שיחות מרתוניות להחזרת הכדורגל. המטרה: חזרה לאימונים מלאים בראשון

ירדן שועה, דור מלול
ירדן שועה, דור מלול | מאור אלקסלסי

במנהלת הליגה הציבו דד ליין לקראת הפגישה המכרעת היום: הודעה מיידית על חזרה לאימונים ואישור על חזרת ליגת העל ב-31.5. הפערים: נושא הבידוד הביתי. רגב ממתינה לאישור משרד הבריאות. המתווה בפנים

(גודל טקסט)

האם סאגת חזרת הכדורגל הישראלי למגרשים נמצאת בדרך לפתרון? על פי שיחות מרתוניות שהתקיימו הלילה (שני) בין בכירי מנהלת הליגות לראשי מערכת הבריאות והספורט –  ייתכן שכן. המתווה הנוכחי, שמדבר על חזרה מיידית לאימונים, לכל המאוחר ביום ראשון, וחזרה לליגה בתאריך ה-31 במאי, צובר תאוצה. יחד עם זאת, עדיין ישנן מספר שאלות לא פתורות שגם במשרד הספורט לא יודעים לענות עליהן.

המתווה הנוכחי כולל בידוד ביתי של שחקני ליגת העל, שיורשו לצאת לאימונים בלבד, אך החשש הוא שמקרה הידבקות אחד של שחקן בליגת העל עשוי להוביל להשבתה מלאה של הליגה, מאחר ושחקנים רבים יצטרכו להיכנס לבידוד. במנהלת הציעו לערוך בדיקות קורונה לשחקנים ואולי להשתמש בהצעה של אוניברסיטת בן גוריון שמתנדבת לסייע לקבוצות, אך מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, "פחות מאמין בבדיקות", כפי שנאמר לראשי המנהלת.

שרת הספורט מירי רגב לחצה הלילה על משרד הבריאות לאשר את המתווה הנוכחי, תוך התחייבות להגברת האמצעים שיוכלו להגן על השחקנים. במקביל, במנהלת הליגה הציבו דד ליין לקראת הפגישה היום בין ראשי מערכת הבריאות, האוצר והספורט, והבהירו כי "ההחלטה לגבי חזרה לאימונים מלאים חייבת להתקבל עוד היום ולבוא לאישור בישיבת מנהלת הליגה שנדחתה בחמישי ולאשרור של חברי הנהלת ההתאחדות – אחרת לא ניתן יהיה לחזור לאימונים בתחילת השבוע". יו"ר המנהלת ארז כלפון אמר לספורט1 כי "ההחלטה הסופית תתקבל בפגישה היום".

אלטמן מול ריקן. בקרוב שוב? (דני מרון)

שחקני ליגת העל לא אהבו את הרעיון לשהות בבידוד ביתי, אך בנסיבות הקיימות, במתווה בו יבוטל הבידוד בן השבועיים, הם לא מתכוונים להלין על ההחלטה. "חייבים לחזור ולשחק כמעט בכל מחיר", אמר הליחה שחקן בבית"ר ירושלים. "נעמוד בכל הדרישות, כמובן. מאות אלפי אנשים מחכים לזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי