רגע השיא, הרושם הראשוני והמאכל האהוב: הזרים של מכבי נזכרים בישראל

ראדה פריצה
ראדה פריצה | צילום: ערן לוף

לכבוד יום העצמאות, באתר הרישמי של אלופת המדינה שוחחו עם אנדז'יי קוביקה שמסר ד"ש לשחקני העבר, עם ראדה פריצה שבחר כמובן בשלושער בגמר הגביע, עם השוער חואן פאבלו ("אין כמו החומוס שלכם" ועם גונסאלו גארסיה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אמנם המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה גרם לכך שהשנה אזרחי ישראל ייאלצו לחגוג את יום העצמאות בצורה קצת אחרת, אבל את השמחה אי אפשר לגדוע. לכבוד יום העצמאות ה-72 החגיגי של המדינה, במכבי תל אביב העלו נשכחות כששוחחו עם ארבעה זרים אהובים שעברו במועדון ושאלו אותם על הקשר המיוחד לארץ הקודש. אז מי כיכבו שם? ראדה פריצה שהגיע בחורף 2013, השתלב מן הרגע הראשון ונפרד עם שלושער בגמר הגביע. גם השוער חואן פאבלו קולוניאס שזכה בשתי אליפויות. מכונת השערים אנדז'יי קוביקה שהיה מלך השערים ב-1998/99, וגם גונסאלו גארסיה שזכה עם הצהובים באליפות ב-2012/13.

מה היה הרושם הראשוני מישראל?
קוביקה: "כשיצאתי מהמטוס בבן גוריון הישן, אמרתי לעצמי 'אלוהים אדירים, כמה חם כאן, תוך 5-10 דקות הייתי מכוסה זיעה, אני לא יודע מה קורה איתי".
כולם חושבים שהולכים למלחמה כשרואים את התמונות אבל אנשים לא מבינים שהבנים והבנות חייבים לשרת בצבא ולכן רואים הרבה אנשים עם נשקים. רק כשאתה חיי בישראל אתה מבין את החיים כאן".

גארסיה: "הרושם הראשוני הוא הפתעה. לא ציפיתי לעיר כה מודרנית, עיר נפלאה, כמה יפה היא, מזג האוויר, כמה פקקים, כמה בלאגן המכוניות עושות בעיר, זה לא ייאמן

פריצה: "בהתחלה אתה חושב על מלחמה, כולם שאלו למה באתי לכאן אמרתי שזה נראה נחמד. אחר הדברים הכי טובים בקריירה שלי היה לשחק כאן".

חואן פאבלו: "פחדתי אבל לא בגלל המדינה עצמה וסיפורי המלחמה אלא משום שלא ידעתי איך המשפחה שלי תגיב. אבל אחרי יום-יומיים אני זוכר שדיברתי עם אשתי ואמרתי לה 'מותק, זו עיר נפלאה, הולך להיות לנו כאן מאוד כיף'".


חואן פאבלו. אחרי יומיים הבין שיהיה כאן כיף (עדי אבישי)

המקום המועדף ומאכל אהוב
גארסיה: "ים המלח, הייתי שם כמה פעמים, אתה יושב ונח בשלווה כמה ימים ושוכח מהכל. אוכל? הירקות, היינו אוכלים תפוזים מהסופר, בהולנד הם לא טעיימים אבל כאן זה כיף, הדברים הקטנים".

קוביקה: "גרתי כל הזמן בתל אביב ואהבתי את העיר אבל אני אוהב להיות באילת, לשבת בצד קצת ולהירגע".

פריצה: "הייתי באילת, כמובן בחופים של תל אביב, המסעדות,ק שה לבחור מקום אחד בלבד, הייתי גם בירושלים הרבה פעמים ויחמד להיות שם בכל ביקור שלי בארץ. בלתי אפשרי לבחור מקום אחד. אני אוהב לאכול במקום עם בשר במסעדה, של ניני. באוכל הישראלי יש שילוב של הכל, אני זוכר אותו לטובה, אני אוהב סלטים"

חואן פאבלו: "יפו העתיקה, רק ללכת שם, להרגיש את האוירה המדהימה שם, המקום עם החנויות והמסעדות. אנחנו קונים חומוס אבל זה לא כמו בישראל".

משחק בלתי נשכח
קוביקה: "בעונת 1998/99 ניצחנו את מכבי חיפה בחוץ וניצחנו 1:2. אבי נמני כבש את הראשון ובמחצית השנייה הבקעתי את השני. מכבי חיפה צמצמה אבל ניצחנו.

גארסיה בחר גם כן במשחק נגד הירוקים: "אולי המשחק נגד מכבי חיפה כי הייתה תחושה שבשנים הקודמות היינו מפסידים ומשחקים נגדם רע, והפעם שיחקנו נגדם בחוץ ואמנם המשחק נגמר 2:2 אבל הגיע לנו לנצח".

פריצה: לא הפתיע בבחירה שלו: "בשבילי לא קשה לבחור. המשחק שאני זוכר היטב, אני רואה את המשחק הזה גם כמשחק האחרון בקריירה למרות שהמשכתי לשחק קצת אחר כך, אבל גמר הגביע נגד הפועל באר שבע בגמר הגביע זה היה המשחק האמיתי האחרון. הבקעתי שלושה ובישלתי פעמיים. זה היה מדהים.

חואן פאבלו: "מבחינתי זה המשחק האחרון בו העפלנו לשלב הבתים של ליגת האלופות. גם עכשיו אני עדיין יכול להרגיש את התחושה שהייתה לי אז".

פריצה עם הגביע. חשבתם אחרת? (ערן לוף)

איזה גול לא תשכח לעולם:
גרסיה: "השער נגד קריית שמונה במשחק בית, גל אלברמן מסה, השתלטתי, נכנסתי לרחבה, זה היה גול לא פשוט מבחינה טכנית, וזה היה משחק חשוב כי ידענו שאנחנו חייבים לנצח במטרה לשמור על הפער מהאחרות". זה היה גם שער הבכורה שלו.

פריצה: "השער הראשון שלי, נגד הפועל תל אביב. זה לא היה השער הכי יפה אבל עבורי זה היה אחד השערים החשובים ביותר בשל היריבות עם הפועל, מדובר בדרבי"

חואן פאבלו: "כנראה השער האחרון, שוב נגד באזל, ושוב זה היה ערן זהבי, בנגיחה 2:2 במוקדמות ליגת האחלופות, קפיצה מדהימה בדקה האחרונה, ביצוע ענק. זה השער הכי יפה שראיתי.


פריצה חוגג. בחר בשער בדרבי (עדי אבישי)

לסיום התבקשו הצהובים לשלוח ברכה לעם ישראל לכבוד יום העצמאות. קוביקה, כרגיל, היה מלא בהומור.  "מאחל לכל אוהדי מכבי ולכל תושבי ישראל", אמר הפולני והוסיף:"אם כמה שחקני עבר ששיחקתי איתם צופים בזה – אני עדיין חיי טוב, אני בכושר טוב, אני לא שמן, אני ממשיך להתאמן, אני מחכה שהכל ייגמר. הדבר הראשון שאעשה זה להזמן טיסה לתל אביב ולבקר את הארץ הנפלאה שלי".

חואן פאבלו: "זה מאוד חשוב עבורם, מאחל לכולם את הטוב ביותר, ברכות לכולם, תמשיכו להיות גאים להיות ישראלים תהנו תתנהגו בכבוד, תמשיכו להיות פתוחים תשמרו על עצמכם עם הווירוס". פריצה סיכם: "תהיו בריבים והרבה מזל טוב לעוד הרבה שנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי