רוני לוי: "רוצה להבטיח את המקום השלישי ואולי אפילו יותר"

רוני לוי
רוני לוי | דני מרון

כושרם של השחקנים לקראת חזרת הליגה ("אידיאלי זה לא"), חמישה חילופים במשחק ("נותן אופציות") והתהליך בבית"ר ירושלים ("מושיקו ויוסי בונים קבוצה לכמה שנים"). המאמן בראיון בתכנית הספורט של 103FM

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי פגרת קרונה בת יותר מחודשיים, ליגת העל תשוב לפעילות בסוף חודש מאי ומי שהתייחס לכך הערב (ראשון) הוא רוני לוי, מאמן בית"ר ירושלים, שהתראיין בתכנית הספורט של 103FM וסיפר על מצבם של השחקנים, השינוי שאושר על ידי פיפ"א ויאפשר לבצע חמישה חילופים והמטרות שלו ושל הקבוצה בפלייאוף.

כושרם של השחקנים: "המצב בסדר באופן יחסי. לאורך כל התקופה למעט שבוע וחצי שהיינו בחופשה מלאה, עבדנו ביחד באמצעות אפליקציית זום. אידיאלי זה לא, אבל שמרנו לפחות על מינימום של מצב גופני. הם קיבלו אופניים ועבדנו כולם ביחד. לאט לאט חזרנו לאימונים. כמעט שבוע כבר שאנחנו מתאמנים באופן מלא. אידיאלי זה לא. מעבר להכנה, הסיטואציה היא שונה לעומת פתיחת עונה. בדרך כלל אתה מגיע להכנה לליגה אחרי שסיימת עונה, זה משמעותי גם מנטלית וגם פיזית. אתה יודע שנסעת לאיזו חופשה של שבוע. גם כשיש לך רק שבועיים מנוחה, יש פגרה בה אתה נח ומתחיל הכל מחדש. פה הכל היה סוג של חוסר ודאות. אבל אני לא מתלונן. זו הסיטואציה".

על כך שפיפ"א אישרה לבצע חמישה חילופים במשחק: "זה נותן אופציות. אם זה יקרה, צריך לדעת לחשב נכון את הדקות ולדעת להשתמש בשחקנים. מצד אחד, צריך לרצות להשיג תוצאה טובה, אבל במקביל לחלק את העומסים בצורה נכונה כדי שלא יהיו פציעות. זה שונה ונצטרך לדעת לעשות את זה נכון".


רוני לוי (דוברות בית"ר ירושלים)

המטרות של בית"ר: "ראשית, אנחנו חייבים להבטיח את המקום השלישי כדי להגיע לאירופה. אין אירופה בעונה הבאה? זה לא סופי. גם אם אין, אני רוצה להבטיח את המקום השלישי ואולי גם יותר מכך, למה לא? אנחנו מקצוענים שרוצים להצליח ושואפים קדימה. יש לנו קבוצה טובה מאוד. כל משחק בפלייאוף הוא רציני מול קבוצות כמו מכבי, חיפה, ב"ש והפועל. כל משחק הוא משחק מרכזי ויש על מה לשחק. בשבילי תמיד יש על מה לשחק ותמיד צריכה להיות מוטיבציה. יש לנו הרבה סיבות למה כן לשחק".

התהליך תחת משה חוגג: "גם לטביב הייתה תקופה טובה והקבוצה הגיעה לאירופה, אבל אני אתייחס לשנתיים האחרונות. בעונה שעברה הביאו הרבה שחקנים אבל לא מצאו את הקבוצה הנכונה והסתבכו במאבקי תחתית. השנה התחיל תהליך טוב. ניסינו לבנות משהו אחר. החלפנו הרבה מאוד שחקנים והבאנו הרבה שחקנים טובים. לא אוהבים לשמוע כאן את המילה 'תהליך', אבל כדי לחבר קבוצה צריך זמן".

על כך שצפויים קיצוצים נוספים בעונה הבאה: "בראש שלי אני עדיין בעונה הזו. אני רוצה לגמור את השנה כמו שצריך ובזה אני מתרכז. אני ממוקד במשחקים הקרובים. מושיקו ויוסי בונים פה קבוצה לכמה שנים, הרי לא ביום אחד אתה בונה קבוצה שממקום של תחתית הופכת להיות הכי חזקה בליגה. זה תהליך של כמה חלונות. כך אתה יוצר שלד ובסיס של שחקנים שיכולים לעשות דברים טובים ביחד. יש לנו שלד חזק ורציני של ישראלים ואני חושב שעד עכשיו עשינו עבודה טובה".



השינויים הצפויים בשוק בעקבות משבר הקורונה: "במחוזות שלנו, השחקנים שאנחנו מחפשים, אז יכול להיות שפתאום יהיו שחקנים מעניינים, כי בקפריסין למשל הסתיימה בליגה. תחשוב ששחקנים כבר עכשיו יצאו לפגרה והם מסיימים חוזים. להביא שחקנים שהם בשיא שלהם ויש להם עתיד גדול, זה מאוד קשה במדינה כמו ישראל".


בונה שלד לשנים הבאות? משה חוגג (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי