השפעה על העניין. כרגע מה שנותר לנו לעשות זה את הטוב ביותר במצב הנתון".

תאר לי את שגרת היומיום שלך.
"אנחנו נשארים בבית כמה שצריך. אשתי, אני והבנות נשארים בדירה כבר יותר מחודש. אני יוצא לסופרמרקט ולמעט ריצות, זה הכל. אנחנו משתדלים להעסיק את הבנות הקטנות ולהישאר בריאים עד כמה שאפשר. אנחנו קמים בבוקר כמשפחה, אוכלים ארוחת בוקר, מנסים לעשות פעילויות משותפות בדירה כמו ציור, קריאה, פאזלים ואולי כמה תרגילי ספורט. אנחנו אוכלים צהריים יחד והקטנות הולכות לישון צהריים. כשהן קמות, אנחנו שוב עושים קצת פעילות משותפת ואני מנסה לשמור על כושר ולעשות כמה תרגילים עם הציוד שיש לי בבית. ושוב חוזר חלילה למחרת".


"לא היינו ערוכים להתפשטות הנגיף". בורנשטיין במדי נתניה (עדי אבישי)

נתקלת בחולים בקרב האנשים הקרובים אליך?
"אחד מבני הדודים של אשתי היה חולה, אבל הוא מחלים עכשיו. בנוסף, דוד של גיסי נפטר מהווירוס לפני כמה ימים. זה מאוד מצער לאבד מישהו מהמשפחה שלך".

כמה אתה מפחד?
"יש קצת פחד מהסיטואציה כי אי אפשר לדעת איך זה ייגמר. אני מאמין שצעדי המניעה שננקטים אמורים להספיק כדי לשלוט בזה. אנשים מאוד מפחדים מאי הוודאות".

התחזיות השליליות מדברות על עשרות אלפי מתים בארה"ב
"כשאתה שומע על כמות האנשים שעלולים למות אתה מפחד שאולי כמה מבני המשפחה שלך עלולים גם למות מזה. לא היית רוצה שחלק מהמשפחה שלך ייכלל בתחזית הזאת. זה מה שגורם לפחד. אני מאמין שאם כל אחד יישאר בבית שלו שבועיים, חודש או יותר וכמה זמן שיידרש, נוכל למנוע את ההידבקות".

מתי ראית לאחרונה את הוריך?
"ראיתי את אמא שלי לפני פתיחת העונה. אבא שלי מת מסרטן לפני חמש שנים. אמי החורגת ורוב המשפחה שלי מתגוררים בקליפורניה. הייתה לנו תקופת הכנה עם הקבוצה לפני פתיחת העונה בקליפורניה וכולם באו לראות אותי. משהו כמו 60-70 אנשים באו למשחק ההכנה מול לוס אנג'לס גלאקסי".


"מפחיד שבני המשפחה שלך עלולים למות" (שיקגו פייר, האתר הרשמי)

איך שומרים על כושר בתקופה הזאת?
"אני מתאמן הרבה בדירה, כמה שאני יכול וגם רץ הרבה במדרגות, אבל אין כמו לצאת החוצה ולרוץ. יש לנו חדר כושר נהדר בבניין אבל כמו כל מכוני הכושר בעיר, גם הוא סגור. יש לנו תנאים נהדרים אבל אנחנו לא יכולים להשתמש בהם. זה מאוד מאתגר לשמור על כושר ואני חושב שאני עושה עבודה טובה בניסיון לשמור על עצמי עד שנוכל לחזור לשחק שוב ב-MLS".

סערת הקורונה קטעה למגן השמאלי תקופה מצוינת, במהלכה אף כבש שער שוויון דרמטי במשחק האחרון לפני הפגרה, נגד ניו אינגלנד. "התאכזבתי מאוד שזה נעצר. הרגשתי שאני בכושר טוב וגם השער נגד ניו אינגלנד נתן לנו נקודה. כל פעם שאתה מבקיע יש לך מומנטום וביטחון וכשחקן, אתה רוצה שזה יימשך. כבר עבר יותר מחודש, אבל זה חלק מהחיים. הדבר הכי חשוב כרגע הוא להישאר בריא ולשמור על המשפחה שלי בריאה. אני מחכה להמשיך מהמקום בו הפסקתי, ברגע שהווירוס יעזוב אותנו".

עד מתי אתה מתכנן לשחק?
"המטרה שלי היא עד גיל 40. אני רוצה להיות מאלה שמשחקים עד גיל מאוחר. כמובן שגם הקבוצה שלי תצטרך להחליט אם אני מספיק טוב לשחק ברמות האלה עד גיל כזה. אני מקווה שאצליח להגשים את החלום הזה".


"המטרה שלי היא לשחק עד גיל 40" (אודי ציטיאט)

כדורגלנים ואנשים רבים בתחום נשאלים: כדאי לחדש את הליגות?
"הכל תלוי מתי נוכל לשוב למגרשים, ומתי מספר החולים/מתים יירד. צריך שהציבור ירגיש ביטחון לצאת החוצה. אני מקווה שזה יקרה כמה שיותר מוקדם. ברגע שנוכל לחזור להתאמן כל יום, אולי יצליחו להציל חלק מהליגה".

המשבר העולמי הזה יכול להפוך אנשים לטובים יותר?
"אני מקווה. אני איש אופטימי. אני יודע שתהליך החזרה לשגרה יהיה ארוך אבל אני מקווה שמהמצב הרע הזה אנשים יעצרו ויבינו לרגע שהדברים החשובים בחיים הם לא מה שהם חשבו, שמה שחשוב זה לא מה אתה לובש וכו' אלא דברים פשוטים כמו ללכת לעבודה ולחזור למשפחה שלך. אני מקווה שאנשים ישנו את קצב החיים שלהם ויאטו אותו טיפה".

בתקופה האחרונה סער עולם הכדורגל כאשר כוכב העבר רונאלדיניו נכלא בבית סוהר בפרגוואי. בורנשטיין, ששיחק עמו, הופתע מהעניין: "כששיחקתי במקסיקו, אשתי עזרה לו ולמשפחתו. היא מפורטו אלגרה, אותו מקום ממנו הם באו. היא ניסתה לעזור להם בתחום המשפט וסעדה איתם כמה פעמים. הייתי כל כך מופתע שהוא נכלא כשקראתי את הכותרות על כך וראיתי את התמונות. אני לא מכיר את הפרטים אבל אני מכיר אותו ושיחקתי איתו ואני לא יכולתי להאמין שדבר כזה יקרה".

רונאלדיניו במעצר.
רונאלדיניו במעצר. "לא האמנתי שדבר כזה קורה" (NORBERTO DUARTE/AFP via Getty Images)

בורנשטיין היה חלק מעונה גדולה של היהלומים אשתקד, שכללה העפלה לגמר הגביע ומאבק על מקום באירופה דרך הליגה עד המחזור האחרון. למרות שהוא כבר לא משחק בארץ, הוא שומר על קשר ומתעניין בישראל, גם באמצעות סוכנו איתמר קינן, אשר מלווה לא מעט שחקנים ישראלים באמריקה.

"איך עובר פסח אצלכם? בטח זה שונה בצל הקורונה" הוא מפגין בקיאות. "האם אני שומר על קשר עם אנשים במכבי נתניה? אני מדבר לפעמים עם אנשים שם. דיברתי לאחרונה עם ניקו אולסק ועם ניב המנכ"ל לפני כמה חודשים וגם עם הקפטן אלמוג כהן לפני מעט זמן. אני רואה תמיד את התמונות של השחקנים ועוקב אחרי מה שהקבוצה עושה. ראיתי שלא הייתה להם את העונה הכי טובה והיו הרבה עליות וירידות וזה אכזב אותי, כי אני מאחל להם את הטוב ביותר".

שמעת שהבעלים אייל סגל הודיע על עזיבה?
"קראתי כמה דברים על כך שהוא עשוי לעזוב בעבר, ככה שזה הגיוני. כשהייתי בנתניה מאוד אהבתי את התשוקה שלו למשחק, הוא היה תמיד מחובר לאוהדים וגם תומך בשחקנים. זה עצוב לשמוע שהוא עוזב ואני מאחל לו בהצלחה להן שהוא יפנה וגם לכל מי שיבוא במקומו, שיחזיר את נתניה לטופ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי