גרוטו ערך ביקורת פתע למכבי פ"ת, יו"ר המנהלת לקבוצות: "יש לכן אחריות גדולה"

איתמר גרוטו, שחקני מכבי פתח תקווה
איתמר גרוטו, שחקני מכבי פתח תקווה | מנהלת הליגה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הגיע לראות שהקבוצה ממלאבס מקיימת את ההנחיות המלאות. כלפון העבר מסר ברור: "יישמו במדויק את הנחיות משרד הבריאות, כך נבטיח את סיומה הספורטיבי של הליגה ונמנע עוד נזקים כספיים"

(גודל טקסט)

בכדורגל הישראלי כבר סופרים את הדקות עד חידוש הליגות בסוף השבוע הקרוב. כולם רוצים שחזרת הכדורגל תעבור בשלום וכך נדע שהעבודה הקשה השתלמה. הבוקר (חמישי) ערך המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו ביקור פתע באימון מכבי פתח תקווה על מנת לראות שהקבוצה מקפידה לשמור על הנחיות התו סגול ולוודא שכל הנחיות משרד הבריאות נשמרות. בכניסה למתחם עבר גרוטו סיטורציה ובדיקות חום הנמצאות תקינות והוא היה מרוצה מההקפדה.

הבדיקה, שנערכה יחד עם יו"ר המנהלת ארז כלפון ומשנה למנכ"ל ניר ינקלביץ, כללה סקירה של אבי לוזון לפעולות אותן עורך המועדון לשמירה על הוראות התו הסגול. הפרופ' גרוטו שוחח עם רופא הקבוצה ד"ר עמית גלעד ודיבר עם השחקנים על חשיבות ההקפדה על ההנחיות לבידוד ביתי שקיבלו. 

בינתיים, ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגה, העביר מכתב לכל הקבוצות והפציר בהן בכל לשון של בקשה לשמור על כללי משרד הבריאות. כזכור, אתמול למשך מספר שעות היה חשש גדול שניב זריהן, שחקן הפועל באר שבע סבל מחום – נדבק בנגיף הקורונה. נציין כי כלפון אמר שהיו מוצאים פיתרון נקודתי לעניין גם אם זריהן אכן היה נושא את הנגיף.

איתמר גרוטו עם שחקני מכבי פתח תקווה (מנהלת הליגה)

"מהרגע בו ניתן האישור להחזרת הפעילות, עבדנו בשיתוף עם משרד הבריאות וגיבשנו סט כללים אשר יאפשרו את קיום האימונים והמשחקים תחת מגבלות המגיפה, תוך מתן אפשרות לכל הגורמים המעורבים בקיום וניהול המשחק לבצע את תפקידם", נכתב בפתח דבריו של כלפון.

לאחר מכן דובר על האחריות הגדולה של הקבוצות: "כעת מונחת על כתפיכן האחריות ליישום ההנחיות באופן מדויק תוך מתן דגש מרבי על צמצום החשיפה של השחקנים ואנשי הצוות למגע עם גורמים נוספים". במכתב ציינו שוב את ההנחייה על הימצאותו של ממונה קורונה בכל קבוצה וכן לפעול יחד עם מנהלי הקבוצות ליישום מלא ומדויק של הנהלים – "במתחם האימונים במהלך אימוני הקבוצה וכמובן באצטדיון בעת המשחקים, לרבות הקפדה יתרה על סביבת מתחם חדרי ההלבשה והמגרש".

"אני שם ומזכיר כי כל ההנחיות הינן מחייבות מטעם משרד הבריאות. שמירה על ההנחיות אלו תבטיח את סיומה הספורטיבי של עונת המשחקים וימנעו נזקים כלכליים נוספים למועדונים ולשחקנים". לסיום שלח כלפון ברכת הצלחה לכל הקבוצות.

רוקאביצה מול כהן. לשמור על ההנחיות (דני מרון)



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי