גורמים בהתאחדות: "הכרזה על סיום הליגה? רק אנחנו נקבע מתי"

עומרי אלטמן, אבי ריקן
עומרי אלטמן, אבי ריקן | דני מרון

בהתאחדות מאשרים: לא נכריז על סיום הליגות ב-1 במאי. במקביל, טוענים כי האפשרות לארח את המשחקים באילת לא ישימה בשל מתקן אחד ולוגיסטיקה מסובכת. כץ וגולן תוקפים

(גודל טקסט)

בכדורגל הישראלי עדיין לא נרגעו מהאמירה של פרופ' איתמר גרוטו אמש, לפיה הספורט הישראלי לא יחזור למתכונתו בחצי השנה הקרובה. מאוחר יותר הסביר גרוטו בשיחה עם ספורט1 כי מדובר בתחזית וצריך לחכות כדי לראות מתי ליגת העל תחזור. ואם זה לא מספיק, הלילה אמרו בסביבתה של השרה מירי רגב כי היא אחת האופציות היא העתקת המשחקים לאזור אילת.

אולם, הצעה זו רצופת בעיות. באילת יש רק איצטדיון אחד שלא עומד בתקנים המחמירים של ליגת העל, גם ללא קשר למגבלת קהל. "נראה כי ההצעה של השרה רגב לא ישימה", אמר אתמול גורם במנהלת הליגה. "יש לה כוונות טובות, אבל לא בטוח שדבר כזה יכול להתאפשר". אחד הנושאים שבהתאחדות ובמנהלת לא הצליחו להבין, היא מדוע רגב מתכוונת לערוך טורניר של ארבע קבוצות. "יש עוד עשרות משחקים, מה יועיל לנו שרק ארבע קבוצות תשחקנה?", תהה גורם במנהלת.

 

במנהלת החליטו להמתין לתחזית הסופית של פרופ' גרוטו וכרגע לא נראה שהם ימהרו לקדם את התכנית של רגב, בלי הודעה רשמית של משרד הבריאות לפיה יהיה ברור מתי השחקנים יכולים לחזור לאימונים. "השחקנים חייבים שלושה שבועות לפחות כדי לחזור. מתי יכינו את המגרשים באילת, מתי הם יחזרו להתאמן וישתכנו בבתי מלון? הפעלת המערך הלוגיסטי של זה דורשת היערכות של שבועות. גם אם נתחיל היום, לא בטוח שנספיק", אמר גורם בהתאחדות אתמול.

אצילי מול ז'וסואה. טורניר באילת אינו בר ביצוע (דני מרון)

היום (שני) צפויה להתקיים שיחה בין השרה רגב לפרופ' גרוטו. לאחר שבית"ר ירושלים החליטה לחזור להתאמן היום, המטרה של המנהלת וההתאחדות היא לקבל לאחר השיחה אישור לפיו עד סוף השבוע כל הקבוצות יחזרו להתאמן בזוגות, או בקבוצות של עשרה, כדי לנסות ולקדם את החזרה למגרשים. "גרוטו אמר אתמול שאפשר לחזור להתאמן, אז שיישמו את זה", אמר אתמול אחד מבעלי הקבוצות. בהתאחדות לכדורגל לא מבינים את האמירות של ראשי המנהלת לפיהן יכריזו על סיום הליגה עד אמצע מאי. "מי שקובע זאת ההתאחדות ורק ההתאחדות", אמרו שם.

לא רק הבעלים של המועדונים הגדולים, דוגמת משה חוגג, חוששים מאוד שליגת העל לא תחזור בקרוב. גם בקרב המועדונים הקטנים נרשמה אתמול אכזבה גדולה וחשש מפגיעה כלכלית. בעלי הפועל חיפה, יואב כץ, אמר לספורט1: "אני חושב שזו טעות לא להחזיר את הכדורגל. כל הענפים והמשק בכלל, לא רק הכדורגל, צריכים לחזור מוקדם. הכדורגל הוא חלק כלכלי חשוב. אם זה לא יקרה מוקדם, תהיה שואה כלכלית. תהיה פגיעה מאוד עמוקה בספורט".

האם הוא עשוי לעזוב את ענף הכדורגל במקרה של נזק כלכלי: "כל בעלים יכול לקחת את זה באופן אחר. אני לא גר בישראל, אבל הכלכלה היא גלובלית. אם לא יהיה כאן כדורגל בקרוב, השואה הכלכלית תהיה חסרת תקדים, כזו שלא זוכר בחיי. חייבים לחזור למגרשים כמה שיותר מהר. אם העונה תסתיים, יהיה מאוד לא נעים".

איתמר גרוטו. בכדורגל הישראלי עדיין לא נרגעו מדבריו (אבשלום שושני)

גם בהפועל חדרה נרשמה אכזבה גדולה. היועץ המקצועי של המועדון, אורן גולן, אמר: "אמירה כזאת היא יום עצוב לספורט התחרותי . אני מקווה שזאת פליטת פה ולא אמירה מחשבת. חצי שנה מהיום בלי כדורגל, בלי אימונים ומשחקים, זו מכה מקצועית לשחקנים גם מבחינת כושר משחק. גם מבחינת כלכלית זו מכה גדולה למועדון. ספורט הוא תרבות במדינה הזאת. הרוח החברתית לא פחות חשובה מהרוח הכלכלית. אני מקווה שלא אכן כך יהיה המצב ונחזור בהקדם למגרשים".

על האפשרות שהליגה תגדל ל-16 קבוצות אמר גולן: "אני בעד הגדלת הליגה, שכמה שיותר ערים וקבוצות ישתתפו בליגת העל. זה יותר ססגוני, זה נותן יותר צבע ותחרות לענף".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי