היום לפני שש שנים: הניצחון האחרון של הפועל ת"א בדרבי

עומר דמארי כובש בדרבי ב-2014
עומר דמארי כובש בדרבי ב-2014 | עדי אבישי

מכבי ת"א הייתה זקוקה לניצחון כדי לחגוג אליפות, אך סוזה הותיר את זהבי על הספסל ודמארי, דגני ו-ורמוט הרעידו את בלומפילד עם 0:3 משוגע עד המחצית. טועמה עלה לדרבי האחרון שלו ומאז העיר לא נצבעה שוב באדום

(גודל טקסט)

אין דבר שאוהדי הפועל תל אביב מתגעגעים אליו יותר מאשר ניצחון בדרבי על היריבה המושבעת מכבי תל אביב. זה לא קרה להם מאז עונת 2013/14, ולמעשה היום (ראשון) לפני שש שנים זה קרה בפעם האחרונה.

הפועל ת"א, עם רן בן שמעון המבטיח על הקווים ושחקני התקפה מבריקים כמו עומר דמארי, איתי שכטר שחזר (ועזב לצרפת אחרי חצי שנה), גילי ורמוט וישראל זגורי, החלה את העונה עם מחשבות על אליפות, אלא שהקבוצה הודחה מאירופה מהר מאוד והסתבכה גם בליגה. הצהובים של פאולו סוזה וערן זהבי, נעצרו רק בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית ובליגת העל שייטו לעבר התואר.

האדומים סחבו את הטראומה מההפסד הדרמטי מול זהבי במחזור ה-26 ולא הצליחו לנצח דרבי גם בסיבוב הראשון של הפלייאוף העליון, אולם המחזור ה-32 היה כל-כולו שלהם, ולא פחות חשוב עבור הקהל האדום – הפועל הצליחה לדחות את חגיגות האליפות של מכבי.

הפועל עלתה ליתרון כבר בדקה השישית, כשהשופט הצביע על הנקודה הלבנה אחרי נגיעת יד של קרלוס גארסיה ברחבה. חואן פאבלו אמנם הדף את הפנדל של דמארי, אך החלוץ עט על הכדור החוזר וכבש. כעבור חמש דקות הגיע השער השני, אז אוראל דגני המושמץ, שעשה את הטעות הקריטית בהפסד 3:2 באותה עונה, הצטרף מאחור ושלח פצצה אדירה לחיבורים כדי להעניק 0:2 ענק להפועל ת"א כבר בדקה ה-11.


דגני יורה לחיבורים ורץ לחגוג (עדי אבישי)

בדקה ה-23 גם הצהובים שלא הרשימו זכו לפנדל, אחרי נגיעת יד מטופשת של שי אבוטבול. אולם ערן זהבי פתח על הספסל משום שלא היה כשיר במאת האחוזים וטל בן חיים החלוץ לקח אחריות, אך דני עמוס זינק היטב, הדף את הכדור ושמר על התוצאה ללא שינוי. זה לא נעצר כאן, כי עוד במחצית הראשונה, לאחר שגיאה גדולה בהגנת הצהובים, דמארי חטף כדור, הוכשל על ידי השוער ו-ורמוט דייק מהנקודה הלבנה וכבש את שער הבכורה שלו במשחקי הדרבי. 0:3 ענק להפועל שנהנתה ממחצית מהאגדות.

זהבי עלה מהספסל בפתיחת המחצית השנייה, וכרגיל – הבקיע. בדקה ה-57 הוא קיבל מסירה מצד ימין מדור מיכה ובעט פצצה לרשת. עוד לפני שריקת הסיום, סלים טועמה עלה מהספסל לדרבי אחרון באדום ובצד הצהוב עומרי אלטמן, כיום בהפועל – קיבל דקות. זה הסתיים ב-1:3 ובהפסד ראשון של ערן זהבי במשחקי הדרבי, אולם כאמור הוא עלה מהספסל בפיגור 3:0.


ורמוט. לבש צהוב פחות משנה אחרי זה (עדי אבישי)

אותו ערב היה אדום במיוחד, אך ברור מי הייתה הקבוצה הבכירה בעיר. מכבי שייטה לאליפות שנייה ברציפות ובפער גדול על הפועל באר שבע השנייה בטבלה. הפועל של בן שמעון, על אף כדורגל התקפי יפה לעין, סיימה רק במקום הרביעי. קרב מלכות השערים היה צמוד-צמוד וזהבי גבר על דמארי עם 29 כיבושים לעומת 26 של החלוץ האדום בעונת חייו, כשלימים גם פאולו סוזה ושחקני מכבי ת"א סיפרו שהכתרת זהבי למלך השערים הפכה מבחינתם למטרה לאחר הזכייה באליפות.




טועמה ושחקני הפועל ת"א. הדרבי האחרון שלו, היה הפסד בכורה לזהבי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי