"אם העונה הבאה תיפתח ללא קהל, הפועל ת"א חוששת מקריסה. חייבים עזרה"

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון

הכדורגל חוזר, אבל יו"ר ההתאחדות אורן חסון מוטרד כל עוד המדינה לא תסייע ושופך אור כיצד ייפתרו ענייני החוזים: "קבוצות יחתימו שחקנים על הארכת הסכם. אי אפשר לשחק ללא ביטוח"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

נכון שליגת העל והליגה הלאומית ישובו בסוף החודש ויהיו מהליגות הראשונות ביבשת שיחודשו לאחר מגפת הקורונה, אבל יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, עדיין מביע חשש לעתיד הענף. 

"נכון שליגת העל חזרה, אבל הבעיה הגדולה עוד לפנינו. גם הליגות המקצועניות וגם הכדורגל החובבני נכנסו למשבר ואם לא תהיה עזרה הכדורגל גם המקצועני וגם החובבני יחטוף מכה גדולה מאוד", אומר חסון בצל ההודעה על חזרת ליגת העל. "אם המדינה רוצה שיהיה כדורגל, היא חייבת לעשות הכל כדי לסייע לקבוצות, אחרת יהיו מאות מועדונים שלא יוכלו לפתוח את העונה", טוען היו"ר.

מה דעתך על הפרסום אמש לפיו לא מעט קבוצות חוששות שהזרים יעזבו, לנוכח העובדה שאין להם חוזה לחודש יוני?
"בסוף לא תהיה להם ברירה, מועדונים יצטרכו להחתים את השחקנים על הארכת הסכם, למצוא פתרון. שחקן לא ישחק ללא ביטוח, לכן יצטרכו למצוא פתרון וזה יעלה כסף. צריך להבין שכל עוד אין לשחקן ביטוח, הוא גם לא יכול לשחק בלי חוזה או בהתנדבות. אבל זאת רק בעיה אחת קטנה והיא פתירה".


אורן חסון. לא מעט בעיות על הפרק, למרות חזרת הכדורגל (ניר קידר)

מה יקרה אם העונה הבאה תחזור ללא קהל?
"המדינה לקחה 1.1 מיליארד שקל במסגרת ההסכם לפני שנתיים, הכסף הזה – אם לא יחזור לספורט – יוביל לקריסה של כל תחום הכדורגל ויהיו מועדונים שלא יעמדו על הרגליים. הרשויות המקומיות הודיעו שמקצצות, גם ניסנוב וחוגג הודיעו שאם לא תהיה עזרה של המדינה, לא יהיה פה כדורגל".

כלומר?
קח לדוגמה את התקציב של הפועל תל אביב, 60 אחוז מהתקציב שלה מבוסס על הכנסות ממכירת כרטיסים ומנויים. אם בעונה הבאה מתחילים בלי קהל, הפועל תל אביב חוששת שלא תוכל לפתוח את העונה. ויש עוד דוגמאות לבעיות אחרות".

למשל?
"השקענו הרבה מאוד כסף בתכנית עבודה על פרוייקט קידום כדורגל, לבנות אקדמיה. כרגע, אם לא נקבל סיוע, לא נוכל להמשיך אותו. אז מה יקרה עכשיו, נעצור את כל פיתוח הכדורגל? נעצור את הכל?".


אוהדי מכבי ת"א ממלאים את בלומפילד. יחזרו בתחילת העונה הבאה? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי