בצל המצב: מכבי חיפה והפועל באר שבע זכו לכתבה ב"מארקה"

לואיס ויסנטה מתאו
לואיס ויסנטה מתאו | מכבי חיפה

הרגליים בישראל והראש בספרד. המאמנים שנמצאים בדרום מרוצים מהצעדים שנוקטת המדינה נגד הווירוס ודואגים ממה שקורה במולדתם. ויסנטה, המנהל המקצועי של הירוקים: "זו אחת המדינות הבטוחות בעולם"

(גודל טקסט)

"עם הרגליים בישראל והראש בספרד". זו הכותרת בעיתון הספרדי הגדול "מארקה", כזו שמתארת בדיוק את מצבם של ששת מאמני אתלטיקו מדריד שנמצאים בדרום ומקדמים את הקבוצה הצעירה של הפועל באר שבע, וכן המנהל המקצועי של הנוער של מכבי חיפה. הם משבחים את הצעדים שנקטו בישראל להתמודדות עם הקורונה ועוקבים בדאגה אחרי ההשפעה ההרסנית בספרד. הם, כמובן, לא יכולים לחזור למדינתם.

דויד סמניאגו, המנהל המקצועי של קבוצת הנוער, מסביר שהוא לא עזב את ביתו מאז ה-13 במרץ חוץ מקניות: "אין מה להתלונן, צריכים להיות חזקים. עלינו לחפש פתרונות ולא למצוא תירוצים, כמו שקורה לעתים בכדורגל". "כאן ממשלת ישראל השביתה במהירות ככל האפשר את הטיסות והיא שולטת במה שקורה באמצעות נקיטת צעדים מגבילים יותר ויותר", הוא מוסיף. "כמאמנים אנחנו מאוד מתעצבנים כשאנחנו בבית בלי שאנחנו מסוגלים לאמן ואנחנו גם הרחק מהמשפחות שלנו, אבל הפועל באר שבע היא כמו המשפחה שלנו".

"החברה שלי בעיר זאמורה ומשפחתי בגליציה ושם זה פחות נורא, זה מרגיע אותי קצת אבל אני עדיין דואג. אנחנו רואים שיש מקרי מוות רבים בספרד. אני מאוד מקווה ששיעור התמותה בספרד ייפחת ויתחילו לראות את האור בקצה המנהרה", הוא אומר.

"תפקדנו כאן הוא להעביר את מתודולוגיית העבודה של האקדמיה של אתלטיקו. שינוי גדול מאוד הוא בצבא שהוא חובה. יש שחקנים צעירים שמשרתים בצבא וזה מאלץ אותנו להתאים מחדש הרבה דברים, אבל אני מרוצה מהרמה".

האחראים על הכושר הגופני הם חוליו מרטינס ומאורו סנוגורה, הוותיקים ביותר בפרויקט של אתלטיקו בחלק הזה של העולם. מרטינס היה אמור לשוב לספרד אך הרשויות סגרו את גבולות המדינה. "אשתי היא רופאת חירום כך שאני עובר את זה איתה גם אם מרחוק. היא נדבקה בנגיף. דוד, חבר ושכן שלי נפטרו בימים האלה וזה עצוב שלא יכולנו להיפרד מהם. אני מקווה שהצעדים שנוקטים בישראל מונעים טרגדיה בסדר הגודל של ספרד". סנגווארה משוחח עם "מארקה" מדירתו בדרום בבאר שבע: "אני בסדר כאן. בת הזוג שלי איתי. אני עוקב בדאגה אחרי מה שקורה. המשפחה שלי באיים הבלאריים".

ריממונד קרון, חאבייר רואה ודוד ולנטין, משלימים את המשלחת. "היום-יום שלנו הוא בבית. אנחנו מתייחסים לכך ברצינות רבה. ישראל נקטה בצעדים מעולים בהתחשב בכך שהיא מדינה קטנה והתיירות חשובה לה מאוד", מספר הראשון.  ולנטין אומר: "הדבר הגרוע ביותר הוא לא להיות עם המשפחה שלך במדריד. מה שמגיע אליי משם הוא קשה מאוד. למזלי כולם בסדר. ישראל? ההחלטות נכונות אם כי אולי כדאי להדק אותן במעט. אני מנסה להיות אופטימי, במגפה עולמית צריך להיות רגוע".

לואיס ויסנטה, המנהל המקצועי של הנוער של מכבי חיפה (הוכתרה כאלופה), חילק שבחים: "אני מופתע מאוד לטובה מהשהות שלי כאן. בדרך כלל מגיעות חדשות לא טובות מישראל, בעיקר לגבי הסכסוך עם מדינות ערב. אבל איכות החיים כאן גבוהה מאוד, כמו באירופה". הספרדי גר עם אשתו וילדתו הקטנה שנולדה הקיץ בקיבוץ קרוב מאוד לאצטדיון בחיפה. "מזל שיש לנו גנים קרובים מאוד ואפשר ללכת מבלי לשבור את הכלל של מאה המטרים. ישראל שולטת במצב, זו אחת המדינות הבטוחות בעולם. לעתים אני הולך למשרדי המועדון כי יש הרבה דברים שלא יכולים לחכות".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי