התכנית של הפועל ב"ש: קיצוץ בחוזים, שחרור בכירים ומכירת שני שחקנים

מיגל ויטור, נייג'ל האסלביינק, ז'וסוואה
מיגל ויטור, נייג'ל האסלביינק, ז'וסוואה | מאור אלקסלסי

במועדון מבהירים: לא כל השחקנים המובילים ישוחררו. בסביבת הנאמן סבורים שאפשר להעמיד קבוצת צמרת גם במתווה הקיים. ויטור עשוי לקבל שחרור, דור אלו יחליף את בן ביטון? וגם: מאור מליקסון מגיב למצב

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בהפועל באר שבע מתכננים לשחרר מספר שחקנים בכירים בקיץ כדי להקטין את התקציב, אך מבהירים כי "לא נפרק את הקבוצה ונשחרר את כולם. תהיה קבוצה עם תקציב נמוך בהרבה, אבל השלד יישאר". במצב העניינים הנוכחי, אחרי שהשחקנים הסכימו לקיצוץ משמעותי העונה ויקצצו גם בעונה הבאה, בימים הקרובים יכינו במועדון תכנית מסודרת להוצאת המועדון מהמשבר.

במועדון מדברים כרגע רק על עזיבת של מספר שחקנים בכירים, אך לא כולם, כדי לפנות מקום בתקציב. בן שהר, מיגל ויטור ונייג'ל האסלביינק הם שלושת המרוויחים הגדולים בקבוצה, שהחוזים שלהם נעים בין 350-400 אלף יורו. לגבי שניים מהם, להוציא את ויטור, ההערכה היא שחלק מהקבוצות הגדולות ילטשו עיניים אליהם. ארנסטס שטקוס, שיר צדק, אריאל הרוש, בן ביטון, מרואן קבהא, לואי טאהא ודוד קלניטס נמצאים במדרג הבא, של שחקנים שמרוויחים מעל 200 אלף יורו. גם כאן עשויים לפחות שניים מהם לעזוב. קווין טאפוקו, אורן ביטון ורמזי ספורי נמצאים בדרג הבא של מקבלי השכר.

אחת המטרות היא לבחון אפשרות לשחרר קודם כל חלק מהזרים, שאמנם חתמו על מתווה הקיצוץ אך מרוויחים שכר גבוה יחסית. שהר חתם במהלך 2017 על חוזה לחמש שנים והערכה היא שאחת הגדולות תנסה לצרף אותו. דור אלו אמור לחזור מהשאלה וקיימת אפשרות שבן ביטון יימכר. בבאר שבע סבורים שמכירה של שני שחקנים תאזן את התקציב, וזאת בנוסף לשחרור שחקנים עם חוזים גבוהים.


ביטון לצד ויטור. יעזבו את ב"ש בתום העונה? (אריאל שלום)

הנאמן, עו"ד יצחק יונגר, ייפגש לאחר החג עם השחקנים ויסביר להם את המשמעויות לגבי העונה הבאה. "בשלב הראשון נקצץ בחוזים ואז נוציא תכנית מסודרת לגבי שחרור או מכירת שחקנים שמהווים נטל על התקציב", הבהירו בסביבתו. השחקנים עצמם הבהירו שהקיצוץ בחוזה יושפע בין היתר מסיום התפרצות נגיף הקורונה. "אם נחזור לשחק כדורגל, התמונה תהיה שונה", הבהירו.

כזכור, המנכ"ל אסי רחמים הסכים להישאר עוד מספר חודשים כדי לסייע בבניית הקבוצה בעונה הבאה. ייתכן כי יעזוב רק בתחילת העונה הבאה.

עוד בבאר שבע, מאור מליקסון, מהשחקנים המזוהים ביותר עם הקבוצה בתקופת אלונה ברקת, התייחס לראשונה לסערה שעבר המועדון וניסה להעביר מסר אופטימי לאוהדים כשכתב בסטורי באינסטגרם. "לא סתם אני ואשתי החלטנו להישאר ולהקים את המשפחה שלנו כאן בדרום. זה בגלל החום של האנשים, הפשטות שלהם, התמיכה שלהם שלא תלויה בדבר והאהבה הגדולה שלהם לקבוצה", אמר בפתח דבריו.

מליקסון עם אלונה (דני מרון)
 
מליקסון הבהיר: "זה לא הזמן הלאשמות. זה הרגע שצריך להישאר ביחד ולעשות את המקסימום כדי שגם בשנה הבאה תהיה כאן קבוצה שתגרום לכם להיות גאים בה. זה לה יהיה קל אבל זה יהיה אפשרי רק ביחד". קשר העבר חתם באיחולי חג שמח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי