יובל אשכנזי בראיון: "שואף לחזור לשחק בחודש יוני"

יובל אשכנזי
יובל אשכנזי | אריאל שלום

קשר מכבי חיפה התראיין לאתר הרשמי של המועדון כחודש לאחר שנותח בכתף וסיפר: "היו ימים בלי שינה, כאבים בלי אפשרות להזיז את היד, אבל עכשיו אני מרגיש מצוין"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

כמעט חודש לאחר שעבר בהצלחה ניתוח בכתפו והעביר הילוך בכל הנוגע לשיקום בתקווה לשוב עוד העונה למגרשים, הבוקר (חמישי) יובל אשכנזי, קשר מכבי חיפה, התראיין לאתר הרשמי של המועדון וסיפר כיצד הוא מתנהל ומרגיש במהלך "פגרת הקורונה".

אשכנזי, כידוע, נפצע במשחק הגביע נגד הפועל באר שבע, למעשה המשחק האחרון לפני שהוחלט לעצור את הכדורגל בישראל בעקבות התפשטות המגפה ולא תוכנן לשוב לשחק בעונת 2019/20, אולם העובדה שעדיין לא ברור מתי תוכל לשוב הליגה לפעילות, דבר שלא יקרה לפני אמצע חודש מאי לכל המוקדם, נותנת לו סיבה לאופטימיות.

"תקופה מאוד מאתגרת עוברת עליי ועל כולנו בגלל מגפת הקורונה", סיפר אשכנזי, "לא פשוט לשמוע ולראות אנשים שנמצאים בבתים בסוג של הסגר ולא יכולים לעבוד או לנהל את שגרת חייהם. מקווה ומחכה שזה ייגמר כמה שיותר מהר ונצא מהמצב בריאים וחזקים!".

 


אשכנזי לאחר הניתוח (מכבי חיפה)

סדר היום ותהליך השיקום: "היום שלי מתחיל בארוחת בוקר טובה ואז אימון ראשון של סדרת תרגילים לחיזוק הכתף, שקיבלתי במיוחד בווידאו מהפיזיותרפיסטים שלנו. לחזור לכושר אחרי ניתוח, בתקופה כזאת כמו הקורונה, כשעושים הכל מהבית, זה קצת מאתגר, אבל לשמחתי תומר בסן וסרגי קוטוב עוזרים לי גם בשלט רחוק. אחר הצהריים מגיע האימון השני, חיזוק שרירי הרגליים בתרגילים שונים עם גומיות ומשקולות. כמובן שאני גם עושה אימון אופניים ביחד עם שאר שחקני הקבוצה ב-zoom עם מאמן הכושר אורי הראל, כמעט כל יום. יש יום אחד בשבוע שהגדרתי למנוחה בשביל למלא את הגוף באנרגיות חדשות. אני צופה בסרטי דוקו על אנשים מצליחים ולומד המון איך להשתפר כבן אדם וכשחקן".

מתי הוא עשוי לחזור לשחק: "אחרי שלוש פריקות כתף שהיו לי, החלטתי לעשות את הניתוח שהיה לפני כמעט חודש. בשבוע הראשון היו קצת כאבים וכשפסקו התחלתי לעשות תרגילים פשוטים בבית. היום אני כבר מבצע תרגילים חזקים יותר ובקרוב אתחיל לרוץ ולהתאמן עם כדור, שזה כבר יהיה שלב מתקדם בשיקום. השיקום עצמו לא היה פשוט, ימים בלי שינה, כאבים בלי אפשרות להזיז את היד. עם הזמן ועם העבודה הקשה על התרגילים אני מרגיש היום מצוין! הצפי לחזרה הוא 3-4 חודשים מיום הניתוח. אעשה את המקסימום בשביל לחזור כמה שיותר מהר ולחזור שחקן טוב יותר. שואף לחזור בחודש יוני".

 

עונת בכורה במכבי חיפה: "אני מרגיש נהדר. המועדון הזה עצום והקהל ענק ומרגש, מגיע ומעודד בכל משחק ובכל מצב. גם בתקופה הלא ברורה הזאת אני והשחקנים מקבלים הרבה הודעות תמיכה ודאגה ואין לי מילים. אנחנו מאוד מעריכים את העוצמה והחוסן של האוהדים. זה משהו לא רגיל. אני חושב שהקבוצה שיחקה מעולה ברוב העונה ומרגיש שמשבוע לשבוע חיפשנו איך אפשר להשתפר ולהיות טובים יותר וזה חשוב מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי