קבוצת בנות נתניה הגישה עתירה מנהלית נגד העירייה

אצטדיון נתניה בצבעי איטליה
אצטדיון נתניה בצבעי איטליה | רן אליהו

הטענה: הפליה מגדרית בחלוקת תקציבי הספורט העירוני. "את התקציב שנועד ל-הפליה מתקנת לנשים" העבירו לקבוצת הגברים. ילדות נאלצות לשחק כדורגל ב-22:00 בלילה"

(גודל טקסט)

קבוצת הכדורגל של בנות נתניה, המשחקת בליגת העל לנשים בכדורגל, הגישה היום (ראשון) עתירה, לבית המשפט המחוזי מרכז, נגד עיריית נתניה, ראשת העיר מרים פיירברג וקבוצת הגברים מכבי נתניה, בטענה להפליה מגדרית בחלוקת תקציבי הספורט העירוני.

על פי העתירה, אשר הוגשה על ידי עו"ד אורי כהנא ועו"ד חן שופן, ממשרד כבירי נבו קידר בלום, המתמחה במשפט ספורט מגדרי, עיריית נתניה חרגה מחובתה על פי דין, לחלק כספי תמיכות על פי קריטריונים שוויוניים, ובפועל העבירה סך של 3.64 מיליון ש"ח, המהווים 95% מהתקציב לקבוצת הגברים ורק 196,000 ש"ח, המהווים כ-5% מהתקציב בענף הכדורגל, לקבוצת הנשים, וזאת למרות ששתי הקבוצות משחקות בליגת העל. בנוסף, המגרשים העירוניים ניתנים רק לקבוצות הגברים, והילדות נאלצות לשחק בשעות הערב המאוחרות.

על פי הנטען בעתירה, על אף שמשרד הפנים מחייב את העירייה לחלק את הכספים באופן שוויני, תוך העדפה מתקנת לספורט נשים, העירייה מתעלמת במשך שנים מההנחיה ומפלה את קבוצת הנשים תוך קביעת קריטריון בלתי שוויוני, שאינו מאפשר לקבוצת הנשים להתמודד על התקציב. כך על פי העתירה, העירייה קבעה כי עד להקמתה של הליגה השלישית לנשים בכדורגל, יועברו 80% מכספי תקציב קבוצת הנשים העירונית לקבוצת הגברים.

אלא, שגם לאחר הקמת הליגה השלישית בכדורגל לנשים, החליטה העירייה לפתע להעלות את הדרישה לליגה רביעית, וקבעה שעד שזו תוקם תזכה קבוצת הנשים לתקציב של 1:18 בלבד. למרבה האבסורד, על פי הנתונים שפרסמה העירייה, אפילו המענק בסך 66,000 ש"ח בגין "הפליה מתקנת לנשים" נשלל כמעט במלואו מקבוצת הנשים ומרבית הסכום (בסך 53,000 ש"ל), הועבר לקבוצת הגברים ולקבוצת הנשים נשאר סכום זעום של 12,000 ש"ח בלבד.


עו"ד אורי כהנא

על פי כתב העתירה, כבר בשנת 2016, חתמה עיריית נתניה על הסכם, עם קבוצת מכבי נתניה לגברים, במסגרתו התחייבה להעביר לקבוצת הגברים סך של-3 מיליון ש"ח מדי שנה מה שהשפיע על אופן קביעת התבחינים.

לטענת עו"ד אורי כהנא אשר הגיש את העתירה בשם בנות נתניה: "על פי חוק, אסור לרשות מקומית להתחייב לתת כספי תמיכה לגוף מסוים, ועליה לחלק את הקופה הציבורית באופן שווה ועל פי קריטריונים ברורים. במקרה זה, נקבעו על ידי העירייה שורה של סעיפים מפלים בתקציב העירייה, אשר נראה כי נועדו להשאיר את הכסף אצל קבוצת הגברים".

מנהלת הקבוצה, רחל שלינה ישראל אשר זכתה לאחרונה באות "מאמן הכבוד של המדינה" מנשיא המדינה ראובן ריבלין הוסיפה: "מאז קבלת ניהול התקין ובמשך ארבע שנים, מועדון כדורגל בנות נתניה פנה לעיריית נתניה ואגף הספורט בבקשה להעברת תקציבים שוויוניים בין נשים לגברים, בקבוצות ליגת העל אשר מייצגות את העיר בכבוד רב ובהקצאת מתקנים בהתאם להתמקצעות של השחקניות בליגות השונות, לאור ההבנה שגם בשנת 2020 הפערים יתמשכו – לא נותרה לנו שום ברירה חוץ מלפנות לבית המשפט לטפל בנושאים אלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי