משרד הבריאות אישר חזרה לאימונים קבוצתיים תחת מגבלות

אלירן עטר
אלירן עטר | אריאל שלום

כפי שפורסם בספורט1, השחקנים יתאמנו בשני חצאי המגרש בקבוצות של עד עשרה, ללא מגע. כלפון: "המטרה היא להסיר את המגבלות בחודש מאי, מה שיהווה הכנה לקראת חידוש הליגה"

(גודל טקסט)

הצעד הראשון לחזרת הכדורגל הישראלי? כפי שפורסם בספורט1, משרד הבריאות אישר היום (רביעי) חזרה לאימונים קבוצתיים תחת מגבלות בקבוצות הכדורגל. כך ייערכו האימונים בינתיים: קבוצות ייערכו אימונים עם כדור אך ללא מגע, כאשר המגרש יחולק לשני חצאים ובכל אחד מהם יוכלו הקבוצות לקיים אימון בהשתתפות של עשרה שחקנים.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב הודיעה: "אני שמחה לבשר שמשרד הבריאות נעתר היום לבקשתי לאפשר לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית לחדש את אימוניהן לקראת האפשרות לחידוש הליגה. בשורה מבורכת זו מצטרפת להיתרים שכבר ניתנו להחזרת הפעילות של הספורט היחידני. אני מקווה שבשורה זו מהווה סנונית ראשונה לקראת חזרה לפעילות בכלל ענפי הספורט. מיד לאחר יום העצמאות נחדש את הדיונים באשר לחזרה הדרגתית של חדרי הכושר ופעילות קבוצתית של עד עשרה ספורטאים בשאר ענפי הספורט".

חבר הכנסת יואל רזבוזוב הביע את שמחתו מהצעד: "אני מברך את משרד הבריאות ואת פרופ' איתמר גרוטו על הצעד האמיץ לאפשר אימוני כדורגל ללא מגע. עלינו להמשיך את המגמה המבורכת הזאת ולאפשר לקיים פעילות ספורט ללא מגע של עשרה אנשים בכל ענפי הספורט, לרבות חוגים ואימוני ילדים ונוער".

כמובן שבכדורגל הישראלי מרוצים מההתקדמות אך לא מסתפקים במצב הנוכחי. יו"ר מנהלת הליגה, ארז כלפון, הדגיש: "מברך על ההחלטה לחזור לאימונים קבוצתיים,  ראשית במתכונת חלקית מה שמהווה את השלב הראשון בחזרה לפעילות. המטרה הבאה העומדת לנגד עינינו היא לחדש את האימונים ללא כל מגבלה בתחילת חודש מאי, מה שיהווה הכנה לקבוצות לקראת חידוש משחקי הליגות המקצועניות".

ארז כלפון עם שחר וחוגג (עדי אבישי)

"אמרתי לאורך כל הדרך ואני עדיין מצהיר כי נעשה הכל בכדי לחדש את המשחקים ולסיים את עונת הכדורגל על המגרש, באופן ספורטיבי ולא בשום דרך אחרת, ככל שיתאפשר בכפוף להנחיות משרד הבריאות. מעבר לחשיבות הספורטיבית העצומה של סיום העונה על כר הדשא והחוב המוסרי שלנו לקהל האוהדים הרב ויצירת אלטרנטיבה תרבותית עבורו בצפיה במשחקים – חשוב להפנים ולהבין כי ענף הכדורגל הינו מנוע צמיחה לתעסוקה ולעבודה עבור אלפי משפחות במדינת ישראל אשר הכנסתם נעצרה ושנזקקים היום לקבלת כספי אבטלה ומענקים שונים ממדינת ישראל".

כלפון פירט: "בנוסף למאות השחקנים והצוותים המקצועיים בקבוצות, ישנן מאות משפחות נוספות המתפרנסות מתעשיית הכדורגל, החל מצלמים, אנשי הפקה, טכנאים, מאפרות, עובדי מנהלה בקבוצות, עובדי האצטדיונים, גננים, אנשי משק, ספקי מזון, ספקי ביגוד, חברות אבטחה ועוד ועוד".

לסיום, ביקש מהשחקנים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: "אני קורא לשחקנים – אנא הקפידו ושמרו על הוראות הבטיחות של משרד הבריאות במגרש ועוד יותר מחוץ למגרש והימנעו ממגע עם אנשים נוספים מעבר לחברי הקבוצה ולמשפחה הגרעינית על מנת שלא תידבקו. האחריות המוטלת על כתפכם בכל הקשור לחידוש המשחקים גדולה ועל כולם לגלות בגרות ואחריות".

שחקני הפועל תל אביב באימון (הפועל תל אביב, רשמי)

כאמור, מנהלת הליגה ביקשה הלילה (שלישי) לאשר את הצעדים עוד לפני יום העצמאות. הבקשה הונחה על שולחנו של פרופסור איתמר גרוטו, שחולל סערה עם דבריו הפסימיים כשאמר שהספורט המקצועני לא צפוי לחזור בחצי השנה הקרובה. בתמורה, המועדונים יתחייבו לא לערוך אסיפות לשחקנים וכן להימנע מארוחות משותפות וכל אפשרות למגע פיזי או להתקהלות עם הצוות המקצועי, גם בקבוצות קטנות. אתמול אישור בכירים במשרד הבריאות את הפרסום בספורט1 בשבוע שעבר, לפיו הקבוצות יחלו להתאמן בזוגות ועד השבוע הבא, לכל המאוחר, בקבוצות של עשרה – זאת בהתאם להנחיות שניתנו לפני המשבר.

אתמול פרסמנו כי נבדקת במקביל אפשרות לשריון מגרשים, במידה שהליגה תחזור. אחת האפשרויות היא אירוח משחקים בשלושה מוקדים שונים בישראל – דרום, מרכז וצפון. גורמים בכדורגל מנסים להפעיל לחץ לטובת מגרשים מסוימים. ההנחה היא שטדי או טרנר, נתניה או המושבה וכן סמי עופר, יהיו האיצטדיונים המארחים. אופציות נוספות שנבדקו, וינגייט ודן אכדיה בקיסריה, לא יוצאות לפועל בשלב זה.

בהתאחדות לכדורגל ממתינים לחזרת הכדורגל הגרמני ורוצים לבצע התייעצות עם ההתאחדות המקומית כדי ללמוד ממנה כיצד היא מתנהלת לטובת החזרת הכדורגל בליגה הבכירה. אתמול (שלישי) הודיעה מנהלת הליגה כי בניגוד שמתווה שהציעה לפני מספר ימים מירי רגב, לאירוח משחקים באילת, אין כל כוונה לקיים משחקים בעיר הדרומית.

כהן מול סיינסבורי. ישחקו בסמי עופר? (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי