ארגון השחקנים נגד הפועל חיפה: "מתנהלת בצורה הזויה ומפרה הסכמים"

יואב כץ
יואב כץ | מאור אלקסלסי

המנכ"ל מושיקו מישאלוף תוקף את יואב כץ על התנהלותו במו"מ מול השחקנים בנוגע לקיצוץ בשכר: "הבכירים עושים מעל ומעבר כדי לשמור על החברים שלהם והוא פוגע בהם בתקשורת. אם זה יימשך, נפרסם את פרטי המו"מ"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

המו"מ הממושך בין הפועל חיפה לשחקניה על קיצוץ בשכר לפחות עד תום העונה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ועצירת הספורט גם בישראל, עלה על שרטון. הבוקר (שלישי), לאחר התבטאויות של ראשי המועדון ובהם יואב כץ, ארגון השחקנים בחר להתייחס באופן רשמי להתנהלות המועדון ותקף: "התנהלות הזויה, אם הדבר יימשך נפרסם את פרטי המו"מ".

לטענת ארגון השחקנים, ההודעה שיצאה הבוקר ומובאת כאן במלואה הינה כתוצאה מחזרה נוספת של הקבוצה מסיכומיה וראיונות בתקשורת שבהם הכפיש בעלי הקבוצה יואב כץ את השחקנים.

"מזה שלושה שבועות, מנהלים השחקנים מו"מ עם בעלי הקבוצה יואב כץ ונציגיו, להפחתה בשכרם, על רקע משבר הקורונה. בתקופה לא קלה זו, הסכימו השחקנים ללכת לקראת המועדון ולהפחית בשכרם. במשך שלושת השבועות הללו, בהם הוצאו השחקנים לחל"ת כפוי, התנהל מו"מ עם נציגיו של כץ עמם הגיעו השחקנים לסיכומים על הפחתה מרחיקת לכת בשכר. לפי המתווים להם הסכימו השחקנים, הבכירים שבהם יפגעו באופן משמעותי בשכרם. זאת, מתוך ערבות הדדית ובמטרה לשמור על שכר שיאפשר מחייה בימים קשים אלה לשחקנים המשתכרים משכורות לא גבוהות", נמסר מארגון השחקנים.


ארגון השחקנים החליט לצאת למתקפה בשמם (מאור אלקסלסי)

"מספר פעמים, לאחר הגעה לסיכומים עם נציגי הבעלים, הודיעה הקבוצה שהיא חוזרת בה. לאחר סיכומים עם הנאמן אלעד מאירי, שונתה ההחלטה, מה שהוביל להתפטרות הנאמן. כשהקבוצה נותרה ללא נאמן, התנהל המו"מ מול מנכ"ל הקבוצה אורן סטרלינג. לאחר הגעה לסיכומים מול סטרלינג, שוב השחקנים קיבלו הודעה שהקבוצה חוזרת בה. כעת, ערב החג השני, שוב חוזרת בה הקבוצה מההסכמות, ובעליה מופיע בתקשורת ופוגע בשחקנים".

מנכ"ל ארגון השחקנים, מושיקו מישאלוף הוסיף: "אנחנו נמצאים במצב הזוי מול הפועל חיפה. השחקנים הבכירים עושים מעל ומעבר בצורה אצילית, כדי לשמור על החברים שלהם. הם הסכימו לקצץ 50 אחוז מהמשכורת, ובלבד שהחברים שלהם משתכרים שכר לא גבוה, יוכלו להתקיים בכבוד. היו כבר טיוטות חוזה לסגירה, וכל פעם עולה דרישה חדשה. לא ברור על איזה דירוגים יואב כץ מדבר בתקשורת, כשכבר הגיעו לסיכומים. ניסינו לא לפנות לתקשורת, ולסגור את הדברים בצורה שקטה, אבל כץ מצדו מפר את הסיכומים ופוגע בשחקנים בראיונות לתקשורת. ההתנהלות הלא ברורה הזאת מאלצת אותנו לדבר".

עוד אמר מישאלוף: "קבוצות אחרות כמו מ.ס. אשדוד, הפועל קריית שמונה ומכבי חיפה, סגרו מזמן הסכמים תוך מו"מ קצר, כשהן נותנות כבוד לשחקנים ורואות בהם חלק בלתי נפרד מהמועדון. לא נאפשר לקצץ 50 אחוז לשחקני הפועל חיפה שמשתכרים שכר לא גבוה, כמו שכץ רוצה עכשיו. אם הדברים יימשכו, נפרסם בצורה מפורטת את כל הסיכומים, שמראים מול מה השחקנים נאלצים להתמודד. הכול מתועד".

בתגובה להודעה זו, מסרה הפועל חיפה באמצעות עורכי הדין אריאל מנור ומירב רוזנפלד מנור: "מר יואב כץ, הבעלים של הפועל חיפה מלניום בע"מ, הנמצא בארה"ב, מנהל המועדון ועורכי דינו של המועדון, מנהלים עם נציגי השחקנים ועורכי דינם משא ומתן אינטנסיבי סביב השעון . במסגרת המו"מ הוצע לשחקנים הרבה מעבר לדרישות הדין והוראות הממשלה. פניית הארגון השחקנים ושחקנים או מי מטעמם לתקשורת היא מעשה כוחני, מלא השמצות ואי דיוקים והוא מזיק למו"מ ולשחקנים עצמם. המועדון לא ינהל את המו"מ באמצעות כלי התקשורת"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי