עופר דקל הלך לעולמו, ייני: "יום עצוב, רבים מאיתנו הצלחנו בעיקר בזכותו"

עופר דקל
עופר דקל | מכבי תל אביב, רשמי

המנהל האגדי של ביה"ס לכדורגל מכבי צפון נפטר הלילה בגיל 62 לאחר מאבק במחלה. ליווה את הקבוצה השנה לכל משחקיה. גם מיכה, יונתן כהן, חוזז וגלזר עברו אצלו. האחרון ספד: "השפיע על כל הילדים במשך עשרות שנים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

עופר דקל, מי שניהל במשך 25 שנה את בית הספר לכדורגל של מכבי צפון (עד 2017), נפטר הלילה (בין שני לשלישי) בגיל 62 בטרם עת. דקל היה מזוהה עם מכבי תל אביב, כשאמנם לא הצליח לממשך את הפוטנציאל ולהפוך לשחקן הקבוצה הבוגרת בשל פציעה קשה, אך הותיר חותם כשקידם לא מעט שחקנים צעירים אחרים ועזר להם להגשים חלום. מדובר בין היתר בשרן ייני, דור מיכה, דן גלזר, מתן חוזז ויונתן כהן, שחקני הקבוצה הבוגרת כיום, ועוד מאות שזכו לככב בליגות הבכירות.

ב-1992 מונה דקל למנהל המקצועי של קבוצות הליגה וכל פרוייקט מכבי צפון הופקד בידיו. דקל הכיר כל ילד וילד שגדל בבית הספר ומלבד תפקידו המקצועי במועדון היה אוהד צהוב מושבע. כפי שסיפרו במכבי תל אביב, ליווה את הקבוצה במשחקי הבית וגם במשחקי החוץ העונה על אף מחלתו שהקשתה עליו מאוד.

קפטן הקבוצה, שרן ייני, ספד למי שהיה למאמנו הראשון: "זה יום עצוב להרבה שחקנים שרבים מהם משחקים בבוגרים לא מעט בזכותו. הוא לימד אותי מהי דרך ארץ ותשוקה למועדון. היה איש משכמו ומעלה ותמיד התייצבתי בשבילו כאשר רצה שאפגוש את חניכיו. הוא הרבה להתקשר ולתמוך בי גם אחרי שנקטעה דרכנו המקצועית בגיל 8. הוא היה שם בשבילי ברגעים הקשים בקריירה. כל-כולו היה ספור, כדורגל וחינוך".

עוד אמר ייני: "אמנם עופר כבר לא איתנו אבל הערכים שהנחיל והדרך שהתווה עומדים איתנים. הוא זרע רוח ספורטיבית, כבוד לקולגות וליריבים, התמדה ועבודה קשה. עלינו להמשיך את מורשתו ולהנחילה גם לדור העתיד. אני רוצה להביע תנחומים בשל כל מכבי תל אביב. זה יום עצוב לכדורגל הישראלי".


עופר דקל. טיפח שחקנים רבים למצוינות (מכבי תל אביב, רשמי)


מיכה
אמר: "הוא היה עבורי הרבה יותר ממאמן. הוא היה גם למחנך שלימד אותי את כל הערכים של מכבי, משאיפה למצוינת ועד דרף ארץ. יש לו חלק גדול בקריירה שלי וכמובן באופי שעיצבתי לעצמי. הוא יחסר לי מאוד. אני כואב את כאב המשפחה ומשתתף בצערה".

גלזר סיפר על השיחה האחרונה שלהם: "היינו בקשר טוב. דיברתי איתו בערב חג הפסח ואמרתי לו שלפני כל משחק באוטובוס, כשאני חוזר אחורה ונזכר בכל הזמנים והמאמנים שעיצבו אותי – הוא תמיד מופיע ראשון". הקשר הוסיף: "מעבר לזה שגידל המון שחקנים למצוינת, הוא השפיע על כל ילד במשך עשרות שנים כניהל את ביה"ס לכדורגל. גם מי שלא המשיך בסופו של יום לקריירה מקצוענית, למד בזכות עופר המון על רצינות, דיוק בזמנים ושאיפה למצוינת. הוא היה מיוחד בנוף הכדורגל שלנו, עבד בתשוקה כל כך גדולה, אכפתי כלפי כולם. הוא יישאר בליבנו לעד".

יונתן כהן היה גם כן עצוב מאוד: "עופר היה הדמות הראשונה שהכרתי בכדורגל. הוא היה האבא של הילדים במכבי ת"א בביה"ס לכדורגל. היה קשוח על המגרש, לא ויתר לאף אחד וכך חינך אותנו למקצוענות ולערכים הכי חשובים בכדורגל. לא במקרה התקדמו כל כך הרבה שחקנים שעברו דרכו. זה רק מוכיח עד כמה הוא היה חשוב למועדון הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי