אייל סגל: "אני מתפלל יותר מכל אחד אחר שיגיע בעלים חדש"

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

בעלי נתניה סיפר ברדיו 103FM כי הוא עדיין נחוש לעזוב, אך הבהיר: "לא אפקיר את המועדון עד שיימצא מחליף". וגם: התקציב בעונה הבאה, השחקנים שמסרבים לקצץ ועתידו של המנכ"ל

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

לקראת חזרתה של ליגת העל בעוד עשרה ימים, בעלי מכבי נתניה אייל סגל דיבר הערב (רביעי) בתוכנית הספורט של רדיו 103FM וסיפר מה הציפיות שלו מהבעלים החדש שיחליף אותו, ומה יעשה אם לא ימצא קונה עד פתיחת העונה הבאה.


מתי אתה צפוי לעזוב
: "תאריך יעד סופי יהיה רק ביום שאעביר את הזכויות לגורם הבא. בינתיים אין גורם ואני מתפלל יותר מכל אחד אחר שיגיע אחד כזה ואעשה הכל כדי שזה יקרה".

מה הדרישות שלך למסירת הקבוצה: "היו מספר ראיונות עם מספר גורמים שלא נכנסו לעומק הדברים כמו שצריך. אמרנו להם שנשמח שייקחו את המושכות, אבל שיבינו את ההשלכות בעתיד, אני לא אמהר למסור את המועדון. יש לי אחריות לא פשוטה ומצד שני יש רגולציה ולא אוכל לעזוב את המועדון עד שיגיע קונה".


"אני מתפלל יותר מכל אחד אחר שיגיע בעלים חדש". אייל סגל (דני מרון)

ההחלטה על הבעלים החדש תהיה שלך: "אני ממש לא אחליט מי ייקח את המועדון, יש דירקטוריון שמחליט ואני אישית רוצה שיהיה כמה שיותר רציני וככל שיהיה רציני, ככה יהיה לו יותר קל".

איך תוכל לשכנע מישהו להיכנס לדבר הזה: "אני אומר שכדורגל בישראל וגם כדורסל הוא לא ביזנס. מי שנכנס, נכנס כי הוא רוצה להציל את המועדון ויש אחרים שרוצים פרסום ואני לא רוצה לנקוט בשמותיהם של האנשים האלה, ויש גם פילנתרופים שאוהבים גם ספורט ומצאו דרך לשלב בין השניים. לי ברמה האישית, העסקים לא התעסקו בפרסום ולכן זה לא הוסיף לי. ולכן אני חושב שיש בארץ מספיק אנשים שירצו לרכוש את המועדון כי יש לו יתרונות רבים, הוא מסודר, ללא חובות, יש קהל, מתחם אימונים – יש הכל".

האם אתה נעול על כך שאתה עוזב: "אני כבעלים של מכבי נתניה לא אשאר, אפגש עם העירייה ואעשה כל מה שצריך ועיריית נתניה היא אחת המסייעות כי יש לה אינטרס שהקבוצות יחזיקו בני נוער שיתאמנו ולא יתעסקו בנושאים אחרים. אבל בין לפעילות שאנחנו עושים בחברה להמשך דרכי יש פער. אשמח להמשיך לתרום למחלקת הנוער, אבל לא כבעלים".


"יש בעלים שמגיעים רק בשביל פרסום". אייל סגל (דני מרון)

המנכ"ל ניב גולדשטיין עוזב, גם זה סופי: אני מאוד מקווה שלא, הוא הודיע לי לפני שאמרתי לציבור. זה יצא לאור רק לפני חודש, אבל לי בכל מקרה בינואר הוא הודיע לי זאת. אני מקווה מאוד שיישאר ומקווה מאוד שאצליח לעשות זאת".

אתם מתקשים לקצץ את שכר השחקנים: "אני לא מדבר על כלל השחקנים, אני מדבר על חמישה שיש להם חוזה ארוך טווח. שאר השחקנים מסיימים את החוזה עד תום העונה. ביוני הם התקבלו ממני התחייבות שלי שאם יהיה כדורגל הם ימשיכו לקבל את שכרם. בכל מקרה נשארו חמישה שחקנים, והם היקרים יותר מעבר לשנה הזאת. אני מעריך שנגיע להסכם ולכן לכל הרעשים אין שום יסוד. בעונה הבאה יהיו שחקנים צעירים יותר, ואם אתה שואל אותי מרגש אותי לראות שחקן צעיר מאשר מישהו שעושה מסע בכל העולם ואז מגיע לכאן בסוף הקריירה".

איך אפשר לשכנע מישהו להישאר: "אם לגורם מסוים אין אינטרס או אהבה חריגה שהוא רוצה להישאר בספורט, אני לא רואה איך אפשר לשכנע מישהו לעזוב. יש המון בעיות וחלקם אוכל לומר רק ביום שאעזוב את המועדון".


"מרגש אותי לראות שחקן צעיר מאשר מישהו שעושה מסע בכל העולם ואז מגיע לכאן בסוף הקריירה". אלמוג כהן (אריאל שלום)

אם לא יהיה קונה: "מכבי נתניה תתנהל על פי ההכנסות שלה, והדירקטוריון יברחו חברים נוספים שהם מחזיקי המנויים. אני אחתום על כל הערבויות עד אז. אני לא אוביל את מכבי נתניה כמו שלא הובלתי בחמישה החודשים האחרונים, אבל יש לי אחריות ולא אפקיר את המועדון כי אם לא אעשה זאת, נתניה תגיע לפשיטת רגל. אם הבעלים מגיע ומתכוון בסך הכל להשקיע בערבויות כלכליות, אז לא צריך אותו כי זה מועדון מסודר. זה בדיוק המקרה שהדירקטוריון לא ישמח לקבל בעלים חדש".

התקציב בעונה הבאה: "אם יהיה קהל, התקציב יהיה כ-20 מיליון שקל וזה לא קשור לקבוצת הנוער. שם אני ממשיך להשקיע מאז שעזב דניאל יאמר, והיא זקוקה לבין מיליון לשני מיליון בשנה. מכבי נתניה מייצרת בין 20-22 מיליון שקל גם אם אין בעלים יש קהל. בעונה הראשונה התקציב היה 23 מיליון, בעונה השנייה 27 מיליון ובשלישית 33 מיליון".

 "אם יהיה קהל, התקציב יגיע ל-20 מיליון שקלים" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי