ההתאחדות תאשר: חמישה חילופים במשחק, 20 שחקנים בסגל

מאור קנדיל, רוסלן ברסקי, שרן ייני, ניק בלקמן, מתן חוזז, דור פרץ
מאור קנדיל, רוסלן ברסקי, שרן ייני, ניק בלקמן, מתן חוזז, דור פרץ | דני מרון

כחלק מהרצון להקל על הקבוצות בחודש הקרוב, במהלכו ייערכו כל משחקי הפלייאוף, כבר משבת המאמנים יוכלו להשיב על הספסל תשעה שחקנים במקום שבעה ולבצע יותר חילופים

(גודל טקסט)

באמצעות אפליקציית "זום", הנהלת ההתאחדות לכדורגל תקיים מחר (שלישי) ישיבה ובמהלכה יתקבל האישור הרשמי לכך שהחל משבת הקרובה ועד תום עונת 2019/20 בכדורגל הישראלי, תוכל כל קבוצה לבצע חמישה חילופים במקום שלושה ולרשום בסגל 20 שחקנים במקום 18.

כידוע, בתחילת החודש אישרה פיפ"א שינוי בחוקת המשחק, לפיו כל ליגה שמחדשת את עונת 2019/20 תוכל לבחור אם להגדיל את מכסת החילופים לחמישה במקום שלושה, במטרה להקל על השחקנים שנכנסים לחודש וחצי אינטנסיביים של משחקי כדורגל כמעט כל שלושה ימים וגם במטרה לאפשר למאמנים לחלק את הכוחות ובכך למנוע סיכונים מיותרים ופציעות שישביתו את חניכיהם.

בהתאחדות לכדורגל יאשרו מחר רשמית את השינוי בתקנון וגם יאפשרו למאמנים לכלול בסגל 20 שחקנים במקום 18 כדי לאפשר חלוקת עומסים ולנצל את חמשת החילופים כראוי. כפי שפרסמנו בספורט1, מצד המאמנים בליגת העל היה לחץ גדול לאשר את השינויים הללו שכאמור יהיה בתוקף לעונת המשחקים הקרובה בלבד.

נזכיר, כפי שניתן כבר היה לראות בליגה הגרמנית, שפיפ"א אמנם אישרה לכל מאמן לבצע חמישה חילופים, אולם יהיו לו שלוש הזדמנויות בלבד לעשות זאת – כדי לא להפריע לשטף המשחק ולנצל את העלאת המכסה לבזבוזי זמן, יוכל כל מאמן לבצע שלוש עצירות בלבד לצורך חילופים, כך שפעמיים יהיה עליו לבצע חילוף כפול כדי לנצל את כל חמשת החילופים או לחלופין לבצע חילופים לפני פתיחת המחצית השנייה, לפני שהמשחק מתחדש.


בלבול ושרי. יותר חילופים, יותר מחליפים על הספסל (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי