במנהלת ימתינו לאמצע חודש מאי לפני שיכריזו על סיום הליגה

צ'רון שרי
צ'רון שרי | דני מרון

לאחר שהגדירו בשבועות האחרונים את ה-1 במאי כתאריך היעד לחזרת הקבוצות לאימונים, יו"ר המנהלת ארז כלפון הבהיר בשיחה עם ספורט1 כי נקבע דד ליין סופי: "זה המועד האחרון"

(גודל טקסט)

אחרי שמנהלת הליגות הגדירה בשבועות האחרונים את ה-1 במאי כתאריך היעד לחזרת הקבוצות לאימונים, כעת מסמנים שם יעד סופי בהחלט. יו"ר המנהלת ארז כלפון אמר לספורט1 כי "אנחנו נמתין עד אמצע חודש מאי על מנת לחזור לשגרת האימונים, אבל זה המועד האחרון מבחינתנו. המטרה היא להגיע למצב שבו אנחנו שבים לאימונים מלאים ולא במתכונת חלקית וכך, תוך שלושה שבועות, כלומר תחילת חודש יוני, נחזור גם למגרשים".

במנהלת הסבירו כי על אף שבשבועות האחרונים הגדירו את ה-1 במאי כתאריך היעד, הם מבינים כי לא ניתן יהיה לחזור לאימונים עד התאריך המדובר ולכן החליטו להגדיר תאריך מאוחר יותר. כלומר, אם הקבוצות לא יחזרו לאימונים מלאים עד אמצע מאי, ליגת העל והליגה הלאומית עלולות לא להגיע לסיומן. מבחינת תאריך החזרה למגרשים, במנהלת מאמינים כי אם אכן יחזרו למגרשים בחלק הראשון של חודש יוני, יהיה ניתן לקיים שני משחקים בשבוע ולסיים את הליגה בזמן המהיר ביותר וזאת על מנת להימנע ממצב שבו הליגה תתקצר בעונה הבאה.

החל משעות הבוקר, פנו מספר קבוצות מליגת העל למנהלת על מנת לברר האם הן יכולות לשוב לאימונים במתכונת מצומצמת. כלומר, שני שחקנים על כר הדשא במקביל. בשלב זה במנהלת לא מתכוונים לאשר חזרה כזאת וזאת משום שהם אינם יכולים לשאת באחריות מעבר להודעה שהוציאו לקבוצות לפיה ישנו איסור לערוך אימון רב משתתפים. יחד עם זאת, גורמים במנהלת הבהירו כי במידה והקבוצות מקבלות חוות דעת משפטית שאומרת שהן לא מפרות את ההנחיות, הן יכולות לחזור לאימונים על דעתן בלבד. נראה כי לא מעט קבוצות ינסו לחזור לאימונים מצומצמים בשבוע הבא וזאת בתקווה שהרשויות והמשטרה לא יאסרו על כך.

בתוך כך, לבקשת ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תלם), ביום א' הקרוב יתקיים בוועדה לטיפול בנגיף הקורונה, בראשות ח"כ עפר שלח, דיון בנושא גיבוש תכנית אסטרטגית להשבת הספורט האישי והתחרותי במדינת ישראל. ח"כ רזבוזוב מסר: "אני מודה ליו"ר הוועדה, ח"כ שלח, שקבע את הדיון בדחיפות הראויה לנושא. עלינו לדרוש ולגרום למשרדי הבריאות והספורט לגבש תכנית רצינית להחזרה גורפת של כל ענפי הספורט האישי והתחרותי, לרבות החזרת חדרי הכושר והגדלת טווח היציאה מהבית למטרות פעילות גופנית". בדיון ישתתפו נציגים של משרדי הספורט והבריאות.


הציב דד ליין חדש. ארז כלפון (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי