כלפון: "אם תהיה ירידה בתחלואה, אולי יהיה קהל באמצע יוני"

אוהדי מכבי תל אביב חוגגים
אוהדי מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

בראיון לתכנית הספורט של 103FM, יו"ר מנהלת הליגות התייחס לשובם של האוהדים למגרשים: "נהיה חכמים יותר בעוד שבועיים". וגם: כניסתו של טרופר למשרד התרבות והספורט

(גודל טקסט)

לכבוד כניסתו של חבר הכנסת חילי טרופר למשרד התרבות והספורט, יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון בירך אותו ואמר: "אנחנו מברכים את ח"כ טרופר על מינויו לתפקיד שר התרבות והספורט של מדינת ישראל. אנו בטוחים שבשעה הקשה ביותר שידע הספורט הישראלי מימיו, השר יתגייס ויסייע ככל שביכולתו לקבוצות הכדורגל על מנת שיוכלו לצלוח משבר כלכלי זה. אנחנו יודעים שחילי אוהב ואוהד כדורגל וכדורסל. הצלחתו הצלחתנו!".

מאוחר יותר דיבר כלפון, בתוכנית הספורט של רדיו 103FM וסיפר מה הציפיות מהשר הנכנס וגם על עתידן של שתי הליגות הראשונות בישראל. כלפון פתח את דבריו ואמר: "כרגע ממה שאני יודע חילי טרופר יהיה בתפקיד שלוש שנים, אבל כפי שאתה יודע בפוליטיקה תמיד יש שינויים. עדיין לא נפגשתי איתו, הממשלה נשבעה רק ברגעים אלה ואני מאמין שמחר ניפגש".

לגבי התקציב שצריך להגיע לקבוצות: "עדיין אין סכום, אבל בסופו של דבר העבודה היא מול אגף התקציבים וזה לא קשור לשר כזה או אחר. רק היום סיימנו איתם שיחות ארוכות, לגבי מתווה לסיום העונה, וביום שלישי אני מקווה לקבל תשובות ראשוניות ואם לא, תמשיך בכל הכוח כדי לקדם את הספורט".


"בטוחים שיתגייס ויסייע ככל שביכולתו לקבוצות הכדורגל". חילי טרופר (הדס פרוש, פלאש 90)

"אל תאמינו למה שאתם קוראים ואם רוצים אפשר לתקן את החוקים בדרכים מהירות יותר. אם באמת יהיה רצון טוב מצד הממשלה הקבוצות יקבלו את הכסף בתוך חודשיים שלושה. אני לא מתסכל כמה כסף אקבל עכשיו, אני חושב על דרך ארוכת טווח. התשתיות בעתיד חשובות יותר מכל פיצוי שנקבל עכשיו".

הקבוצות נמצאות בבעיות כלכליות: "אני מסכים לחלוטין ולכן אמרתי, שקודם כל נקבל את הפיצויים עכשיו, אחרי זה רשת ביטחון למקרה שלא יגיע קהל. אבל הכי חשוב שנקבל סיוע ארוך טווח".

יש תאריך יעד לחזרת קהל למגרשים?  "כרגע, לגבי העונה הזאת, אין תאריך כי קודם כל רצינו להחזיר את הליגות. אנו דנים גם עם משרד הבריאות, ולקראת אמצע או סוף חודש יוני, אם תהיה ירידה בתחלואה, יכול להיות שיגיע קהל. אבל בואו נהיה חכמים יותר בשבועיים הקרובים".


הקהל יחזור העונה למגרשים? אוהדי מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

מתווה חזרת הליגה הוא מעט בעייתי: "יש תקנה שקודם כל אם שחקן נדבק, כל הקבוצה שאיתו תהיה בבידוד. זה נכון לרגע זה. אבל זו בעיה ואנחנו צריכים להתמודד איתה, אנחנו קודם כל צריכים שכולם ישמרו על ההוראות וגם פרופסור איתמר גרוטו בטוח שאם אף אחד לא יפר את ההנחיות, הסיכוי שמישהו יידבק שואף לאפס. בנוסף המאמן לא יצטרך לשמור שני מטר וכמו השופטים כל מי שנמצא על המגרש צריך לשמש דוגמה ולעשות את המקסימום לא להיכנס לסיכונים מיותרים. אם נגיע חלילה וחס למצב ששחקן יידבק נצטרך להשלים את המשחקים אחרי סוף העונה".

אתם עוקבים אחרי המאמנים למקרה שלא יפרו את ההנחיות: "אנחנו לא צריכים להתעסק בבלשים או שוטרים. כולם מבינים את האחריות ואם הליגה לא הייתה מתחדשת, כנראה שלא היינו יכולים לפתוח את העונה הבאה. תשמרו על אחריות ותהיו מקצועניים". 

בעיות מזג האוויר: "נצטרך להתאים את השעות לחודשים יוני-יולי, וכמובן שבגלל המשבר המשחקים יתחילו מאוחר יותר כדי לשמור על בריאות השחקנים. לגבי חילופים? ברגע שפיפ"א תאשר זאת, יהיו גם כאן חמישה חילופים ואני מקווה שזה יהיה לפני פתיחת העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי