מולנסטיין חשף מה נאמר בשיחה עם יעקב שחר רגע לפני שפוטר

רנה מולנסטיין. זהירות
רנה מולנסטיין. זהירות | צילום: דני מרון

יותר משלוש שנים לאחר שעזב, המאמן התראיין ב'טלגרף' האנגלי וגילה: "אמרתי לשחר שאני לא הבעיה אלא הפתרון, אבל הוא הרגיש שהוא חייב לעשות משהו. הסברתי לו שהוא חייב לשנות את המבנה הניהולי"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בראיון לטלגרף האנגלי, רנה מולנסטיין, שפוטר מתפקידו כמאמן מכבי חיפה בפברואר 2017, סיפר על ראיון העבודה שערך עם הנשיא יעקב שחר לפני מינויו והשיחה טרם פוטר. "בראיון העבודה, שאלתי את הבעלים 'כמה זמן אתה חושב שזה יימשך', הוא ענה שלא אכפת לו כל עוד הקבוצה תחזור לפסגת הליגה".

מולנסטיין המשיך: "אמרתי לו שייקח משהו כמו 18 חודשים כדי לעמוד במטרה. הסברתי לו שבחצי השנה הראשונה שלי בתפקיד אני אצטרך לבחון את החומר שיש לי בקבוצה, שהשחקנים יצטרכו להתרגל אליי ושאני אצטרך להחליט באיזה שיטה אני רוצה לשחק, ולהבין באיזה פוזיציה אנחנו נמצאים ביחס לשאר הקבוצות. בהמשך, נוכל להחליט בצורה טובה יותר מי מתאים לנו ומי לא ואיזה שחקנים אנחנו רוצים לצרף. אחרי שבונים סגל, בצורה הזו, לוקח עוד חצי שנה להביא את השחקנים למצב בו הם משחקים בדיוק כפי שאתה רוצה ומאמין".

מולנסטיין סיכם: "הפסדנו להפועל חיפה 3:0 בדרבי, אבל היינו צריכים להוביל 0:3 בדקה ה-20, החמצנו מצבים של אחד על אחד. אחרי המשחק, האמוציות החלו בואו לידי ביטוי והקהל קרא לי להתפטר מתפקידי. הבעלים לא היה יכול לסבל את זה והרגיש שהוא חייב לעשות משהו. אמרתי לו שאני לא הבעיה אלא חלק מהפתרון. הסברתי לו שאני אקום ואלך, אין בעיה, אבל אמרתי לו 'אתה תמצא את עצמך בדיוק באותו מקום בעוד שבוע, בעוד חודשיים ובעוד חצי שנה, אלא אם תשנה משהו במבנה הניהולי של הקבוצה'".

כזכור, בפברואר 2017, אחרי כחצי שנה בתפקיד, מולנסטיין פוטר בתום שיחה עם שחר. ב-27 משחקים בכל המסגרות עם מכבי חיפה, הוא סיים עם מאזן של 9-9-9. בליגה השיג ההולנדי שבעה ניצחונות, מספר זהה של הפסדים, ושמונה תוצאות תיקו. בגביע הטוטו ניהל ארבעה משחקים (1-1-2) ובגביע המדינה הודח אחרי משחק אחד בלבד (2:0 למכבי פתח תקווה).


יעקב שחר. לא עמד בלחץ של קהל? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי