חוסר צדק משווע: חלתה בסרטן ולא קיבלה שכר מהקבוצה

ספיר כדורי
ספיר כדורי | דניאל עיני

ספיר כדורי ורעננה הגיעו למוסד לבוררות. הסיבה: הכדורגלנית חלתה, לא הגיעה לאימונים והמועדון לא שילם את את השכר בסך 4,900 שקל. אז מדוע מוסד הבוררות דחה את תביעתה?

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)

ספיר כדורי היא שחקנית כדורגל, שלאחרונה תביעה שהגישה נגד קבוצתה לשעבר, הפועל רעננה, עוררה סערה. כדורי, בת 27, חלתה בסרטן, אך למרות זאת, תביעה שהגישה נגד המועדון בטענה שלא שולם לה שכרה החודשי משום שלא התאמנה, נדחתה במוסד הבוררות של ההתאחדות לכדורגל.

התביעה שהגישה כדורי מגיעה בעקבות מקרה מצער, הנשען על עונת המשחקים 2018/19. כדורי חלתה בסרטן לאחר שחתמה על חוזה החל מהראשון באוקטובר 2018 ועד סוף אפריל 2019. על פי ההסכם, הקבוצה הייתה אמורה לשלם לה 4,900 שקל בחודש, למשך שבעה חודשים.

התובעת טענה כי בשעה שנחתם הסכם בין הצדדים היא עברה בדיקות רפואיות שמנעו ממנה להתאמן ולכן יש לשלם לה את שכרה. היא טענה כי החוזה נחתם לאורך זמן קצוב ופציעות או מחלות הן חלק ממנו ואין לקבוצה אפשרות להשתחרר מההסכם. ברעננה, טענו מנגד, כי המחלה מנעה ממנה להשתתף באימונים ולכן ההסכם אינו תקף משום שלא עמדה בהתחייבויותיה.


"זה לא ברור שאחרי שגילו שיש לי סרטן אני לא יכולה להמשיך לשחק כדורגל?"

בהכרעה כתבה הבוררת חגית נוב כי אין מחלוקת על כך שהמחלה מנעה ממנה לקחת חלק פעיל באימוני ומשחקי הקבוצה. הבוררת שאלה אותה מדוע לא ציינה בתצהיר כי הדבר נובע ממחלה וזו ענתה: "זה לא ברור שאחרי שגילו שיש לי סרטן אני לא יכולה להמשיך לשחק כדורגל?".

הבוררת הביאה לדוגמא את פסק הדין בבוררות של ארז מסיקה נגד הפועל באר שבע לאחר שנתגלה מום בלבו, אך טענה כי זה קרה לאחר החתימה על ההסכם אך בטרם מועד הפקדת החוזה בבקרה. כאן, טענה הבוררת, המקרה שונה משום שההסכם בתוקף ויש טענה לסיכולו עקב המחלה. "אין ספק שמחלת התובעת אכן נפלה על הנתבעת כרעם ביום בהיר", כתבה הבוררת. "שירותיה נשכרו לאור כישוריה בענף ולכך מתייחס ההסכם… הנתבעת לא הוכיחה כי הקבוצה הסכימה לשלם לה עבור ביצוע פעולות אחרות (ניהלה את עמוד האינסטגרם של המועדון)… לאור האמור, אני דוחה את התביעה". נקבע כי התובעת תשלם 6,000 שקל בתוספת מע"מ, עבור שכר טרחה.

"אני חושבת שנעשה כאן חוסר צדק", אמרה כדורי לספורט1. "לא בחרתי את זה. הייתי מעדיפה לא לחלות ולשחק כדורגל. היה כאן חוסר אנושיות מוחלט. בסכומים כאלה, אולי לא היה צריך להגיע למצב של בוררות. ההחלטה מקוממת".

מהפועל רעננה נמסר בתגובה: "נהגנו בהגינות וברגישות עם ספיר שהגיעה אלינו חודש לפני שהתגלתה מחלתה. כל אנשי המועדון עמדו מאחוריה בפן האנושי לאחר שהתגלה כי היא חולה בטרם פתיחת עונת 2018/19, ולפני ששיחקה משחק אחד בקבוצה. היינו נכונים למצוא פתרון כספי, אך לצערנו ספיר סירבה בתוקף ובחרה לגרור את העניין לפסים משפטיים. בנסיבות אלה הבוררת קבעה את אשר קבעה בפסק בוררות מנומק וצודק משפטית. את המועדון ייצג בהליכי הבוררות עו"ד עמרי אפלבאום ממשרד זיסמן אהרוני גייר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי