צפו בתקציר: מכבי חיפה נכנעה 2:1 להפועל ת"א בסמי עופר

ניקיטה רוקאביצה , שחקני הפועל תל אביב
ניקיטה רוקאביצה , שחקני הפועל תל אביב | מאור אלקסלסי

מירוץ האליפות נגמר? האדומים הציגו משחק אדיר ללא אלטמן. ברשצקי כבש שער נפלא בדקה ה-14, דמארי הכפיל בדקה ה-69. פלקושצ'נקו רק צימק עם שער אדיר. הפער בצמרת: תשע נקודות

(גודל טקסט)

אף אחד במכבי חיפה לא ציפה שכך ייראה משחק פתיחה של הפלייאוף העליון. ימים לפני משחק העונה נגד מכבי תל אביב, שגברו בקלילות על הפועל חיפה, הירוקים אירחו הערב בסמי עופר את הפועל תל אביב של ניר קלינגר, ללא מספר שחקני מפתח כמו נטע לביא, סאן מנחם, יובל אשכנזי ודולב חזיזה. אך גם זה לא יהווה תירוץ לחניכיו של מרקו בלבול, שפשוט התבטלו מול האדומים. הפער ממכבי תל אביב: תשע נקודות

שש שנים עברו מאז הניצחון האחרון של הפועל תל אביב על מכבי חיפה, עד הערב. האדומים חזרו מפגרת הקורונה בכושר מצוין ועשו ככל העולה על רוחם על כר הדשא בסמי עופר. בדקה ה-14, מוטי ברשצקי כבש את השער הראשון עם בעיטה שטוחה נפלאה שפגעה בקורה ונכנסה לרשת לאחר טעות של סלליך. הירוקים לא הצליח להתאושש, ובדקה ה-69, עומר דמארי שעלה כמחליף במקומו של מאור בוזגלו, שהחליף את אלטמן החולה בהרכב, כבש את השני. מקסים פלקושצ'נקו שעלה כמחליף במחצית כבש את אחד משערי העונה בדקה ה-79, אך גם זה לא עזר לירוקים בסיומו של ערב עגום, שאולי מסמל את סיומו של המירוץ לאליפות.


שחקני מכבי חיפה מתחממים (מאור אלקסלסי)


שחקני הפועל תל אביב מתחממים (מאור אלקסלסי)


טרנט סיינסבורי (מאור אלקסלסי)


עופרי ארד. הערב קשר אחורי (מאור אלקלסי)


שחקני הפועל תל אביב. יפתיעו הערב בסמי עופר? (מאור אלקסלסי)


השחקנים נעמדים בפני אצטדיון ריק (מאור אלקסלסי)


שחקני מכבי חיפה לפני שריקת הפתיחה (מאור אלקסלסי)


שחקני הפועל תל אביב לפני שריקת הפתיחה (מאור אלקסלסי)

מהלך המשחק
הזדמנות מסוכנת ראשונה לזכות הירוקים לאחר שתי דקות. רז מאיר העביר כדור רוחב מצוין לוילדסחוט, שהעביר לשרי מחוץ לרחבה, אך הבעיטה של ההולנדי פגעה באחד המגנים. בדקה ה-11, לאחר כמה דקות רגועות, האדומים הגיעו למצב מסוכן ראשון במשחק. מוטי ברשצקי מצא את עצמו פנוי ושלח בעיטה אדירה מחוץ לרחבת ה-16, אך ג'וש כהן בזינוק מצוין הדף את הכדור לקרן. ההרמה של בוזגלו לא מצאה את הכתובת ברחבה. הלם מוחלט בסמי עופר. בדקה ה-14, טעות גדולה של סלליך השאירה את מוטי ברשצקי פנוי בצד שמאל של הרחבה. הקשר שלח בעיטה שטוחה אדירה שפגעה בקרה ונכנסה לרשת. 0:1 להפועל תל אביב.


מוטי ברשצקי. שער אדיר (מאור אלקסלסי)


מאור בוזגלו ומוטי ברצשקי חוגגים (מאור אלקסלסי)


מאור בוזגלו קפץ ליציע להריע לברשצקי (מאור אלקסלסי)

הירוקים מתחילים להתעורר ולהשתלט על קצב המשחק. בדקה ה-24, מצב גדול לסלליך. רז מאיר העביר כדור רוחב מצוין שמצא את סנטיהו סלליך, הקשר בעט מצוין לפינה הרחקה אך אייזן הציל את הכדור ממש מקו השער. בדקה ה-30, הכישרון ממחלקת הנוער, דורון ליידנר פרץ נהדר ממרכז המגרש, חתך את כל ההגנה של הירוקים והעביר כדור רוחב מדהים ברחבה אך אולהה לא הצליח לסיים. שתי דקות לאחר מכן, שוב פריצה של האודמים, הפעם ברשצקי חדר לרחבה בסערה אך ההגנה של הירוקים הרחיקה את הכדור לקרן.

בדקה ה-37, הגיע כמעט הרגע הביזארי של המשחק. אולהה חדר בעוצמה, ג'וש כהן יצא לכדור וניסה להרחיק בבעיטה, אך הכדור פגע בראש של החלוץ, טס לכיוון השער ופספס את המסגרת בכמה סנטימטרים. לאחר 40 דקות משחק, שליטה מוחלטת של האדומים, שהגיעו לשבעה מצבי הבקעה לעומת שניים בלבד של הירוקים. רגע לפני הירידה למחצית, ההגנה של הירוקים כמעט מתפרקת. בואטנג חודר בקלילות, החזיר את הכדור אחורה לברשצקי אך הקשר שלח בעיטה שטוחה חזקה ופספס את הקורה הפעם. האדומים יורדים למחצית ביתרון 0:1 מוצדק על מכבי חיפה בסמי עופר. 


רמי גרשון ומאור בוזגלו (מאור אלקסלסי)


איאד אבו עביד דוהר אחרי הכדור (מאור אלקסלסי)

מאור בוזגלו. מחצית ראשונה טובה לאדומים (מאור אלקסלסי)


השחקנים בסיום המחצית הראשונה (מאור אלקסלסי)

מחצית שנייה 
מרקו בלבול עורך חילוף כפול בפתיחת המחצית השנייה. רמי גרשון מפנה את מקומו למקסים פלקושצ'נקו, עופרי ארד מוחלף ע"י ירדן שועה. עברו 53 דקות, והירוקים עדיין לא חזרו מהפגרה. האדומים חוגגים על ההגנה של מכבי חיפה, שנראית חסר תשובות בשני צידי המגרש, אך ניר קלינגר אינו מרוצה מחוסר ניצול המצבים. בדקה ה-58, חילוף כפול אצל האדומים. בוזגלו ואולהה מוחלפים בעומר דמארי ואושר דוידה. בחיפה, איקום אוטין הצעיר החליף את רז מאיר. לאחר שעה של כדורגל, הגיע המצב של הירוקים. בדקה ה-60 מבוקה העביר כדור רוחב לניקיטה רוקאביצה שהגיע לכדור בריצה ובעט מעל השער.


שועה עלה כמחליף. מאבק האליפות של הירוקים בסכנה (מאור אלקסלסי)



ניקיטה רוקאביצה. כמעט ולא נוגע בכדור הערב (מאור אלקסלסי)



דורון ליידנר. משחק פריצה (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-67, התקפה נהדרת של האדומים, שעושים ככל העולה על רוחם במחצית המגרש של הירוקים. לאחר חילופי מסירות, עמנואל בואטנג קיבל את הכדור על קצה הרחבה ושלח פצצה היישר לידיים של ג'וש כהן, שהדף את הכדור בבטחה. בדקה ה-69, הגיע השער השני של האדומים. ובצדק! אבו עביד פרץ נפלא מהאגף הימני, העביר כדור רוחב מושלם לעמר דמארי המחליף, ואקס הירוקים, שדחק את הכדור מקרוב והכפיל את היתרון של האדומים. 0:2 מדהים בסמי עופר!

בדקה ה-73, סלליך סידר מצב נוח לעוואד שעלה כמה דקות קודם לכן כמחליף, החלוץ קיבל את הכדור די פנוי ברחבה אך בעט בחוזקה מעל השער. בדקה ה-79, הירוקים חזרו לעניינים. מקסים פלקושצ'נקו השתלט על כדור באוויר עם בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, היישר לפינה הרחוקה כשהוא לא משאיר לאריק ינקו שום סיכוי. 1:2 להפועל תל אביב. הירוקים המשיכו ללחוץ עד הסיום, וקיבלו כדור חופשי מסוכן בדקה ה-94, אך הבעיטה של צ'רון שרי לא מצאה את המסגרת. הירוקים מפסידים 2:1 בסיום להפועל תל אביב. הפער בצמרת: תשע נקודות


רוקאביצה צופה בשחקני הפועל תל אביב חוגגים (מאור אלקסלסי)


דורון ליידנר וירדן שועה. הכוכבים העולים (מאור אלקסלסי)


מקסים פלקושצ'נקו. שער נפלא לא עזר. (מאור אלקסלסי)

הרכבים
מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, טרנט סיינסבורי, עאיד חבשי, רמי גרשון (מקסים פלקושצ'נקו), רז מאיר (איקום אוטין), עופרי ארד (ירדן שועה), סינטיהו סלליך (סתיו נחמני), צ'ארון שרי, יאניק ווילדסחוט (מוחמד עוואד), ניקיטה רוקאביצה.

הפועל תל אביב: אריק ינקו, איאד אבו עביד, רז שלמה, אוראל דגני, דורון ליידנר, שי אייזן, עמנואל בואטנג (עיליי טמם), עמית מאיר, מוטי ברשצקי (מרווין פירסמן), מאור בוזגלו (אושר דוידה), מייקל אולהה (עומר דמארי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי