"אם הליגה לא תחזור, יהיו שחקנים שלא יגמרו את החודש"

ניקולה גולאן, מוחמד גדיר
ניקולה גולאן, מוחמד גדיר | מאור אלקסלסי

במנהלת ובהתאחדות ממתינים לתשובה של גרוטו על המשך העונה, אבל ככל שהזמן עובר גם כדורגלני ליגת העל נשמעים לחוצים, עקב החתימה על הסכמים הכפופים לחזרה ביוני. לחץ על ראשי מערכת הבריאות לצאת בהודעה

(גודל טקסט)

האם הישיבה שמתכננת מנהלת הליגות ליום שלישי הקרוב תדחה? המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, עדיין לא מסר נכון להבוקר (ראשון) את חוות דעתו בנוגע להמשך קיום העונה – העניין המרכזי שיעמוד בפתחה של הישיבה. כזכור, בסוף השבוע החליטו במנהלת לקיים את הישיבה בזום כדי לדון בחוות הדעת של גרוטו, אולם עד כה לא התקבלה החלטה כזאת.

כזכור, במשרד הבריאות טוענים שגרוטו מתלבט, בעיקר משום שהוא "לוקח אחריות על אלפי אנשים". "אם ההחלטה של גרוטו תתעכב ולא תגיע עד השבוע הבא, אני מניח שלא נצטרך לחכות", אמר הלילה אחד מנציגי המנהלת. "במצב כזה, פשוט נמליץ להודיע על סיום העונה". מאז אתמול, מופעל לחץ על ראשי מערכת הבריאות להוציא הודעה בעניין. במנהלת וגם בהתאחדות אמרו כי "במידה שיהיה אפילו סיכוי קטן שהליגה תחזור תחת תנאים מסוימים, נעשה הכל כדי שזה יקרה. נעמוד בכל התנאים שיציבו, העיקר שהכדורגל יחזור".

בינתיים, גם שחקני הכדורגל ברוב הקבוצות נמצאים במתח גדול לקראת החזרה למגרשים. כך למשל, במספר קבוצות נקבע שיעור הפחתה נמוך יותר בשכר במקרה של חזרה למגרשים בחודשים יוני ויולי, אך הפסקת הליגה תקנה להם שכר נמוך בהרבה. "אם הליגה לא תחזור, יהיו כאן שחקנים שלא יוכלו לגמור את החודש", אמר אתמול שחקן בהפועל חיפה.


שחקני הפועל חיפה. חשש גדול מהמצב (מאור אלקסלסי)

שחקן בהפועל תל אביב אמר: "יש לזה השפעה על אלפי משפחות. אם אם הליגה לא תפתח ביוני, זה יכול למוטט את הכדורגל". גם בקבוצות אחרות בהם השחקנים חתמו על מתווה שכולל שכר מופחת בחודשים האלה במקרה שהליגה לא תחזור, נשמעו לחוצים. "לא לקבל שכר ביוני ויולי, או לקבל שכר מופחת בתוספת קיצוץ של 50 אחוז, זה בערך כמו לא לקבל שכר במשך חודשים", אמר שחקן בליגת העל. "חייבים לחדש את הליגה, גם בשביל האוהדים שרוצים לראות כדורגל מהבית, אבל בעיקר בשביל שהמועדונים לא יקרסו כלכלית ויחזרו לעמוד על הרגליים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי