איביץ': "אין ציפייה לכדורגל מושלם, אבל מאמין שאנחנו ברמה טובה"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי ת"א דיבר לקראת המשחק נגד הפועל חיפה וסיפק תמונת מצב בתום תקופת ההכנה: "נצטרך זמן עד שנחזור לאיפה שהיינו". דור פרץ: "זו סיטואציה לא פשוטה שרק אנחנו בבידוד וכולם חזרו לשגרה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי כמעט שלושה חודשים של ציפייה ארוכה, מכבי תל אביב תשוב בשבת הקרובה לליגת העל כשתארח את הפועל חיפה במסגרת המחזור הראשון של הפלייאוף העליון (19:50, שידור ישיר בספורט3). מאמן האלופה ולדימיר איביץ' והקשר דור פרץ דיברו היום (רביעי) לקראת החזרה למגרשים.

"אנחנו מרגישים בסדר, זו הייתה תקופה קשה עבור כל העולם ואני מאמין שסיימנו עם המצב הזה", אמר איביץ' בתחילת דבריו, "אני רוצה להאמין שהתקופה שמצפה לנו תהיה שונה, דומה למה שידענו לפני שלושה-ארבעה חודשים. שנהיה בטוחים ובריאים ונחזור לעשות את העבודה שלנו. אני חושב שבאופן כללי מדינת ישראל עשתה עבודה טובה ונקטה בצעדים הדרושים מההתחלה. זו הייתה אחת המדינות שהתמודדה בצורה הטובה ביותר עם הקורונה".

משחקים בדלתיים סגורות: "כדורגל שונה כשאתה משחק עם קהל או בלעדיו. אף אחד לא אוהב לשחק ללא אוהדים. כל הקבוצות יתגעגעו לקהל שלהן, אבל אני מאמין שבעתיד המצב ישתנה והאוהדים יחזרו ליציעים מהר ככל האפשר. כרגע הדבר הכי חשוב הוא להישאר בריאים. אני מקווה שהכדורגל ישוב בקרוב למצב בו הוא היה לפני חודש מרץ. אנחנו יודעים שהאוהדים יצפו בנו בטלוויזיה ונעשה את הטוב ביותר שלנו, כמו בכל פעם, כדי לעשות אותם גאים".

תמונת מצב לאחר משחקי ההכנה: "אחרי 3 חודשים בדרך כלל אין ציפיות לכדורגל מושלם, אבל אני מאמין שאנחנו ברמה טובה, אולי לא הכי טובה שלנו, אבל אף אחד לא יכול להיות כרגע בשיא הכושר. זה דומה לתחילת עונה באוגוסט כשאתה חוזר אחרי תקופה ארוכה וברור שנצטרך זמן עד שנחזור לרמה בה היינו".

איביץ'. מכבי ת
איביץ'. מכבי ת"א חוזרת לדבר האמיתי (מאור אלקסלסי)

הגדלת מספר החילופים: "זו החלטה טובה כי אנחנו צריכים לחשוב על בריאות השחקנים. אחרי 3 חודשים בלי כדורגל חשוב, בטח בתקופה קצרה שכזו עם הרבה משחקים קשים, לתת אפשרות לקבוצה להשתמש ביותר שחקנים. אני מאמין שזה משהו שיכול לשפר את איכות הכדורגל".

על פארפה גויאגון, שקיבל היום את האישור להירשם בקבוצת הבוגרים: "אנחנו מכירים אותו מהאקדמיה שלנו. אני יודע שהוא הגיע בשנה שעברה וברור שיש לו איכות. לקחנו אותנו לעבוד איתנו בתקופה האחרונה, הוא יכול לתת לנו פתרונות במהלך הפלייאוף ואני מקווה שהוא יהיה איתנו".

דור פרץ, שלא שיחק מאז חודש אוקטובר בשל פציעה קשה שעבר, סיפר: "אני מרגיש מצוין, הרגשתי טוב כבר לפני תקופת הקורונה. הייתי אמור לחזור לסגל הקבוצה ואז התחילה התקופה הזו, שהאמת עזרה לי להרגיש עוד יותר טוב ונקי מחששות ומחשבות. אני מוכן".

הקשר, שהיה השחקן הראשון בליגה שנאלץ להיכנס לבידוד, שיתף בתחושתו על כך שכעת הוא צריך לעשות זאת שוב: "האמת שבהתחלה זה היה מסיבה נורמלית, במיוחד כשאחרי זה כל המדינה נכנסה לבידוד. עכשיו הסיטואציה שרק אנחנו בבידוד פחות קלה כי כולם חזרו לשגרה, אבל אנחנו נעשה הכל על מנת שהליגה תתקיים ותימשך".

פרץ. חוזר למגרשים אחרי תקופה ארוכה (אריאל שלום)
פרץ. חוזר למגרשים אחרי תקופה ארוכה (אריאל שלום)

על שגרת האימונים: "זה תהליך מאוד מוזר, גם כשאנחנו חוזרים מפגרות אין מצבים שהאימונים בלי מגע. והכל מאוד הדרגתי מבחינת מגע פיזי, שהמשחק משלב אותו ברובו. אבל היה מאוד מרגש. העיקר להתחיל, להניע את הגלגל, ליהנות מזה שאנחנו חוזרים לשחק ולשמחתנו הגענו לרגע האמיתי".

הפלייאוף העליון: "אני חושב שכל קבוצה חיכתה להיות בפלייאוף כזה וכל אוהד וצופה רק מחכה שיהיו משחקים כאלה. התקופה הזו שגרמה לנו לחכות עוד קצת הייתה לא פשוטה כי כל כך חיכינו שהפלייאוף יגיע. אנחנו מאוד שמחים שהליגה חוזרת, שהפלייאוף חוזר ויש במה לצפות ואני חושב שגם האוהדים והצופים שמחים, למרות שהם לא יהיו איתנו במגרשים וזה יהיה קשה".

משחקים ללא קהל: "זה לא יהיה פשוט, אנחנו רגילים שהאצטדיונים מלאים במשחקים שלנו, בעיקר כשמדובר בפלייאוף ובמאני טיים. זו שגרה חדשה, אני חושב שנסתגל ונתאים את עצמנו מהר מאוד. בסופו של דבר מה שחשוב מבחינתנו זה לנצח ולהביא נקודות. אנחנו רגילים שהם באמת תומכים בנו פיזית במגרש, מעודדים ודוחפים אותנו קדימה, אבל יודעים שהם איתנו בלב ויעודדו מהבית בכל הכוח. אנחנו קבוצה אחת בסופו של דבר ולכולנו מטרה אחת".

אוהדי מכבי תל אביב. יעודדו מהבית (מאור אלקסלסי)
אוהדי מכבי תל אביב. יעודדו מהבית (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי