אבו יונס: "אם המשטרה לא תתייחס ברצינות, זה יהיה עוד יותר מסוכן"

מוחמד אבו יונס
מוחמד אבו יונס | ערן לוף

יו"ר בני סכנין התראיין ב-103FM לאחר אירוע ירי נוסף על ביתו: "העולם התחתון מנסה להשתלט על מכרזים, גם ראשי עיריות מאויימים". וגם: חוזהו של ראדי, חזרת הליגה הלאומית והצורך בסיוע מהמדינה

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

בחודש האחרון נרשמו שני אירועי ירי על ביתו של יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס שטוען בתוקף כי אין לקבוצה קשר לכך וכי מדובר בעבריינים שנטפלים אליו כתוצאה מעסקיו הפרטיים. אתמול (שלישי) הוא התראיין ב-103FM ודיבר על כך בהרחבה, וכמובן שהתייחס גם לחזרה המשמחת בשבוע הבא של הליגה הלאומית.

תחילה נשאל אבו יונס כיצד המשטרה מגיבה לירי על ביתו: "את כל הנתונים שאני יודע העברתי למשטרה בפעם הראשונה והיא לא לקחה את הדברים בשיא הרצינות או שאני לא יודע מה הסיבה לכך, אני לא רוצה לדבר בשם המשטרה. בירי הראשון היה עצור אחד ושחררו אותו, הפעם אני חושב שהם לוקחים את זה יותר ברצינות. העברנו הרבה מידע למשטרה, אני מקווה שהפעם ימצאו את הפושעים האלה וימצו איתם את הדין".

אם הסיבה לאירועים היא בית חולים פרטי שהוא מקים: "נכון. לצערי הרב מה שקורה היום זה שבהרבה רשויות מקומיות העולם התחתון מנסה להשתלט על המכרזים. מפחידים את הקבלנים. הם מגישים הצעות מחיר, מאיימים עליהם והם מושכים אותם חזרה. זה קרה בהרבה ערים בישראל. זאת תופעה מאוד מאוד מסוכנת, אם המשטרה לא תיקח את זה ברצינות, אני חושב שהדברים האלה יהיו עוד יותר מסוכנים. אני שמעתי שלפני יומיים תפסו חוליה גדולה, אני מקווה שהמשטרה תמשיך, מאיימים על ראשי עיריות".

כיצד הוא מאובטח: "אני לא יודע מה אני יכול לעשות. אני בן אדם מאמין, אני חושב שאני יכול לשמור על עצמי לבד. כל מה שאני עושה זה למען עצמי ולמען הקהילה, הבית חולים הזה ישדרג לא רק את סכנין, אלא את כל האיזור. אני מאמין בדרכי, אני מאמין שאם נתכופף בפני האנשים האלה זה לא יהיה טוב. אנחנו צריכים להיות חזקים. המשטרה עצרה כמה אנשים, החקירה עדיין בשיאה, אני מקווה שתוך כמה ימים כל המעורבים יעצרו ויהיה שקט קצת בעיר. הירי לא היה רק אצלי, הוא היה בכמה מקומות. אני מקווה שזה יסתיים כמה שיותר מהר".


אבו יונס. "צריכים להיות חזקים, החקירה עדיין בשיאה" (דני מרון)

חידוש הליגה הלאומית: "אני שמח שהליגה חוזרת ולדבר על דברים כמו כדורגל. זה הכיף שלנו, יש לנו משחק בית נגד רמת השרון ביום שני בשעה 20:00, אחר כך עוד משחק מהעונה הסדירה ואז נתחיל את הפלייאוף העליון. אני מקווה שזה ייתן אווירה טובה לכל אוהדי הכדורגל למרות שאין קהל, אבל זאת האפשרות הכי טובה שהייתה". 

המאבק בצמרת: "אני לא בטוח שנעלה ליגה, אנחנו רוצים, אבל לא בטוח. אני תמיד אמרתי שעלייה וירידה זה אך ורק על כר הדשא. אם אנחנו נמשיך במומנטום שהיינו בו לפני הקורונה אז מצבנו טוב. אנחנו רוצים לראות כדורגל וליהנות. הקבוצה הטובה ביותר תעלה ליגה".

ההכנה לחידוש העונה: "אומר את האמת, ההכנה מצוינת. השחקנים שמו לעצמם רק מטרה אחת – לעלות ליגה. הם מתאמנים כמו שצריך ולוקחים את העניין בשיא הרצינות. כולם יודעים שהחודש הזה הוא קריטי בשביל כל העונה, אני מקווה שנעשה את זה".

עתידו של ראדי: "אני לא יודע מאיפה הדברים האלה צצו על סכסוך, הכל בסדר עם ראדי, הוא היה פצוע, חזר להתאמן והוא שחקן חשוב. כל שחקן חשוב עד סוף העונה, יהיו כאן הרבה הזדמנויות לשחקני נוער במשחקים האלה. אני חושב שהצעד לאשר חמישה חילופים הוא מצוין, זה יוריד לחץ מהשחקנים והקבוצות יוכלו לשלב שחקני נוער במשחקים האלה ולבחון אותם לעונה הבאה".


"הכל בסדר, הוא היה פצוע". ראדי (אודי ציטיאט)

קיצוץ בשכר: "אנחנו קיצצנו בקטנה, לא משהו רציני. אנחנו פשוט רוצים לעלות ליגה, זה יותר חשוב מהקיצוץ למרות שהמצב הכלכלי שלנו לא טוב. ממה שקיצצנו הבטחנו להם את זה בתור מענק אם יעלו ליגה. אני חושב שהשחקנים הבינו את זה, בכל העולם הכדורגל נפגע חזק וגם פה בישראל ולדעתי אם משרד הספורט והאוצר לא יתמכו בקבוצות אני חושב שתהיה בעיה גדולה גם בליגה הלאומית וגם בליגת העל"

סיוע ממשרד הספורט: "עמותות ספורט הן עסק לכל דבר. נפגענו חזק, ירדנו לאפס הכנסות. הגשנו בקשה לעזרה מהמדינה בשם העמותה. אין הכנסות מקהל, אין הכנסות מספונסרים, אין הכנסות מאנשי עסקים. גם המנהלת לא עוזרת, היא שומרת את הכסף אצלה ולא עוזרת לקבוצות בתקופה של היום. אני חושב שאם הכל ייפול על בעלי הקבוצות, אני לא רואה שבשנה הבאה יהיו הרבה מתנדבים להמשיך להחזיק קבוצות כדורגל. יש גבול כמה אתה יכול להעמיס על עצמך. בעלי קבוצות ואנשי עסקים מביאים כסף מהעסקים שלהם, ואם העסקים שלהם נפגעו אין להם מאיפה להביא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי